Mestni terenec, ki izstopa! – Mazda CX-5 CD 150 AWD Avt. Attraction

Med »terenci« različnih sort se že kar precej časa bije neusmiljen boj. Vsak želi na svoj način prepričati kupca, a v resnici so si tako zelo podobni, da je bistvene razlike kar težko poiskati. Ampak Mazda CX-5 med drugim izstopa s svojo prostornostjo.

Ni treba prav posebnih meritev. Dovolj je že odpreti vrata prtljažnika in kaj hitro je jasno, da ja v Mazdi tako veliko prostora kot v malo njej podobnih. Katerega koli »urbanega terenca« namreč pogledaš, je prav prtljažnik tisto negativno presenečenje. In dno pri zloženem naslonjalu je (skoraj) ravno. O kakšni estetiki in prav posebni lepoti tu sicer ne moremo govoriti. Prevladuje pač gola, suhoparna plastika! Ampak uporabnost je tu na prvem mestu.

Ne samo za prtljago, tudi za potnike je dobro poskrbljeno. Ni visokih in ne (pre)širokih sredinskih grebenov. Kljub kardanski gredi pod dnom vozila. Ni niti utesnjenosti v širino, niti v višino. Pa tudi za noge je za vse dovolj prostora. Tudi malce višje sedenje ji lahko štejemo v velik plus, saj tu ne gre samo za subjektivno počutje, pač pa tudi za odlično preglednost nad okolico.

V Mazdi CX-5 imamo prav zaradi tega občutek, da vozimo precej manjši avtomobil. Tudi tisti vozniki (voznice?), ki imajo morebiti strah pred večjimi avtomobili tu ne bodo imeli težav. Ko seštejemo še odlično zvočno izolacijo (tih avto!), odlično vodljivost (tudi pri visokih hitrostih), ravno pravo kombinacijo med trdoto podvozja in udobjem lahko mirno zatrdimo, da je to eden tistih avtomobilov, v katerem se bomo res dobro počutili…


Bogata oprema!

Opremljenost je seveda na stopnji Attraction že tam, kjer se že sprašujemo o smotrnosti vseh dodatkov. Nekaj jih je zelo uporabnih, nekaj pogojno, nekaj pa je tudi takih, ki nam v glavnem povzročajo le sive lase in slabo voljo. Ampak tu ne mislim samo na Mazdo, ker gre za splošen pojav. Tu sicer večina opreme deluje zadovoljivo in je vozniku v pomoč. Naj gre za opozorilo za vozila v mrtvem kotu, za pomoč pri speljevanju na klancu, enostaven tempomat ali odlične žaromete s funkcijo samodejnega vklopa. Le sistem za nenamerno prečkanje voznega pasu LDW (Lane Departure Warning System) je nekoliko preveč nepredvidljiv in nenatančen. Vse prevečkrat zamuja ali se sploh ne oglasi. Kljub možnosti različnih nastavitev občutljivosti v meniju. Ampak rešitev je, kot vedno, gumb za izklop!

IMG_8800

Vse kaj drugega je pogonski sklop, ki temelji na nezahtevnem štirikolesnem pogonu. Pogonu služi pretežno prednji kolesni par, po potrebi pa elektronika poskrbi tudi za pogon prek zadnjega kolesnega para. Nobenih gumbov in vklopov različnih funkcij. Ravno prav za vsakdanje potrebe večine voznikov. Ekstremnih podvigov se s takim avtomobilom tako ali tako ne gre nihče.


Moč uglajenega, dovolj zmogljivega (šibkejša različica!) dizelskega agregata, sicer še vedno 2,2-litrskega, prenaša popolnoma nov 6-stopenjski samodejni menjalnik. Kulisa prestavljanja je ravna. Ima seveda možnost ročnega pretikanja, a menjalnik je tako dober, da tega skoraj ne bomo potrebovali. Je hiter, neslišen in natančen, tako da prestavljanja skoraj ne občutimo. Je prav gotovo eden boljših izdelkov na trgu. In če komu še ni jasno, je tudi to eden večjih prispevkov k udobju.

Zmogljiv, dinamičen in udoben…kaj pa varčen?

Če se je pri tem kdo zbal za porabo goriva je tudi ta strah odveč. Čeprav se na začetku zdi, da bi šla poraba lahko v nebo (hitra nihanja potovalnega računalnika) se z daljšo uporabo izkaže drugače. Šest, oziroma sedem (litrov seveda) sta prav spodbudni številki, ki jih lahko dosegamo. Seveda ne pozabimo, da gre za dokaj velik avtomobil in to s štirikolesnim pogonom…

Pri Mazdi so se torej še enkrat izkazali in ponudili zanimivo kombinacijo, ki sodobnemu vozniku lahko ponudi veliko užitka, predvsem pa udobno in nenaporno vožnjo. Pri tempu življenja, ki ga živimo to tudi čedalje več šteje.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4500/min, 380 Nm pri 1800-2600/min. Poraba goriva (EU) 6,2/4,7/5,5 l/100 km. CO2: 144 g/km. Euro6.

Prenos moči

Stalni (samodejno vklopljivi) štirikolesni pogon, šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/65 R17 (Continental, M+S).

Podvozje in karoserija

Terenski kombi, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,540 m, širina 1,840 m, višina 1,710 m. Medosna razdalja 2,700 m. Prtljažnik (normno) 503/1620 l. Količina goriva 56 l. Mase: prazno vozilo 1611 kg, dovoljena obtežba 2125 kg. Največja hitrost (km/h):194 Pospešek 0-100 km/h (s): 10,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 7,9

 

Osnovni model (2.0i 2WD): 33.340 EUR