Privlačni posebnež. – Citroën C4 Cactus PureTech 110 Shine

Citroën Cactus kot sodobno zasnovan, z dovolj sodobne elektronike, očitno ponuja tudi dovolj preproščine, da je lahko tudi cenovno zanimiv. Ponujajo »sodobne rešitve«, ki pa so v večini primerov že davno, davno videne. Seveda v novi preobleki in tako na videz kot dejansko (nekatere) tudi malce boj sofisticirane.

Sedežna »klop« spredaj, oprijemi na vratih v obliki ročajev potovalnega kovčka, »osiromašeni« merilniki, brez merilnika vrtljajev, vse nastavitve prikazane ne enem LCD osrednjem zaslonu… Seveda mladina tega ne pozna, smo pa večino tega že videli v starih Dianah, CV-jih in GS-ih… Že takrat smo denimo merilniku rekli »digitalni« merilnik hitrosti, čeprav se je pod veliko stekleno lupo vrtela le navadna analogna številčnica… In dva prednja sedeža, ki si ju z malce domišljije zlahka zamislimo kot klop. Tako ravna in brez oprijema sta.

Prav tako povsem ravna je zadnja sedežna klop. In pri že dobro znanih standardnih rešitvah so vgradili nedeljiv sedežni naslon, ki ga kot deljivega ni mogoče dobiti niti za doplačilo! Okrnjenost uporabe prtljažnika je s tem več kot očitna. Da ne omenjamo ročajev na stropu ki jih tako ali tako ni… Pa odprtine za zračenje, ki je na sopotnikovi strani tudi ni… Pa odpiranje zadnjih šip le vstran… Pa še bi se lahko našlo kar nekaj stvari podvrženih strožji cenovni politiki. Skoraj se ne moremo izogniti izrazu »cenenost«…

Najbolj preprosto lahko temu rečemo »namensko varčevanje«!

In to na račun uporabnika, seveda. No, pa smo spet tam. Ali res potrebujemo prav vse, kar nam danes ponujajo v sodobnih avtomobilih? Očitno so pri Citroenu prepričani, da ne! V Cactusu se očitno da preživeti tudi z manj…


IMG_7280 (1)

Je eden redkih avtomobilov, ki so mu praktični vsa stikala (razen za glasnost radia) preselili v LCD zaslon. In najbrž edini pri katerem z navadno ročno klimatsko napravo upravljamo preko digitalnega zaslona na dotik! Morda je res s tem v vrhu svetovnih trendov, ki jih narekujejo pametni telefoni, vendar so morda pozabili, da zaslon med vožnjo nikoli  ni povsem pri miru (težavno upravljanje), tako kot je lahko telefon v roki in da te sodobne naprave vse prevečkrat rade »zmrznejo«… V Cactusu ste torej takrat skoraj nemočni. Ni radia, ni klime, ni prezračevanja, zračenja, ni vseh ostalih nastavitev… Ja kar težko si je predstavljati, da je avtomobil zaradi »navadnega« LCD zaslona lahko praktično nevozen…

Seveda pa je Cactus zelo zanimiv na prvi pogled.

Vsaj tako se odzivajo ljudje. Zalo jim je všeč očitna drugačnost, pa tudi barvna kombinacija s prevladujočimi in dokaj živahnimi pastelnimi barvami ter črnimi vložki. Tudi oblika dokaj nevsakdanje vstavljenih žarometov in LED dnevnih luči naredijo svoj vtis. Zanimanje pa vzbudijo tudi na zunaj »oblazinjena« vrata, ki s poliuretanskimi oblogami menda preprečujejo vdrtine, ki običajno nastanejo na parkiriščih. Morda bi jih morali podaljšati tudi do konca avtomobila. Ali pa vsej do konca zadnjih vrat! Za večjo učinkovitost. Ali pa kar okoli in okoli avtomobila…


Vsekakor je Cactus tako kot s simpatično obliko prepričljiv tudi s svojo motorizacijo. Relativno majhen trivaljni bencinski motor je ena najbolj presenetljivih pridobitev avtomobila. Podprt s turbino na izpušne pline je presenetljivo učinkovit že pri zelo nizkih motornih vrtljajih, kjer ne razočara niti z navorom. Deluje suvereno tudi v višjih območjih vrtljajev, je kultiviran, ni pretirano glasen in je z zmerno porabo očitno tudi zelo učinkovit. Dobro sodeluje tudi s pametno preračunanim, sicer le petstopenjskim, ročnim menjalnikom. Skratka ena boljših kombinacij.

Praksa…

Dobro so poskrbeli za zvočno izolacijo avtomobila, ki tudi pri večjih hitrostih ni pretirano glasen, vodljivost je dobra tako pri počasnejši kot pri hitrejši vožnji, dobro okreten pa je tudi v mestni gneči. Za boljše počutje voznika bi bil lahko volan nastavljiv ne samo po višini temveč tudi po globini… Nakladalni rob prtljažnega prostora pa bi lahko bil tudi malce nižji…

Če se torej lahko na določenih področjih sprijaznite z očitno varčevalno politiko in rahlim neskladjem z že zakoreninjeno opremo sodobnih avtomobilov – tudi pri najskromnejših paketih opreme –  na račun voznika in potnikov, je Cactus vsekakor zanimiv avtomobil. Z obliko, voznimi lastnostmi in presenetljivo učinkovitim motorjem, bo tudi z očitnimi »napakami« zanesljivo prepričal marsikoga, ki mu bo pogledal skozi prste…

 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1199 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 5,8/4,0/4,7 l/100 km. CO2: 107 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 205/50 R17 V (Goodyear Efficientgrip).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,157 m, širina 1,729 m, višina 1,540 m. Medosna razdalja 2,595 m. Prtljažnik (normno) 358/1170 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1190 kg, največja dovoljena masa 1555 kg, dovoljena obtežba 365 kg, priklopnik z zavoro/brez: 825/545 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 188

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,5

Osnovni model (Cactus PureTech 82): 14.120 EUR

Testno vozilo (Cactus PureTech 110 Shine): 19.370 EUR