Ponovno v sedlu… – Peugeot 208 1.2 PureTech 110 Avt.

Serija 200 je ena Peugeotovih najuspešnejših stvaritev. Vse od legendarnega modela 205 naprej (1983), ki je zmagoval na svetovnih relijih, prek 206 in 207.

Žal je bil slednji še najmanj uspešen, kar v prodajnih številkah pomeni kar nekaj manj milijonov prodanih primerkov v primerjavi s predhodniki.

Njegovi snovalci pravijo, da je bil predober, namenjen zahtevnejšim kupcem in zato predrag. Zato ni nič čudnega, da so se leta 2012 pri nasledniku bolj potrudili. Če lahko temu sploh tako rečemo. Zopet so namreč zasnovali model, ki naj bi bil cenovno prijazen tudi čim širšim ljudskim množicam. Nastal je torej model 208, ki je sredi leta 2015 doživel tudi že stilsko prenovo.

Manjši, lažji, varnejši, lepši…

Za model 208 je značilno, da je manjši od predhodnika, a zato nič manj prostoren. Je lažji, a zato nič manj varen. Je pa tudi bolje opremljen, predvsem s sodobno elektroniko, ki je seveda nepogrešljivi dodatek vseh novejših avtomobilov. Ena pomembnejših pridobitev je sistem City Brake, ki s pomočjo kamere na vetrobranskem steklu spremlja promet in s samodejnim zaviranjem lahko prepreči nalet v vozilo spredaj. Deluje pri nižjih hitrostih (do 30 km/h). Upajmo, da tega nikoli ne bi potrebovali, če pa že lahko pomaga, je vsekakor dobrodošla pomoč. V prometu zaradi varnostnih razlogov seveda tega nismo preverjali do skrajnosti. Verjamemo na besedo!

V notranjosti sprememb ni prav veliko, razen stilskih barvnih dodatkov v določenih izbranih paketih opreme. Značilen kokpit kjer voznik na merilnike gleda prek podpovprečno majhnega volanskega obroča in so mu na začetku mnogi njegovo uporabnost oporekali, se je že dodobra uveljavil. Tudi najbolj zagrizeni nasprotniki bodo morali namreč s časom priznati, da zamisel sploh ni bila tako slaba. Vrtenje volana je prijetno mehko in predvidljivo pri majhnih in srednjih hitrostih, le pri večjih hitrostih postane  nekoliko preveč natančen in zato se malce poslabša vodljivost. Potrebno ga je neprestano in (preveč) natančno popravljati…

IMG_2144

Več sprememb je, kot bi seveda lahko pričakovali, na zunanjosti.

Nov je prednji odbijač z izrazitejšimi linijami, maska z novo kromirano obrobo, novi so žarometi in meglenke… Nove pa so tudi zadnje luči, ki z LED tehnologijo ustvarijo nov videz, videz mačjih krempljev, kot to vidijo pri Peugeotu. In še najbolj presenetljiva novost, ki se je bodo razveselili ljubitelji ekstravagance in posebneži, ki želijo izstopati iz povprečja – nova matirana barva karoserije (Ice Silver). Tokrat tudi z zelenimi okrasnimi dodatki (Lime Yellow). Matiran barvni odtenek ki smo ga že videli pri nekaterih prestižnih (najdražjih!) avtomobilskih znamkah je tako prvič na voljo tudi pri cenovno ugodnem velikoserijskem vozilu. Za tako obarvan avto bo treba dodati slabih 600 evrov.

Barva ni le lepa na pogled, temveč odporna na praske, preprosta za vzdrževanje in enostavna za pranje. Proizvodnja teh barv karoserij je dokončno stekla po skoraj 4-letnem razvojnem procesu. Spodnji sloji (protikorozijska obdelava, temeljni premaz in barvna osnova) so enaki kot pri klasični kovinski barvi, sestava in nanos laka pa sta novost. Lak vsebuje teksturne sestavine, drobne delce silicija in mikro kroglice poliamida. Silicijevi delci, zmešani s smolo, dajejo barvi mat učinek, vzdržljivost in zrnatost, medtem ko poliamidne kroglice zagotavljajo čisto posebno teksturo barve. V kombinaciji z zelenimi dodatki je izgled avtomobila res nekaj posebnega.

Nov motor in samodejni menjalnik…

Ponudba motorjev je pravzaprav presenetljivo pestra za tak avtomobilski razred. Izbiramo lahko kar med osmimi motorji. Tremi dizelskimi in kar petimi bencinskimi različicami. Najnovejši (testni) iz družine PureTech je turbokompresorski 1,2-litrski trivaljnik z močjo 81 kW (110 KM). Navduši s svojo uglajenostjo, zvezno močjo in navorom v vseh območjih vrtljajev, tudi v najnižjih, poraba goriva pa je lahko dovolj zmerna (EKO krog 6,1 L), ne glede na težjo nogo voznika pa tudi testno povprečje ne izstopa pretirano (7,4 L). Zmogljivosti pri tem ne trpijo, zvok trivaljnika pa sploh ni moteč, oziroma ga niti ne slišimo.

Naslednje prijetno presenečenje je nov šeststopenjski samodejni menjalnik in če smo do sedaj pri skupini PSA pretežno negodovali nad samodejnostjo je sedaj zgodba povsem drugačna. Menjalnika med vožnjo praktično ne »čutimo«, saj deluje mehko, brez sunkovitosti ali zaostajanja ali nadležnega guganja. Razen pri speljevanju in pred zaustavitvijo včasih začutimo rahlo potresavanje. Ampak daleč od motečega! Lahko bi rekli le toliko, da opozori na svoj obstoj. Če so dovolj pozornosti posvetili še roku trajanja, je kombinacija vsekakor vredna svojega denarja. Ampak to tako ali tako pokaže šele čas. Očitno je Peugeot 208 s tem paketom v toku s časom, ali celo malo pred njim…

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1199 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 5,7/3,8/4,5 l/100 km. CO2: 104 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski samodejni menjalnik (programi: manual, sport, snow). Gume: 195/55 R16 H (Kumho Wintercraft WP 51; M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 3,973 m, širina 1,739 m, višina 1,471 m. Medosna razdalja 2,538 m. Prtljažnik (normno) 311/1152 L. Rezervoar: 50 L. Mase: prazno vozilo 1165 kg, največja dovoljena masa 1650 kg, dovoljena obtežba 485 kg, priklopnik z zavoro/brez: 1150/570 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 190

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,4

 

Osnovni model (208 1,0): 10.692 EUR

Testno vozilo (1,2 PureTech 110 EAT6 ): 19.838 EUR