Ali imamo prostor še za enega križanca? – Renault Kadjar TCe 130 XMod

Robustna nastopaška vozila rastejo kot gobe po dežju. Enotnega pravila za izdelavo in razvrstitev teh trendnih vozil ni, zato so meje avtomobilov omejene zgolj na ideje proizvajalca.

Križanci, crossoverji, športni, mestni terenci, ne glede na vrsto poimenovanja vemo o kateremu tipu vozila teče beseda. Trg je z njimi nasičen. Verjetno ni znamke, ki ne bi imela predstavnika v tem (teh) segmentu in se z njim borila za zadnji košček že tako oguljene pogače.

Mestni terenci nedvomno poudarjajo svoj izgled, šele za izgledom pride na vrsto varnost, uporabnost, varčnost in cena. Slednja praviloma največ odtehta pri nakupu avtomobila. Še bolj kot cena pa je pomembna vrednost, ali povedano drugače, kaj ter koliko dobim za odšteti denar.

Koleos – šum preteklosti.

Turobni dnevi francoske znamke so mimo. Nov dizajnerski pristop, dvig nivoja kakovosti izdelave, posodobljen logotip in slovenski moto, ki narekuje strast do življenja. Kadjar vsebuje vse nove smernice, zato ni nič presenetljivega, da se za njim obračajo glave in dežujejo pohvale, ki si jih lahko objektivno šteje v čast. Koleos je tako zgolj senca preteklosti, Renaultov pionir v terenski svet.


renault kadjar 6

Kadjar za staro in mlado.

Hiter tempo življenja nas sili v nenehno dosegljivost. Povezljivost na socialnih omrežjih, dostopnost spleta v vsaki mišji luknji, avtomatsko to, samodejno ono… Na srečo so pri Kadjarju ta modernizem uspešno zapakirali. S sistemom R-Link povežemo svoj telefon in potem beremo novice, preverimo vreme, stanje na cestah, spremljamo socialna omrežja, poleg tega pa uporabljamo še mnogo aplikacij. V kolikor tega ne želimo početi, pa enostavno tipkamo in iščemo zgolj primerne radijske valove.

Digitalizacija je zajela tudi instrumentno ploščo, ki se grafično spreminja glede na izbrani režim vožnje. Tehnologija poznana iz Espacea in novega Megana bo nekatere impresionirala, klasikom pa bo manjkala fizična podoba merilnih instrumentov.


Na drugi strani pa je Kajdar terenec, ki nudi lažje vstopanje in izstopanje ter komandni položaj za volanom. Podvozje je nastavljeno na udobno vožnjo. V potniški kabini so nameščeni ergonomski sedeži, izredno dobro je nastavljiv volanski obroč, ki lepo sede v roke. Zračna kabina sprejme 5 odraslih oseb in prav toliko število kovčkov.

Serijsko je Kadjar bogato opremljen z varnostno opremo, dodatno pa lahko še dokupimo sisteme za pomoč pri vožnji, kot so zaznava vozila v mrtvem kotu, zaznava voznih pasov, nadzor hitrostnih omejitev.renault kadjar 14

Križanec z mnogimi prednostmi – najboljša vrednost.

Kadjar s svojimi štiri in pol metri dolžine nudi izjemno prostorno potniški kabino napram konkurenčnim modelom. Če bi izstopal še z večjim volumnom prtljažnega prostora, bi bil že predober. Bolj kot prostornost, preseneča udobna vožnja, ki ni klasično športno terenska – trda.

Pohvale vreden je turbobencinski motor, ki odlično sopiha ob Kadjarjevih nalogah. Kljub malce višji porabi goriva, se mi zdi nepotrebno posegati po dizelskih agregatih in s tem višati ceno terenca. Razen v primeru, da se odločite za štirikolesni pogon, takrat bo dizel s svojim navorom prišel še kako prav.

Testni Kadjar je bil opremljen z stopnjo XMod, ki serijsko vsebuje sistem GripControl. Čeprav sistem še zdaleč ne nadomešča klasični štirikolesni pogon, pa zna pravilna uporaba sistema poskrbeti za varnejšo vožnjo po zasneženih ter makadamskih cestah.

Po preizkušenem sem dobil občutek, da Kadjar ponuja najboljšo vrednost med mestnimi terenci. Testna različica je stala dobrih 24 tisočakov, kar za krojenje življenjskega sloga ni veliko denarja. Potreben je le še kanček strasti.

 

Motor

Turbobencinski, štirvaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.197 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 5,8/7,0/5,1 l/100 km. CO2: 130 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/60 R17 M+S (Michelin Primacy).

Podvozje in karoserija

Privzdignjena kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,449 m, širina 1,836 m, višina 1,607 m. Medosna razdalja 2,646 m. Prtljažnik (normno) -/- l. Rezervoar: 52 l. Mase: prazno vozilo 1.395 kg, največja dovoljena masa 1.866 kg, dovoljena obtežba 546 kg, priklopnik z zavoro/brez: 1.200/695 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 192

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,1

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,2

Osnovni model (Renault Kadjar TCe 130 Life): 19.900 EUR

Testno vozilo (Renault Kadjar TCe 130 XMod): 23.975 EUR