Avtomobil brez napake, a vendar… – BMW 320d

Nedavno nazaj je Bavarska znamka dosegla mejnik,saj so prvič v zgodovini znamke, v enem samem mesecu izdelali več kot 200.000 vozil. Münchenski propelerji se torej prodajajo kot vroče žemljice.

Podjetje raste na vse konce in kraje, kar je povsem razumljivo, saj njihova vozila praktično nimajo objektivnih pomanjkljivosti, so kvalitetno izdelana, lastnik pa se nanje lahko zanese.  Napisati članek o testiranem BMWju tako postaja iz meseca v mesec težje dejanje.

Peta generacije serije 3 je z nami od pomladi 2012. Najbolje prodajano vozilo znamke se ponaša s pestro izbiro serijske kot tudi dodatne opreme. Ponuja širok spekter motorne palete. Ženejo jo lahko zadnja ali kar vsa štiri kolesa, količino prostora pa kupec izbere med tremi izvedenkami. Sedan, Touring in Gran Turismo. Jesenska ‘mini’ posodobitev je v trojko prinesla nekaj dodatnih kosov opreme, posodobljen sistem iDrive ter osvežitev pogonskih sklopov.

Testna ‘trica’ je slišala na ime BMW 320d.

Oblikovno zasnovo modela F30 je dopolnjeval izbrani paket opreme Sport, ki je limuzini nadel ostrejše odbijače, večja platišča in črno zaključen izpuh. Notranjost je bogatejša za ogrevane športne sedeže, ki imajo nastavljivo bočno oporo in ledveni del. Merilniki imajo rdečo – športno podlago, vzdolž armaturne plošče ter sredinskega grebena se valijo dekoracijski kosi iz aluminija, ki zanjo v vročih dneh pustiti kakšno opeklino ali dve na voznikovi kot sovoznikovi podlahti.


Preostala oprema je bolj ali manj klasična in doplačljiva, seveda. Dvopodročna klimatska naprava, parkirni senzorji v kombinaciji z vzvratno kamero, tempomat z zavorno funkcijo, senzor za dež, avtomatski vkop luči, bi-ksenon žarometi, navigacijski sistem Proffesional, HiFi ozvočenje, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in M-usnjen volan.

Na seznamu doplačil se je znašla tudi povezava s pametnim telefonom s funkcijo BMW Apps. Dokaj sveža zadeva iz bavarskih vod, je zelo posrečena, praktična in enostavna za uporabo. Vse kar moramo storiti je prenesti program BMW Connected s trgovine Google Play. Aplikacija je brezplačna in zanjo uradno stoji BMW. Stvar deluje tako, da telefon z Micro USB kablom povežemo preko USB vhoda v sredinskem grebenu, se z vrtljivim gumbom pomaknemo v meni povezljivosti ter izberemo BMW Apps.

Medtem se aplikacija samodejno vzpostavi in nam nemudoma omogoča dostop do podatkov. V osnovi nam izpiše stanje kilometrov na vozilu, količino goriva v rezervoarju ter razdaljo, ki jo lahko prevozimo s preostankom goriva (range).  Bolj napredne funkcije BMW Connected so prebiranje dnevnih novic, kjer predhodno nastavimo želeno ažurno stran. Omogočena je še posodobitev statusa na socialnih omrežjih Facebook in Twetter. Prav tako se v aplikaciji nahaja še mapa in analitik ECO vožnje, ki beleži parametre kadar vozimo v ECOPRO načinu.


In ko vozimo v ECOPRO načinu je poraba goriva minimalna. V povprečju zahteva BMW 320d z močjo 135 kW (184 KM) pet litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. Prenos moči opravlja samodejni menjalnik, ki mu enostavno ni para. Prestave si neumorno sledijo, o raznemu cukanju ali preskakovanju prestav ni govora.

Odsotnost pogona xDrive se pozna.

Naprej na porabi goriva, ki je povprečju za liter nižja kot s pogonom xDrive. Po drugi strani pa, brez inteligentnega štirikolesnega pogona, še kako do izraza pride dinamična plat BMW 320d. Moči je dovolj, da zadek tu ob naglem pritisku na plin rade volje zapleše. Ob izklopljeni elektroniki (10 sekund) je z zadkom prava žurka. Limuzina ima čvrsto nastavljeno vzmetenje, krmilni mehanizem je natančen zato je užitek v vožnji neizbežen. Nos pikira v zavoj ter drži želeno smer, meja zdrsa je postavljena zelo visoko, kar omogoča hitreje odpeljane ovinke.

Udobje med vožnjo je dobro. Večje in močnejše osebe zna motiti bočna opora športnih sedežev. Kvaliteta izdelave, z izjemo blaga na sedežih, ki na videz in otip deluje preveč ceneno, je odlična, kakor je tudi odlična tehnologija, ki vsakokrat zanesljivo opravi svoje delo.

V kolikor vikend pred prevzemom BMW 320d ne bi vozil 15 let starega Bavarca s šestvaljnim bencinerjem, ne bi imel pripomb. Tako pa jo imam in to zelo veliko. Namreč, ko sem avto prevzel, se vanj namestil in pritisnil gumb za zagon…trrrrr…me je pošteno streslo. Dizelski agregat je ob zagonu razposlal vibracije po celem vozilu, na moje telo in na roke, preko volanskega droga. Res, da ni šestvaljnik in da ga ne poganja bencin, vendar se ne spodobi, da bi vozilo premium kova za 52.000 evrov, tako treslo in ropotalo.