자동차  (Jadongcha) – Hyundai i30 1.4 Style

Nedavno smo bili priča obširni avtomobilistični aferi, ki se je pretežno dotaknila evropskih proizvajalcev(a). Če bi nepoznavalec potegnil črto pod medijskim pričanjem bi sklepal, da bodo bodoči avtomobili narejeni le izven meja stare celine ter gnani na bencin. Takšen Hyundai i30 bi zato kotiral zelo visoko.

Model i30 lahko označim kot tradicionalen, čeprav je trenutno na tržišču šele druga generacija modela. Avtomobil se je izjemno prikupil slovenski publiki, kar me ne čudi, saj je ‘pošten voz’. S tem mislim, da ponuja veliko za sorazmerno nizko ceno. Z rahlo prenovo druge generacije je i30 dobil trendovske dodatke v stilu LED dnevnih luči, zaslona na dotik, pestro ponudbo barv, platišč ter opreme. Novost v modelu je tudi sistem za samodejno parkiranje ter 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik. Vse to seveda ob doplačilu.

hyundai i30 4

Testni primerek je racionalno naravnan.

Avtomobil, ki te pripelje na cilj in ti služi na mnoga leta. Oprema Style bo zadovoljila večino potreb modernega lastnika. LED dnevne luči, LED zadnje luči (paket dodatne opreme), multimedijski sistem s podporo USB, AUX, CD/MP3 ter Bluetooth, gretje sedežev, dvopodročna klimatska naprava, tempomat z omejevalnikom hitrosti, električno pomična stekla, potovalni računalnik in še kakšna malenkost bi se našla na seznamu opreme.


Ob serijsko bogati opremi je ‘tridesetka’ v svojem segmentu eden izmed večjih predstavnikov, kar se tiče prostornosti v notranjosti vozila. Kljub kompaktnim meram, se v kabini udobno pelje 5 odraslih oseb, v prtljažniku pa je prostora za 378 litrov prtljage. Prtljažni prostor je opremljen še z vsemi možnimi pripomočki za tovorjenje prtljage, ki ga je mogoče, z zlaganjem sedežev druge vrste, še povečati.

Ergonomija v vozilu štima. Voznik in sovoznik uživata v izjemno udobnih sedežih. Sedeži ponujajo vrsto možnih nastavitev in pohvalno je ekstra nastavljiv še volanski drog, kar je redkost v tem avtomobilskem segmentu. Podvozje Hyundaija i30 je mehko-udobno nastavljeno in v kombinaciji s 15-palčnimi platišči odlično duši udarce lukenj na cestišču. K udobnosti pripomore še izredno tiho delovanje motorja ter kakovostna izolacija pred zunanjimi motilci kot so veter, hrup iz kolotekov…

hyundai i30 19


V dobi turbo motorjev z ‘mini’ prostornino, se atmosferski motor počuti kot ‘outsider’.

Hyundai ga še vedno (in ga naj še v prihodnje) ponuja kot vstopni modelni motor. 1,4-litrski benciner zmore spodobnih 74 kW (100KM) moči, kar je povsem spodobno tudi za sodoben tok prometa. Če se pošalim, sem v koloni bil povsem enako hiter kot spredaj vozeči avtomobil s 300+ konjiči. Občasno sem pogrešal ‘turbo’ odzivnost, ampak, če motor poženemo nad 5.000 obratov, se tudi i30 konkretno prestavi. Samo pritisniti moramo ‘gas’, kot smo to počeli včasih. Neglede na zasnovo motorja pa je poraba goriva povsem konkurenčna današnjim ‘turbo’ ekologom. V povprečju je i30 porabil nekaj več kot 6 litrov neosvinčenega goriva.

Preverjen motor, funkcionalna oprema, družinska prostornost in ‘slovenska’ cena. Stavek, ki spominja na oglas ljudskega avtomobila in po preizkušenem Hyundaiju i30 brez premisleka pripišem. Hyundai i30. Jadongcha.

 

Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.368 ccm, 74 kW (100 KM) pri 6.000/min, 135 Nm pri 3.500/min. Poraba goriva (EU) 7,1/4,7/5,6 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R16 .

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,300 m, širina 1,785, višina 1,465 m. Medosna razdalja 2,650m. Prtljažnik (normno) 378 l. Posoda za gorivo: 53 l. Mase: prazno vozilo 1.250 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.820 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 183

Pospešek 0-100 km/h (s): 12,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,2

 

Osnovni model (Hyundai i30 1.4 Life): 13.990 EUR

Testno vozilo (Hyundai i13 1.4 Style): 17.140 EUR*