Štiri metre avtomobila, prosim! – BMW 420d Gran Coupe

Vožnja na pamet je že davno pojem preteklosti, saj se ceste iz dneva v dan spreminjajo. Nova prometna ureditev, novi prometni znaki, obvozi, naravne nezgode, delovne zapore, več vozil, več voznikov in če vozniki nismo s cesto v stiku vsak dan ali vsaj enkrat tedensko, izpademo iz družbe.

Počutimo se okorno, nevarno, zastarelo, kot nekakšen nedeljski voznik, ki povzroči kolono, zaradi katere zadaj vozeči zamudijo v šolo ter službo.

Ravno tako zastarelo se je počutil možakar, ko je po desetih letih vstopil v beemvejev salon in želel kupiti srednje veliko limuzino. Na kristalno belih ploščicah so se lesketali Bavarci podobnih dolžin, a različnih oznak. Med njimi je bila postavljena serija 4 Gran Coupe, ki je… hmm… težko opisljiva.

Sam sem ga mimoidočim predstavil kot lepšo serijo 3 s kančkom uporabnosti. Gran Coupe nima prav nič skupnega s klasičnim kupejem, razen vrata brez okvirja in strešne linije. Vozilo je petvratne zasnove kar ga uvršča v vrste kombilimuzin. Da poenostavim, Audi A5 Sportback s propelerjem na nosu. Ali kar že Škoda in Opel dolgo počneta z Octavio in Insignio. Skratka. Pomembno je, da bo poteza prinesla nove kupce v Münchenske vrste, predvsem takšne, kot je moj oče, ki meni, da je limuzina bolj praktična s petimi vrati.


Pralni stroj pripeljejo. Prav tako televizijo!

Tisti, ki živimo v izobilju 21. stoletja vemo, da nam trgovine rade volje dostavijo pralne stroje, pečice, hladilnike ter podobno kramo na domači prag, zato je izbrati petvratno limuzino zaradi enostavnejšega prevoza pralnega stroja enkrat na štirinajst let, tako kot bi celo leto hodil naokrog z nataknjenim kondomom za eno samcato priložnost.

bmw 420d gc 11

V dodatnih vratih pa priložnost vidijo ljubitelji golfa, ki lažje položijo palice v prtljažnik in se pri tem ne mučijo z dvigovanjem pokrova, saj to namesto njih postori elektrika. Ker je serija 4 Gran Coupe zaradi kupejevske linije nekoliko nižja kot serija 3, bodo visoki poslovneži tarnali med sedenjem na zadnji klopi. Poleg višine za glave, bo dodatno težavo povzročal še visok sredinski greben, zato je najbolje, da se v vozilu peljejo največ štirje potniki.


Med sedenjem za volanom kmalu opazimo, da Gran Coupe v notranjosti zgleda natanko tako kot serija 3, za povrh pa ga poganja še enak dvolitrski dizelski agregat. Res da sta lega avtomobila in nizko sedenje izvrstna, ampak po tem se ravno ne ocenjuje ekskluzivnosti.

Na podlagi testnega avtomobila sem ustvaril tezo.

Kakor sem na začetku članka omenil, da po cesti nikakor ne smemo vozili na pamet, temveč, da upoštevamo prometno signalizacijo, ostale udeležence ter hkrati ne pozabimo na kulturo, ne glede na dano situacijo. Tako tudi vozila ne smemo kupovati na pamet, saj se kaj kmalu zafrknemo.

Posvet pred nakupom definitivno koristi. Zgodovina in dobre izkušnje z vozilom. Mnenja prijateljev ter mehanikov, a najbolj pomembno je zavedanje – kaj želimo? Če si želite Bavarca, najprej preučite namembnost. Če je v vlogi zgolj želja po premium limuzini, potem vzemite serijo 3 in jo dobro opremite. Potrebo po prostoru bo zapolnila izvedba Touring ali Gran Turismo z malce daljšim medosjem.

Če se ne najdete v zgornjih opisih vam je Gran Coupe ukrojen. Vendar vedite, da modna muha ni poceni. Tale beli je stal nekaj čez šestdeset, na pamet investiranih, tisočakov, katerih avtomobil ne nudi. Za ta pravo pompoznost avtomobil raje odenite v rdečo, modro ali mišje sivo barvo. Opremite notranjost z Luxury ali M-Sport paketom. Obvezno vstavite bencinsko motorizacijo ali vsaj šestvaljnik, če že ne gre brez dizla. Nazadnje pa odkljukajte še tempomat, katerega jaz v ‘na pamet’ sestavljenem testnem vozilu nisem imel.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4.000/min, 380 Nm pri 1.500-2.750/min. Poraba goriva (EU) 5,6/4,1/4,7 l/100 km. CO2: 121 g/km.

Prenos moči

Pogon na zadnji kolesni par, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/35 R19 (Dunlop).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,638 m, širina 1,825 m, višina 1,383 m. Medosna razdalja 2,810 m. Prtljažnik (normno) 480 l. Rezervoar: 57 l. Mase: prazno vozilo 1585 kg, dovoljena obtežba 560 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 236

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,5

 

Testno povprečje:  5,4    

Osnovni model (BMW 418d): 41.200 EUR

Testno vozilo (BMW 420d): 61.110 EUR