Touring »forever« – BMW 318d Touring

Minilo je že več kot trideset let, odkar je eden od Beemvejevih uslužbencev, nezadovoljen z obliko svojega limuzinskega jeklenega konjička, vzel stvari v svoje roke. Doma je v delavnici lastnoročno predelal zadek limuzinske trojke. Takrat seveda še ni vedel, da bo to začetek neke nove generacije.

Z majhnimi spremembami so potem kombijevsko različico začeli izdelovati v tovarni tudi serijsko. Imenovali so jo Touring, in če na začetku taka oblika še ni imela toliko privržencev, je danes povsem drugače. Kombijevske različice so že precej časa neke vrste modni trend. In kljub temu, da se je število novih oblik močno povečalo, je »karavanska« različica po toliko letih še vedno aktualna in zelo priljubljena.

Peta generacija trojke Touring v dolžino meri toliko kot limuzinska različica. V primerjavi s predhodno, 4. generacijo Touringa je nekoliko zrasla v vseh smereh. Največ, je pridobila v dolžino (10 cm), za 5 centimetrov je daljša medosna razdalja, v širino pa sta dodatne milimetre pridobila tudi koloteka.

Mogoče se ne sliši dosti a zaradi pet centimetrov daljše medosne razdalje je tudi nekaj več prostora za kolena potnikov na zadnji klopi (17 mm). Zaradi širših kolotekov je menda tudi nekaj več prostora za ramena, nekoliko povišana streha pa ja vzrok tudi za slab centimeter več prostora za glave potnikov.  Ja, morda se sliši nekoliko dlakocepsko, ampak ravno zaradi malenkosti so tej avtomobili tako vrhunski izdelki….


IMG_4709

Od limuzinske trojke se Touring pravzaprav razlikuje le po zadnjem delu.

Prednji del je, vključno z notranjostjo, identičen. Če lahko sploh govorimo o identičnosti. Spisek opreme in dodatnih možnosti je namreč tolikšen, da bi najbrž zelo težko našli dva popolnoma enaka avtomobila. Vrata prtljažnika tokrat odpira elektrika. Možno si je omisliti tudi samodejnost, če le pomahate pod odbijačem (in seveda globlje sežete v denarnico).

Prtljažnik je urejen po vseh zakonitostih ergonomije in uporabnosti, hkrati pa je tudi vrhunsko oblazinjen in lep na pogled. V dvojnem dnu je poleg predalov prostor za spravilo pokrovnega roloja in zaščitne mreže, nadomestne gume pa ne potrebuje, saj večina BMW-jev že dolgo vozi na Run Flat gumah. Tudi na pritrdilna mesta in predelne pregrade niso pozabili, zelo uporabno (v tri dele) pa so predelili tudi zložljivo naslonjalo zadnjega sedeža. In da ne pozabimo nizkega nakladalnega roba brez prečne pregrade, ki velikokrat lahko zelo omejuje uporabnost. prtljažnika. Skratka, vrhunska uporabnost na nivoju…


Motorna paleta seveda pri bavarcih nudi skoraj neomejeno možnost izbire. Dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki se pojavlja v več različicah je vrhunski izdelek  Oznaka 18 tokrat pomeni 105 kW moči in seveda prilagojeno delovanje elektronike. Tisti, ki prisegajo le na »šestake« bodo kot vedno nezadovoljni, ampak brez pravega razloga. Motor je povsem suveren in lahko zadosti vsem potrebam vožnje. Odlikuje ga mirno in uglajeno delovanje, ob potrebi po večji moči pa zadošča le odločnejši pritisk na plin in že se dogaja…

Ugodna je tudi poraba goriva.

Seveda je za velik del tega zaslužen vrhunski osemstopenjski samodejni menjalnik, ki deluje praktično neopazno. Upošteva tudi možnost ročnega nadzora. Do neke razumne mere seveda. Zato je tudi prav, da pogon le na zadnji kolesni par uspešno nadzira elektronika. In ko smo že pri nadzoru, tudi vozno dinamiko si lahko izbiramo sami.

Od najbolj varčne Eco Pro, prek komfortne, športne, do Sport+, ki delno tudi že izklopi nadzor na trakcijo (DTC) pogonskih koles. Tudi DSC lahko še vedno izklopimo, kot običajno, z daljšim pritiskom na gumb. Pomembno pri teh nastavitvah je dejstvo, da niso le v okras temveč jih konkretno lahko tudi občutimo. In uporabno izkoristimo.

IMG_4726

Oprema vedno vrhunska.

Kolikor jo je. Zato pri takšni ceni avtomobila ne pričakuješ, da manjka tempomat. Pa čeprav le navaden, ne radarski. V opremski paket so se namreč odločili dodati le limitator! Upam, da je to le napaka »administratorja«, ki je pri naročanju pozabil odkljukati pravi kvadratek.

Paket Sportline  prinaša obilo aluminijastih okraskov, napisov sport, dobrodošla sta večfunkcijski volanski obroč in športno oblikovani sedeži, izstopajo pa tudi razni poudarjeni šivi, dodatne kombinacije barv med merilnikih, osvetlitev notranjosti in seveda več kroma na izpušni cevi…Po novem, od jesenske prenove, je po menijih (prek MMI) mogoče brskati tudi v slovenskem jeziku. Toporišič bi bil najbrž presrečen. Pa tudi tistim voznikom, ki jim tuji jeziki ne gredo najbolje, bo sedaj lažje.

O voznih lastnostih seveda nič slabega, saj je vodljivost vrhunska, udobje pa na visokem nivoju. Trojka ponuja počutje, ki si ga lahko zamislimo le v premijskem razredu. Pa čeprav ne v največjem po velikosti…