Recimo mu 208 karavan? – Peugeot 2008 1.2 e-THP 130 Allure

Rastoči razred križancev ima eno samcato napako. Nesmiselnost. Napihnjeni odbijači ter blatniki otežujejo parkiranje, višje dinamično nastavljeno vzmetenje prinese neudobno vožnjo, notranjost je utesnjena, prtljažniki so v večini vozil manjši kot v…

V bistvu je edina dobra stvar višje sedenje in neke vrste imidž. Klišejsko so začeli s to preusmeritvijo na ‘višji’ položaj vsi proizvajalci. Clio v Capturja, Fiesta v EcoSporta, Mazda2 v CX-3, A3 v Q3 in tako naprej.

Za čuda pa me je presenetil Peugeot 2008, ki ni ravno krojen po teh merilih. Res, da je nekoliko privzdignjen in ima malce plastike po ‘trebuščku’, ampak meni deluje kot 208 SW. Ja, Klemen ponovno tuhta po svoje, vendar spet z razlogom. Začnimo pri osnovah. 2008 je bil ustvarjen kot crossover in naj bi ponujal nekaj več manevra voznikom, ki od časa do časa v sebi prebudijo avanturistični duh in se podajo čez drn in strn.

Za to premagovanje ovir naj bi služil sistem GripControl, ki načeloma prilagaja pogonsko elektroniko glede na razmere na cestišču. S papirja se sistem dobro prebere, a žal v praksi nima posebnega vpliva na vožnjo. Za povrh ga je poganjal še dizelski agregat, ki je le dodatno začinil ceno avtomobila. Najbolj zgrešena pa je bila barvna kombinacija, ampak to je že druga zgodba. Pustimo to, in se raje vrnimo na moje ponovno srečanje z vozilom.

DSC_0066

Navada železna srajca.

Med prejšnjim testom in zadnjim sta minili dve leti, zato sem vmes vozili že več različnih križancev, ki so me razočarali zaradi neumnosti omenjenih v uvodu. Najboljši križanec do zdaj je bila Mazda CX-3. Za razliko od Peugeota, Japonka ponuja štirikolesni pogon, zato ji lahko rečemo križanec oziroma crossover.

No, pri Pugiju štirikolesnega pogona ni na seznamu opreme. Nič za to, saj kot sem prej omenil, sam ne bi model 2008 poimenoval križanec, ker je bolj podoben karavanski izpeljanki modela 208. Mogoče je res malenkost višje nasajen, vendar kljub temu ponuja izjemno velik prtljažni prostor, ki se mimogrede lahko, z enostavnim zlaganjem sedežev v ravno dno, poveča. Prostorna je tudi potniška kabina, celo tako, da se pet ljudi pelje v komfortu. Prepriča tudi kvaliteta izdelave in pozornost na detajle.

DSC_0075

Brez nepotrebne navlake.

Nemudoma sem postal vesel, ko nisem opazil gumba za GripControl. Brez njega prihranite nekaj evrov in še znancem ne bo potrebno na dolgo in široko razlagati o funkcijah sistema, ki ga nikoli niste ravno uporabili. Najboljša stvar avtomobila pa je motor. Turbotrivaljni benciner s 96 kW (130 KM) moči je kot nalašč za 2008. Ravno dovolj močan, prožen, poskočen ko je treba in prav tako varčen, ko je to treba. Skoraj bi pozabil še glavno dejstvo. Udobna vožnja in normalna velikost koles. Ja, še dinamično se lahko zapeljete po vaških cestah, če vas prime.

Zamera gre le strešnim nosilcem, ki niso ravno ‘običajni’ in bi za transport ‘truge’ na strehi verjetno morali dokupiti tovarniški set nosilcev, če ta sploh obstaja glede na zasnovo nosilcev. Če bi 2008 imel še sredinski naslon za roko spredaj bi bil pa že kičast.

Ob vsem džumbusu je 2008 smiseln križanec pa čeprav po lastnostih nekako ne izpolnjuje vseh nesmiselnih križanskih kriterijev. V primeru, da avtomobil pade v ožji izbor nakupa, vzemite točno tako opremljenega in motoriziranega. Prodajalcu pa povejte, da ste dobra stranka*.

 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.199 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5.000/min, 230 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,1/4,8 l/100 km. CO2: 110 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesni par, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/50 R17.

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,159 m, širina 1,739 m, višina 1,556 m. Medosna razdalja 2,538 m. Prtljažnik (normno) 360 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1160 kg, dovoljena obtežba 530 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 200

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,9

Osnovni model (Peugeot 2008 1,2 VTi ACCESS): 13.860 EUR

Testno vozilo (Peugeot 2008 1,2 PureTech 130 ALLURE ): 19.880 EUR