Navada je železna srajca – Toyota Auris TS 1,6 D-4D Sport

Oseba potrebuje za priučenje neke navade, geste ali besede par ur, pa naj si bo dobra ali slaba navada. Vendar, zanimivo je to, da za odvajanje te hitro priučene navade potrebujemo celih 21 dni. V primeru, da so vam v otroštvu poudarjali, da je ‘švaba’ edino prevozno sredstvo, se predsodkov ne boste nikoli otresli.

Grda evropejska navada.

Na stari celini prisegamo na ‘folca’. Navada se prenašala iz roda v rod, vse od začetka 30, let 19. stoletja. Res je, da Golfu težko parira kakšno vozilo iz segmenta, saj je nekakšen razredni pionir neglede na generacijo, vendar vseeno ni potrebno zavijati z očmi, če nekdo vozi kaj drugega. Toyoto Auris recimo, ki jo večina voznikov pozabi, čeprav ne vidim razloga, zakaj bi jo. V bistvu je ‘čist’ simpatično vozilo, ki z karavanskim dodatkom lahko pripelje družino varno in udobno na zastavljeno destinacijo.

toyota auris ts 1.4d4d 9

Prtljažni origami.

Zunanje mere so razredu primerne. Brez pretiravanj. Pametna razporeditev s kratkim motornim delom, in skrbno nameščenim motorjem v notranjosti je pustila posledice v potniški kabini, kjer je veliko prostora za potnike. Voznik in sovoznik se bahata z obilico prostora za noge, zaradi odrezane armaturne plošče ter ozkega sredinskega grebena. Mogoče malce skopo iz dizajnerskega vidika, ampak zelo pametno izvedeno s pogledom z racionalnega zornega kota. Zadaj sedeči potniki se s koleni ne bodo drgnili ob sprednja sedeža, potnik na sredini pa bo užival, saj Auris nima izbočenega sredinskega grebena kot večina predstavnikov segmenta.

Prava poslastica je prtljažni prostor. Ne pomnim kdaj sem bil nazadnje tako impresioniran nad prtljažnikom karavana. V osnovi ponuja 530 litrov, ki jih lahko z zlaganjem naslonjal zadnje klopi v razmerju 40:60, raztegnemo na 1.658 litrov. Hkrati se sedeži zložijo v ravno dno in s tem je nalaganje krame super enostavno. Odličen dodatek je zaščitna mreža, ki ima svojo mesto in jo lahko poljubno prestavljamo glede na količino tovorjene krame. Osnovna postavitev je za zadnjo vrsto, druga pa za voznikovim in sovoznikovim sedežem, kjer mrežo zataknemo na vzvoda, ki sta pritrjena na hrbtni strani naslonjal zadnje klopi. Pametno, a to še ni vse. Toyota je v prtljažnem prostoru pogruntala gumb, ki izklopi nadležno tuljenje parkirnih senzorjev med nalaganjem tovora. Bravo, vsaj nekdo, ki skrbi za živce voznikov.

toyota auris ts 1.4d4d 14


Preverjena mehanika.

Auris je s prenovo dobil nekaj vizualnih sprememb, med katere spadajo odlični Bi-LED žarometi, spremenjena maska, sprednji in zadnji odbijač, zadnje luči ter nekaj malenkosti v notranjosti. Nič kaj drastičnega bi lahko zapisal, vendar ravno toliko, da je Auris boljši kot je bil. Ali ni to dovolj? Nov multimedijski vmesnik na dotik ponuja številne funkcije, od uporabnih do malce manj uporabnih. Vse lepo in prav, le nekoliko bolj odziven bi moral biti.

Kar se tiče motorja je mehanika ostala enaka. Preverjena zasnova 1,4-litrskega dizelskega agregata v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Motor prepriča z odločnim navorom, menjalnik z lahkimi in natančnimi hodi, malo manj pa je prepričljiva poraba goriva, za katero sem predpostavil, da bo skoraj nična. No, v povprečju je karavanski Auris porabil dobrih 6 litrov goriva, kar pa sem ni strašansko veliko, sploh, če upoštevamo drastičen padec cen goriva.

Varnost in športnost – tokrat ne z roko v roki

Kadar slišim varnost in športnosti v istem stavku mi pritisk pošteno naraste. Eno z drugim pač ne gre. Ali eno, ali drugo. In Toyota se je odločila za varnost. Konec koncev nam vsakdan pride bolj prav asistent za nadzorovanje spredaj vozečih vozil, vozil v mrtvem kotu, nadzor omejitev hitrosti, voznega pasu in še tisoč ostalih parametrov, kot pa horda ‘konjev’ in betonsko trdo podvozje.

Toyota Auris TS je zaradi poudarka na varnosti zelo udobna med vožnjo in daje umirjen občutek. Čeprav bi lahko okaral šum v kabini pri višji hitrosti in neodziven sistem krmiljenja, bom Aurisu prizanesel, saj ostaja zvest svojim načelom, načelom znamke. Varnosti. Slednjo po mojem mnenju Toyota ne bo pozabila in v bistvu jo ne sme nikoli pozabiti.

 

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 82 kW (112 KM) pri 4.000/min, 270 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,0/3,7/4,2 l/100 km. CO2: 108 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 225/45 R17 (Bridgestone M+S).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,595 m, širina 1,760 m, višina 1,485 m. Medosna razdalja 2,600 m. Prtljažnik (normno) 530 – 1.658 l. Rezervoar: 54 l. Mase: prazno vozilo 1.420 kg, največja dovoljena masa 1.915 kg. Maksimalna vlečna masa z zavorami / brez zavor: 1.200 kg / 500 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 195

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,3

 

Osnovni model (Toyota Auris TS 1,33 VVT-i Terra): 16.650 EUR

Testno vozilo (Toyota Auris TS 1,6 D-4D Sport): 24.810 EUR