Konec sage… – Volvo XC60 D5 Summum

… pa ne tiste o vampirjih. Ampak, bojim se, da sem vozil zadnji Volvov petvaljni motor. Od zdaj naprej bodo pod pokrovom Volvov ‘ropotali’ le štirivaljniki, na kar nakazuje novi zastavonoša znamke, model XC90.

Motorna tehnika in snovanje sta trenutno na vrhuncu, saj smo sposobni iz litra delovne prostornine motorja iztisniti vsaj 150 ‘konjskih’ moči, ne da bi ob tem vplivali na življenjsko dobo pogonskega sklopa. Velika številka vrancev pod pokrovom motorja je vsekakor fascinantna, vendar ‘vozniki’ vemo, da konji niso vse. Velika prostornina motorja, število valjev in navor dodajo vožnji svojevrsten pečat. Težko je opisati občutek z besedami, vendar se ta najbolje občuti, ko voznik pritisne na stopalko za plin.

Manjši motor, manjša poraba? Menim, da ne. Na relaciji je vozilo z večjo kubaturo varčnejše, po mestu pa tako ali tako vsi avtomobili porabijo dosti goriva, zato novodobni motorji niso ničesar pridobili, le izgubili so karakter. Petvaljnik je pri Volvu veljal za legendo, naj si bo v bencinski ali dizelski različici. Bil je neuničljiv in neutruden. Mogoče je res popil kak deci več kot fini moderni modri dizli, ampak z zvokom je očaral vsakega voznika.

volvo xc60 d5 11


Športni terenec je zamenjal maskaro.

Nove luči, odbijači in maska. Robate plastične obrobe je zamenjala obarvana plastika, ki daje premium videz. Zasnova notranjosti je enaka. Spremembe so delne, recimo digitalizirana instrumenta plošča pred voznikom, ročica avtomatskega menjalnika in to je v bistvo to. Švedi so pač zadovoljni s svojim izdelkom, čeprav se na momente najde kakšna šlamparija. Vzvratna kamera denimo ima resolucijo 8×5 kock, menjalnik ima samo 5-prestav in štirikolesni pogon je bolj balast, kot pa v pomoč pri terenski vožnji.

Končala se pa je še ena saga.

Filmska. Volvo je v filmski seriji Somrak saga predstavil celo paleto modelov, kjer je požel veliko zanimanja. Slava je trajala, ampak za XC60 mogoče malo predolgo. Konkurenca je spredaj s tehniko še bolj pa predvsem z dizajnom, ki je na XC60  malo prežvečen, sploh če primerjamo z novim XC90.

Dobri stari časi se očitno poslavljajo in z njimi produkti, ki so imeli svoj faktor in podobo. Ali bolje rečeno so pisali zgodovino. V trenutni digitalni dobi je pomembna ažurnost, samo ažurnost. Kdo prej pride, prej melje, ne glede na kvaliteto. Zgodovine zato ravno ne pišemo, saj so informacije prenasičene in hitro gredo v pozabo. Se bo kdo spomnil Aviciija čez 50 let? Proslavljal njegov rojstni dan, prepeval njegove komade? Mislim, da ne. Sigurno, pa se bodo zasanjaki znamko Volvo spomnili po petvaljnem motorju, visoki stopnji varnosti in neuničljivi kvaliteti.


 

Motor

Turbodizelski, petvaljni, vrstni, 20 ventilov, 2.400 ccm, 162 kW (220 KM) pri 4.000/min, 440 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,7/5,7 l/100 km. CO2: 149 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/55 R18.

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,644 m, širina 1,891 m, višina 1,713 m. Medosna razdalja 2,774 m. Prtljažnik (normno) 495 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1.906 kg, dovoljena obtežba 2.505 kg.

 

Največja hitrost (km/h):210

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,2

Motorni vrtljaji pri 130 km/h (VI. prestava): 2.300

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,6

 

Osnovni model (XC60 D3 Kinetic): 33.921 EUR

Testno vozilo (XC60 D5 Summum): 57.650 EUR