Tradicionalna receptura. – Peugeot Partner Tepee 1,6 BlueHDi Allure

Pri snovanju dostavnih vozil se je potrebno držati preverjenega recepta iz leta 1996, takšnega kot ga je zastavil Berlingo. Velika stekla, pet posameznih sedežev, ogromen tovorni prostor in ustrezno število predalov ter žepkov za odlaganje osebne prtljage.

Če pogledamo testno vozilo po zadnji prenovi, večjih sprememb ne opazimo. Vendar to je zgolj potrditev, da je recept užiten še zdaj, čeprav se vse bolj zatekamo k zdravemu in premišljenemu prehranjevanju.

Brez pretresov.

Še vedno je osnova škatlasta oblika z velikim ter prilagodljivim prtljažnim prostorom ter prav tako z velikim in prostornim potniškim delom. Odvisno kaj bolj potrebujemo. Višina avtomobila zagotavlja visok strop in posledično precej več prostora v notranjosti. Omogoča tudi višje sedenje in s tem boljšo preglednost nad okolico. Idealen recept, za tiste, ki si avtomobil želijo prostorsko kar najbolj izkoristiti. Seveda pri tem nekoliko trpi estetika, ampak pri takšnih kompromisih jo je treba že na začetku odmisliti.

Partner Tepee je dobil nov obraz z novimi lučmi, odbijači, masko in trendnimi LED svetili. Zadaj je novost ime izpisano na robu prtljažnega pokrova, namesto na sredini. To pa je v bistvu vse, kar se tiče prenove. Očitno je lastnikom povsem dovolj prostrani prostor in praktično uporaben avtomobil.

peugeot partner hdi test 7

Prilagodljiva shramba.

Prtljažnik v osnovi meri 675 litrov. Dvižna vrata so za moj občutek nerodno velika, a lahko posamično odpremo samo stekleni del. Sedeži so posamično zložljivi in tudi odstranljivi tako, da je možno v celoti izkoristiti popolnoma raven prtljažni del. V takšni postavitvi naj bi bilo prostora za 3 kubične metre. Zložljiva sta tudi naslona voznikovega in sopotnikovega sedeža. Sopotnikovega za prevoz daljših tovorov, za voznikovega pa si lahko sami izmislite kakšen pameten razlog…  Le višina strehe je lahko nekoliko varljiva, saj kar precejšen del ob robovih zavzame odpiralni mehanizem drsnih vrat. So pa zato drsna vrata zelo uporabna na ozkih parkiriščih, le pri zapiranju mora biti dovolj moči v rokah.

Vseeno Partner ni pozabil na elektro modne smernice in je opremljen s sodobnim zaslonom na dotik, preko katerega upravljamo večino avtomobilskih funkcij. Zanimivi možnosti sta denimo koledar in kalkulator, če ju že vaš pametni telefon ne primora. Mogoče v prihodnje sinhronizacija koledarja? Telefonski »modri zob« in navigacija sta skoraj že nepogrešljiva dela opreme, na razpolago je tempomat z omejevalnikom hitrosti, vzvratna kamera in parkirna tipala, ki skrbijo za lažje manevriranje. Ogrevanje in klimatizacija sta na srečo še vedno samostojna enota. Nekaj zamere moram pripisati multimedijskemu sistemu, saj se jakost zvoka regulira na dveh ločenih trapastih tipkah nad zaslonom in sistem nima posebnega stikala za vklop in izkop. Slednji bi lahko imel še funkcijo glasnosti.

Jed brez začimb.

Partner Tepee se kljub potniški zasnovi, s kakšnimi voznimi presežki ne more prav hvaliti. Dostavnik je povsem solidno vodljiv, okreten in enostaven z vožnjo. Ker pa ostaja zvest tradiciji je dizelskemu agregatu srednje moči za prenos služil zgolj 5-stopenjski ročni menjalnik, ki bi že lahko dobil zamenjavo. Pri avtocestni hitrosti je pogovor v potniški kabini izredno otežen in malo več časa bi morali inženirji posvetili ergonomiji v avtomobilu.

Večini voznikov potniških dostavnikov se bo Peugeotov recept dopadel, pa čeprav ni začinjen z žavbami včerajšnjega dne. Praktičnost in prostornost očitno odtehtata svoje stranke.

 

Motor

Turbodizelski, štirvaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.560 ccm, 73 kW (100 KM) pri 3.750/min, 230 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,1/3,9/4,2 l/100 km. CO2: 112 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 215/55 R16 V (Michelin Primacy).

Podvozje in karoserija

Enoprostorski kombi, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,380 m, širina 1,810 m, višina 1,862 m. Medosna razdalja 2,728 m. Prtljažnik (normno) 675/3000 l. Rezervoar: 60 l. Mase: prazno vozilo 1449 kg, največja dovoljena masa 2060 kg, dovoljena obtežba 611 kg, priklopnik z zavoro/brez: 1300/720 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 162

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,5

Osnovni model (Partner Tepee Access VTi 95): 14.910 EUR

Testno vozilo (Partner Tepee Allure 1,6 BlueHDi 100: 22.664 EUR