Šepetalka. – Opel Astra 1.6 CDTi Active

Pred nekaj tedni sem opravljal raziskavo vpliva vibracij v osebnih vozilih. Še predno sem se podal v neznane vode, sem predvideval, da nikakor ne more navadna kombilimuzina ustvariti boljšo vozno udobje kot petmetrska limuzina.

Raziskave so vedno podobne knjigam, ki imajo na platnici zažigajoči podli naslov, na zadnji strani pa opis pravi, da je vse skupaj samo plod domišljije. Prav tako imajo tudi raziskave svoje prednosti in slabosti. Običajno iz njih izluščimo malo dobrega ter poučnega, vendar stvar deluje le pri določenih vnaprej predpisanih pogojih. Zato verjamem in upam, da se limuzina na kakšnem drugem cestnem odseku pelje udobneje kot kombilimuzina.

Vendar, še vedno ne morem pozabiti kako je možno, da se je v najbolje prodajanemu avtomobilu v »mini« segmentu bolje peljati na šini sedeža kot na sedežu samem, začuditi se ne moram podatku, da povprečna kombilimuzina bolje prenaša tresljaje na volanskem obroču kot letošnji managerski avto leta in da so večje pnevmatike v bistvu boljše za slovenske ceste, saj ne padejo v vsako luknjo asfaltnega sira. In v tem razburljivem trenutku do mene prispe Opel s šepetajočim dizelskim motorjem ( ang. whisper diesel).

Šepetanje? Mislim, resno?

Astra je z nami že lep čas, medtem je doživela rahlo prenovo in tik pred odhodom v pokoj je dobila dizelski motor, ki zajema nove standarde, spisane s strani polarnih medvedov. Z ukrepi se je poraba goriva spustila. V vsakodnevnem povprečju se številke na potovalnem računalniku gibljejo med 4 in 5 litri dizelskega goriva. Sedaj je Astra z nekaj decilitrsko porabo goriva ter gramčki COizpusta postala najboljša prijateljica medvedov.


Motor razpolaga s 100 kW (136 KM) moči ter 320 Nm navora in vsebuje sistem Start&Stop. Ravno ta sistem pa me je v testni Astri, opremljeni s paketom Active ter nekaj dodatki, najbolj zanimal. Njegov zagon, tek motorja in proizvajanje hrupa, saj sem nazadnje z modelom 1.7 CDTi na semaforju ob zagonu motorja, bil deležen čudnega pogleda iz sosednjega vozila kot bi sedel za volanom New Hollanda T6.

Tokrat je bilo dosti bolj ugledno. Zagon motorja je mirnejši, kakor v nadaljevanju sam tek. Pri ogretem motorju ni več zaznati tiste klasične Oplove robatosti v nizkih obratih, manj vibracij se prenaša  tudi v potniško kabino. Mogoče je poimenovanje šepetajoči dizel preveč marketinško obarvano, ampak, nov Oplov pristop do motorjev očitno deluje.

Glede na to, da je Astra povsem solidno vozilo, ki zadosti potrebe večine voznikov in da Opel ponuja dobre kupčije, zna kaj hitro prepričati v nakup. Mene pa je napeljala v iskanje najmirnejšega ter najtišjega motorja kdajkoli vgrajenega v osebno vozilo. Predvidevam, da je to elektromotor.