Kdo je najhitrejši v deželi tej? – Ford Transit Furgon 2.2 TDCi

Vožnja v ranih jutranjih urah pred sončnim vzhodom nam razkrije, koliko dejavnosti se odvija predno ostali odrinemo v službe. Dostava hrane, pijače, rekvizitov, oblačil, pošte… vse to blago hiti po cestah zgodaj zjutraj v belih kombijih.

Gospodarska vozila so pri nas zelo popularna, kar ne preseneča, saj imamo v Sloveniji registriranih nekaj več kot 160.000 podjetij, od tega pa je 80.000 samostojnih podjetnikov, kateri se največkrat za potrebe podjetja odločijo za nakup dostavnika. Ponudnikov kombiniranih vozil je iz leta v leto več, saj so proizvajalci očitni zasledili rastoči trend dostavnikov.

Posledično ima podjetnik pri odločitvi za ‘ta pravi’ kombi, poleg vsakodnevnih obremenitev, še dodatno oviro – ogromno prospektov in ponudb dostavnikov. Do zdaj sem bil mnenja, da je avtomobil težko sestavit, vendar verjemite, da je kombi še težje. Ko izberemo model, recimo Ford Transit Furgon, moramo najprej izbrati šasijo. Na voljo sta dve dolžini. Potem imamo karoserijo, kjer so na voljo štiri dolžinske ter tri višinske možnosti. Sledi nabor motorjev ter menjalnikov. Za konec ostane še izbira pogona, ki je lahko spredaj, zadaj ali na vseh štirih kolesih ter še dve stopnji opreme.

Izbirčneži lahko dostavniku dodajo še posebno barvo ter nekaj bombončkov.

Moj Transit Furgon je bil posebnež, odet v rjavo barvo, nasajen na dolgo šasijo. Karoserija je bila tretjega razreda dolžine ter prav tako višine. V številkah dolžina znaša 5,98 metra, višina pa kar 2,78 metra, zato pozornost na opozorilne znake višine ne bo odveč. Tovorni prostor na račun enormnih mer sprejme 11.000 litrov prtljage, oziroma blaga. Povedano drugače, je vanj možno natovoriti stvari na štirih EURO paletah. Nosilnost kombija je 1.500 kilogramov, odvisno od števila potnikov.


Ford Transit L3H3 7

Transit Furgon sprejme tri potnike v kabino, ki je izdelana po principu osebnega Focusa. Kar je dobro, saj je zaradi tega okolje bolj domače (avtomobilsko) ter enostavno. Pohvaliti moram število odlagalnih mest/površin, da lahko voznik pospravi vso kramo, od ključev, mobilca, tablice, map do prenosnika, na varno.

Avtomobilska logika se ni dotaknila vseh delov kombija.

Nikakor ne morem mimo sedežev, ki so hudičevo naporni že na malenkost daljših vožnjah. Težko je izbrati pravo nastavitev položaja za volanom, saj je sedež tik ob pregradni steni tovornega prostora. Sedeži so tudi preveč ploski, brez kakršne koli opore ali izdatnega oblazinjenja. Tako se na voznika kot sopotnike prenaša veliko tresljajev s cestišča na telo. Mogoče bi takšni, večji dostavniki imeli možnost vgradnje sedeža s plinsk-hidravličnim vzmetenjem, kot imajo to rešeno tovornjaki. V razmislek.


Pogonski sklop je bil sestavljen iz 2,2-litrskega dizelskega motorja, 6-stopenjskega ročnega menjalnika ter pogona na sprednji kolesni par. Kombinacija je odlična, saj zaloga moči in navora brez naporov premika dvotonskega Transita s tono materiala. Preizkušeno. Pri motorju zmoti le nadležen ropot v mrzlih jutrih. Vožnja kombija je enostavna kljub velikim meram.

Furgon se brez tovora pelje dobro, še bolje, ko je naložen.

Omenil sem, da je posebnež, saj je imel rjavo barvo ter stilske dodatke opreme Trend. V notranjosti so po zaslugi paketa opreme bile sedežne prevleke, klimatska naprava, Sony radio, multifunkcijski volan, elektrificirana stekla ter ogledala, parkirni senzorji ter ogrevano vetrobransko steklo. Podjetniški paket stane okoli 27 tisoč evrov, z davkom.

V primeru, da se vam cena zdi visoka, ne pozabite, da sedite za volanom najhitrejšega vozila slovenskih cest. Ne verjamete? Spomnite se name, ko vam bo pri 170 km/h na levem pasu avtoceste ‘blendal’ beli kombi.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.184 ccm, 114 kW (155 KM) pri 3.500/min, 390 Nm pri 1.700/min. Poraba goriva (EU) 7,9/6,9/7,3l /100 km. CO2: 194 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 235/65 R16.

Podvozje in karoserija

Kombi, 5 vrat, 3 sedeži. Dolžina 5,981 m, širina 2,059 m, višina 2,786 m. Medosna razdalja 3,750 m. Prtljažnik (normno) 13.000 l. Rezervoar: 90 l. Mase: prazno vozilo 2.038 kg, dovoljena obtežitev 3.500 kg. Največja hitrost (km/h): 157 Pospešek 0-100 km/h (s): 16,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,4

Osnovni model (Transit Furgon 2.2 TDCi Ambiente L2H2): 22.262 EUR

Testno vozilo (Transit Furgon 2.2 TDCi Trend L3H3): 27.210 EUR