Amerikan’c. – BMW X4 xDrive30d

Stvari ‘čez lužo’ so predimenzionirane. Hiše, ceste, avtomobili, parkirna mesta, trgovine, mobilni telefoni, televizijski sprejemniki in seveda hamburgerji. ‘Bigger is better’ pravijo, ko se nasmejani s krompirčkom v roki, peljejo v sosednji nakupovalni center s svojim terencem.

Podobna zgodba se je ta vikend odvila pri meni, ko sem se med vikendom zapeljal do nakupovalnega centra. Brez krompirčka, da ne bi zamastil celoten vozniški prostor. Testiral sem terenca oziroma športnega terenca, ki zgleda kot kupe, vsaj tako so mi rekli ob prevzemu. Ne glede na kategorizacijo vozila je bistvo to, da je bavarska premičnina huda. Nastrojena. Za šalo privablja poglede, ki pa so ob trenutnem stanju države precej otožni ter zavistni.

Fovšija je zgodba zase.

Ob izhodu iz nakupovalnega centra se ozrem po parkirišču, kjer naštejem 23 avtomobilov in ocenim njihov trenutno skupno vrednost na okoli 60 tisoč evrov (slika spodaj). Saj ni čudno, da ljudje tako gledajo na avto, ki stane kot celotno parkirišče nakupovalnega centra. Kot primer bom navedel, da lahko za vsoto X4 dobite 80 kvadratnih metrov novega, luksuzno opremljenega stanovanja v centru Celja.

bmw x4 8a


Mogoče dajem občutek, da klatim neumnosti in sem ‘fauš’ tistim, ki si BMW X4 lahko privoščijo, vendar enostavno me je vozilo pustilo hladnega. Definitivno ne smem govoriti čez tehniko, ker je ta briljantna. Štirikolesni pogon xDrive je preverjen in odlično reagira v snegu ter na zahtevnih podlagah. Prav tako je super trilitrski dizelski motor v kombinaciji z 8-stopenjsko avtomatiko. Ne smem mimo vozne dinamike, saj se klanjam tistim inženirjem, ki jim je uspelo ustvariti takšno kombinacijo in prestaviti meje fizike. Težek kot dinozaver, se X4 čez ovinke pelje kot dirkalni konj. Pri nas sicer dinamično vzdušje pokvarijo slabe ceste, saj niso najbolj pogodu trdemu podvozju X4.

Oblika je vpadljiva, eni ji pravijo ‘jača’.

Z M-paketom še toliko bolj, ‘jača’. LED žarometi svetijo vrhunsko. iDrive nemoteno sodeluje ob voznikovem ukazovanju. V bistvu so vsi spektri vozila v redu, premišljeno zastavljeni ter preizkušeni na zanesljivost.

Kljub temu pa se mi zdi, da te pri nakupu dotičnega vozila peljejo žejnega čez vodo. Ponoči se med vožnjo v vozilu počutiš kot v iraškem zaporu. Prestrašen v popolni temi, obdan s črnino. Občasno sveti nekaj oranžnih številk po armaturni plošči, ki si za povrh še stilsko niso podobne. Niti malo ni vonja po premium ambientu. Voznik je obdan s kupom plastike, nekaj klavirskega laka ter minimalnim vložkom kovine. Kot da bi snovalci bili stroškovno omejeni glede dekoracije notranjosti. V primeru, da M značke štejejo, potem je X4 kar dobro založen z njimi.


Hladen priokus je postilo še škripanje v levem B-stebričku, ropotanje ‘lesenih’ polic prtljažnika ter plastične obloge v nižjih conah kabine iz programa Caterpillar. Ob vseh teh prigodah težko rečem, da avtomobil prihaja iz kontinenta, kjer domuje Apple, Tesla, IBM, Dell, Google, Facebook in še mnoga druga svetovno znana podjetja. Mogoče pa Amerikancem na kožo ni pisana izdelava avtomobilov.

Neglede na malenkosti, bo X4 zasedel marsikatero parkirno mesto v uspešnih podjetjih, vendar, ko boste pred križiščem čakali na zeleno luč na semaforju in se bo ob bok pripeljal večji X6, si boste očitali dan, ko v salonu niste odšteli tistih nekaj tisočakov več.

Motor

Turbodizelski, šestvalnji, vrstni, 24 ventilov, 2.993 ccm, 190 kW (258 KM) pri 4.000/min, 560 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 6,6/5,7/6,1 l/100 km. CO2: 162 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon xDrive, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 235/40 R19 (Continental M+S).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5  vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,671 m, širina 1,881, višina 1,624 m. Medosna razdalja 2,810 m. Prtljažnik (normno) 500 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1.895 kg, dovoljena obtežba 515 kg. Največja hitrost (km/h): 234 Pospešek 0-100 km/h (s): 6,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,7

Osnovni model (BMW X4 sDrive25d): 49.400 EUR

Testno vozilo (BMW X4 xDrive30d): 81.670 EUR