Kompromisi? – Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Red

Nikdar še ni shajalo dobro in poceni, hitro in varčno ter športno in udobno. Kompromisov, kot že večkrat dokazano, v življenju ni. Če kompromisi so, pa imajo ti v sebi veliko negativnih prizvokov.

Ford Fiesta Red Edition je točno to. Kompromis. Ne želi biti ena izmed finih mestih dam in tudi ne cestni huligan. Torej nekaj vmes. Povprečje. Vendar kdo si želi povprečja? Priznam, da se vsakič znova razveselim Fordovih vozil, ker imajo zabavno vozno dinamiko in mi zato po parih zavojih zlezejo pod kožo.

Fiesta Red Edition ni izjema. Z rdečo barvo razgreje voznika še predno se vanjo usede. Kot dekle z našminkanimi ustnicami. Dirkaško rdeča barva, črn gobček, črna platišča, ogromen strešen spojler, stranski pragovi in precej diskreten difuzor brez vidnega izpušnega sistema. To je tako neizrazito, kot bi Taylor Swift oblekel v narodno nošo.

Mogoče so se s to potezo manj izognili nakitene Fiesta Deluxe izpred parih let, ki je zgledala hudo in to je bilo to. Preformansi so bili navedeni s pomočjo koledarja. Ford tokrat igra na sigurno. Litrski mlinček je navit na 140 ‘konjičev’, kar je za 1150 kg težak avtomobil kar spodobna moč. V kombinaciji z odličnim podvozjem ter krmiljenjem se voznik hitro spozabi na roko pravice. Vozne lastnosti so izboljšane, moč je dodelana, vendar zgodba se ne konča tukaj.


Stopnička do ST!

Fiesta želi biti še udobna, zato je na sebi imela kup dodatkov, ki olajšajo vožnjo. Med drugim tudi nadzorovani sistem SYNC in ogrevano sprednjo šipo. Povejte mi, kateri bencinski manijak bo čakal, da se led odtali in tvegal čudno razpršeno svetlobo vseh ostalih 360 noči? Po drugi strani pa, če Fiesta želi biti udobna, zakaj v njej ni nameščenega sredinskega naslona za roko, mogoče samodejnega menjalnika ali sistema, ki bi bil zmožen predvajati vse skladbe z mojega USB ključka!

Za moj okus je tale Fiesta malenkost prisiljena, kot zadnji album Siddharte. Naredili so nekaj kompromisov in se oddaljili od vrhunskih albumov kot sta bila Nord in RH-. Toliko, da se na njih (nanjo) ne pozabi.

 


Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 999 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 210 Nm pri 1400-4000/min. Poraba goriva (EU) 5,6/3,9/4,5 l/100 km. CO2: 104 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R16 (Hankook).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev. Dolžina 3,982 m, širina 1,722 m, višina 1,495 m. Medosna razdalja 2,489 m. Prtljažnik (normno) 290-974 l. Rezervoar: 42 l. Mase: prazno vozilo 1101 kg, dovoljena obtežba 529 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 201

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,0

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,4

Osnovni model (1.25 Trend): 12.770 EUR

Testno vozilo (1.0 EcoBoost Titanium): 18.040 EUR