Super Fičko. – Fiat 500L Living 0.9 TwinAir Turbo Lounge

Včasih je naokoli krožila šala, kako spraviti štiri slone v Fička! Ne veste? Zelo enostavno! Dva spredaj, dva zadaj! Danes s to šalo ne bi več uspevali, saj je v Fiatu 500 kar sedem sedežev. Morda bi bili bolj aktualni s sedmimi palčki…

Seveda je treba vedeti, da legendarni »Fičak«, razen imena, s tole novodobno stvaritvijo nima prav nobene veze več, razen da ga delajo v Kragujevcu, mogoče. Z obliko posega v segment tja nekam med karavane in kompaktne enoprostorce. Z možnostjo izbire sedmih sedežev pa postavlja nova merila v razmerju med velikostjo, prostornostjo in prilagodljivostjo. Le pregovorno vrhunski, skladni in nesmrtni italijanski obliki so se tokrat nekoliko izneverili. Living je seveda postal kompromis med prostornostjo in lepoto, kjer prostornost vsekakor močno prevladuje.

Fiat 500L Living ohranja (spredaj) vse stilske elemente kot jih ima Fiat 500L. Razlika je torej v dodatku v imenu (Living) in seveda v zadnjem delu avtomobila. Nadeli so mu kar konkreten »nahrbtnik«, katerega skladnost je morda za mnoge vprašljiva. Medtem namreč, ko medosna razdalja ostaja enaka (2,61 m) je zadnji previs kar za dobrih 20 cm daljši. Avto je zato dolg 4,35 metra. In na tako dolžino so Italijani mirno namestili kar sedem sedežev. Pa saj so bili vedno mojstri ravno pri ustvarjanju majhnih a neverjetno prostornih avtomobilov. To jim je šlo vedno zelo dobro od rok.

Za 5 ali 7!

Fiat 500L Living je v osnovi sicer petsedežnik, kar pomeni seveda, da ima lahko velikanski prtljažni prostor. Za 180 litrov večji od osnovnega modela 500L. Petsedežnik ima torej od 560 do 638 litrov prostornine za kar gre zahvala tudi vzdolžno pomični drugi sedežni vrsti in nastavljanju naklona naslonjal. Prtljažni del ima v tem primeru višinsko nastavljivo premično dno kar uporabnost  še poveča. Pri zloženi drugi sedežni vrsti je prostora do 1548 litrov. Z zloženim naslonjalom prednjega sedeža (le z dražjim paketom opreme) pa v avtomobil lahko naložimo predmete dolge do 2,6 metra. Številke so torej res impozantne glede ne dolžino avtomobila.


V sedemsedežni konfiguraciji (kot testna) je seveda situacija nekoliko drugačna. Dva dodatna sedeža sta fiksno vgrajena v dno prtljažnika, zaradi česar je ta nekaj manjši. Tudi dvojno dno tu odpade. S postavljenimi sedmimi sedeži pa je prtljažnika le še za 168 litrov. Ampak le za primerjavo – približno toliko meri prtljažnik osnovnega Fiata 500! Zadnja sedeža je mogoče zložiti ali postaviti s potegom vzvoda in z eno roko. Vstopanje do zadnje vrste pa omogočata preklopna in vzdolžno pomična sedeža v srednji vrsti. Seveda je to nekakšen kompromis, a zadoščeno je zakonskim zahtevam. Z avtom se lahko vozi sedem ljudi! In marsikdaj je to lahko osnovni problem pri nakupu avtomobila. Fiat torej ponuja rešitev. Treba je le upoštevati dejstvo, da sta zadnja dva sedeža pogojno uporabna, namenjena najbrž otrokom, oziroma ljudem manjše rasti (160 cm). In če že ne zmanjka prostora za glave, bodo prav gotovo utesnjene noge. Toliko o praktični uporabnosti.

Piči-poki!

Sicer pa je Fiat 500L Living kljub dejstvu, da je največji v družini, tokrat poganjal ravno najmanjši motor. Dvovaljnik serije TwinAir Turbo je sicer sodoben in inovativen izdelek s popolnoma zvezno spremenljivim odpiranjem ventilov. Kar omogoča najboljši izkoristek motorja v prav vseh pogojih delovanja. Od najnižjih do najvišjih motornih vrtljajev. Sistem tudi ni kompliciran saj ga preko posebne hidravlike poganja kar motorno olje.

A kljub vsemu bi si za tako velik avtomobil raje izbrali kak večji motor. In kot smo že večkrat zapisali, je Fiat tokrat pri »downsizingu« mogoče celo nekoliko preveč pretiraval. Starejši vozniki se bodo mogoče še spomnili zvoka legendarnih Poljskih Fiatov, ali Bolh, po domače, ki so jih tudi poganjali bencinski dvovaljniki. Kot bi se vrnili daleč nazaj v zgodovino! In čeprav je delovanje motorja precej bolj kultivirano, njegove dvovaljne zasnove ni možno povsem skriti.


Predvsem pri nizkih motornih vrtljajih je tresljajev preveč. A kaj, ko svetovalec pretikanja menjalnika zahteva prav takšen način vožnje. S takim načinom naj bi namreč prihranili kar nekaj goriva. Torej so najbrž dosegli ravno nasproten učinek. Zaradi neugodnih tresljajev bo vsak raje vozil pri višjih vrtljajih in tako smo z varčevanjem zaključili! Ja, poraba se lahko poveča tudi zaradi priganjanja motor(čka), kar je skoraj neizogibno, če želimo dosegati obljubljene pospeške in hitrosti.

Torej smo tudi na tem področju z varčevanjem zaključili. In, ja, vse našteto se pozna pri porabi goriva, ki je na našem testu presegla osem litrov. Kar pa ni več tako malo. Mislim, da se vsi strinjamo, da so šli tokrat v varčevalnem smislu predaleč.

Prostornost bo torej eden tistih adutov, ki bo tokrat prevladala pri odločitvi. Med pogonskimi agregati pa najverjetneje dizelska tehnika.