Čistost gramofona. – Mazda2 1.3i Tamura

Nedeljski sprehod po domačem podstrešju me popelje nekaj desetletij nazaj. Odpiram škatle in brskam po stvareh, ki so se mi morda nekoč zdele kompleksne, vendar se sedaj izkazujejo za precej pametne in dobre rešitve.

Na primer kaseta in njen trak. V tistih časih si sicer res za ušesom obvezno moral imeti izvijač ali svinčnik, tudi če nisi bil mizar, saj je bila to obvezna oprema vsakega uporabnika kaset, ampak zasnova kaset je bila čisto enostavna.

Z leti se je število glasbenih izvajalcev povečevalo in posledično so izdajali vse več skladb, za katere je na kasetah kmalu zmanjkalo traka, saj so zmogle posneti zgolj 90 minut glasbe, kasneje okoli 120 minut. Če predpostavim, da ste bili fan Pink Floydov ali katerega izmed podobnih bendov, ste morali s sabo na vožnjo z avtomobilom vzeti še prikolico s kasetnim regalom.

Kmalu za kaseto je prišel CD, odkritje, ki se tudi znajde na mojem podstrešju. Ne, da bi sprehode opravljal redno vsako nedeljo, še manj, da bi mi bilo v veselje, ampak na čase pa se splača, saj lahko naletiš na marsikaj zanimivega. »Mega CDji«, sem ob prvem srečanju z gramofonsko ploščo zavpil. Še dobro, da me je oče hitro prijel za usta, da ne bi sosednje slišali moje neumnosti.  Vendar bolj kot velikost »črnega morilskega orožja«, osupne kvaliteta glasbe. Poznavalci pravijo, da se kvaliteti ne približa niti mojster zvočne kompozicije Bang&Olufsen.

In če je vsemu temu res tako, kaj se potem lahko približa Mazdi2, ki je resnično gramofon med vsemi iPodi v svojem razredu. Up!, i10, Fiesta…vsi avtomobili so navadno bele barve in zapakirani s tehnologijo. Obljubljajo neizmerno varnost, ponujajo tehnološke rešitve velikega avtomobila in s personalizacijo postanejo del voznika.

Na drugi strani je Mazda2 pravo nasprotje.

Marsikdo se bo v njej dolgočasil, saj razen premika minutnih številk na digitalni uri, ne bo doživel. Luči so zasenčene ali dolge, motor prižgan ali ugasnjen, osvetlitev merilnikov je oranžna, zadnja stekla pa se odpirajo v smeri urinega kazalca in zapirajo v nasprotno smer. Takšna zasnova avtomobila preživi Černobil, medtem, ko se moderni izdelki tresejo pri 12.000 prevoženih kilometrih mehkega asfalta.

Motorček je preizkušen. Benciner s 55 kW (75 KM) moči se povsem poda tono težkemu mestnemu vozilu. Petstopenjski ročni menjalnik ima natančne hode ter je pohvalno visoko nameščen pri armaturni plošči. Vozne lastnosti Mazde2 so ene boljših v razredu, primerljive s Fordovo Fiesto.

Kar naredi Mazdo2 privlačno je enostavnost, zanesljivost, uporabnost ter cenovna dostopnost, saj zahteva le štiri mesta pred evrsko oznako. Čeprav sem teden dni pogrešal dnevne luči v LED izvedbi, sredinski naslon za roko in trikratno utripanje smernika ob dotiku ročice, je našteto nepomembno v primerjavi s pokvarjenim zaslonom na dotik ter vključenim simulatorjem zvoka dirkalnega avtomobila.