Ceneje kot hoja. – Hyundai i10 1.0 LPG Comfort

Koliko vaših znancev vozi na plin? Ali poznane koga, ki vozi avtomobil na plin? Če je vaš odgovor ne in ne, se pravzaprav sploh ne čudim, saj tudi sam ne poznam nikogar z vozilom na plin.

Sprašujem se, kaj ustavi lastnike avtomobilov pred namestitvijo oziroma nabavo avtomobila s plinsko napeljavo, glede na dejstvo, da je vožnja s takšnim avtomobilom na pol zastonj in da smo Slovenci relativno mahnjeni na varčevanje.

Kljub dokazanemu dejstvu, da avtomobili na LPG ne pokajo kot bombe v Palestini in da je vstop v večino garažnih hiš mogoč tudi z LPG vozilom, bojazni pred nakupom skorajda ni. Začetna investicija je odvisna od kvalitete plinske napeljave, ampak z leti je tudi cena vgradnje postala znosna ter dostopna širši javnosti.

Doslej sem imel na preizkusu tri vozila na plin. Opel Meriva, Opel Corsa in Fiat Punto. Žal me nihče od njih ni povsem prepričal, saj poraba plina ni bila tako briljantna, da bi vozil pol ceneje. Mogoče je do poraznih rezultatov pripeljalo poreklo znamke avtomobila, kvaliteta vgradnje plinske napeljave ali moja negativna energija. Vsekakor bi v teh primerih svetoval, da raje kupite zgolj bencinerja in prihranite 1.500 evrov ali pa se obrnite k dizelskim strojem.

Smrkec s sistemom LPG?

‘Plin v tako malem avtu. Nesmisel in dvig cene.’, sem zagodrnjal in odpeljal s parkirišča, misleč, da bo plinomanija ponovno navrgla negativni rezultat, saj so me nekaj tednov nazaj novinarski kolegi opozarjali, da je s polnim plinskim rezervoarjem nemogoče prevoziti več kot 270 kilometrov in da ima rezervoar kapaciteto zgolj 33 litrov, vanj pa gre manj kot 80-odstotkov celotnega volumna, le 22 litrov plina.

Na bencinski črpalki se je izkazalo, da so a) kolegi nesposobni pri točenju plina, ali b) na servisu odpravili kakšno napakico na rezervoarju. Natočil sem malo več kot 28 litrov plina, kar je zneslo dobrih 18 evrov. S polnim plinskim rezervoarjem sem prevozil nekaj manj kot 400 kilometrov.

Očitno so se Hyundaijevi inženirji celo zapeljali kakšen krog z vozilom s plinsko napeljavo in slednje ne zgolj in samo vgradili v avtomobil, ter ga postavili v prodajni salon. Presenečen nad rezultatom, sem izračunal, da Hyundai v povprečju porabi 7 litrov plina in tako strošek na prevoženih 100 kilometrov znaša okoli 5 evrov, kar je ceneje kot hoja, sploh če za izračun vzamemo sprehod povprečnega Štajerca in njegov obisk gostiln.

i10 ponuja več kot le racionalnost!

Simpatična oblika pritegne poglede in riše nasmeške na obraz. Pohvale vredna je kvaliteta materialov v notranjosti kot tudi kvaliteta izdelave. Glede na rang avtomobila sta sprednja sedeža vrhunsko ergonomsko zasnovana, zato voznik in sovoznik sedita kot kralja. Čeprav je zgolj i10, pa je v kabini čisto dovolj prostora za štiri potnike, pogojno pet, v prtljažniku pa se dobro znajdejo pridelki s sosednje kmetije. Pester je nabor opreme, saj Smrkec ponuja klimatsko napravo, električno pomična stekla, multifunkcijski volan, tempomat, omejevalnik hitrosti, radio s CD/MP3, AUX in USB podporo, potovalni računalnik…pogrešal sem le sredinski naslon za roko.

Takšen Hyundai i10 1.0 LPG z opremo Comfort vas bo stal 11.630 evrov. Doplačilo za plin znaša 1.200 evrov in v kolikor bi se vozili samo na plin, bi se začetna investicija pokrila po prevoženih 50.000 kilometrih. Mali avto, mala razlika, vseeno pa je občutek na črpalki, ob pogledu na ceno natočenega plina, boljši.

 

Motor

Bencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 998 ccm, 51 kW (69 KM) pri 6.200/min, 93 Nm pri 3.500/min. Poraba goriva (EU) B: 5,1 P: 6,5 l/100 km. CO2: 116 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 175/65 R14 (Continental).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 3,665 m, širina 1,660, višina 1,500 m. Medosna razdalja 2,385 m. Prtljažnik (normno) 252 – 1.046 l. Posoda za gorivo: B:40, P:34 l. Mase: prazno vozilo 1.064 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.470 kg. Največja hitrost (km/h): 153 Pospešek 0-100 km/h (s): 15,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  B: 5,7  P: 7,4

 

Osnovni model (Hyundai i10 1.0 Life): 8.990 EUR

Testno vozilo (Hyundai i10 1.0 Comfort): 11.630 EUR