Nazaj v prihodnost. – Hyundai Tuscon 2.0 CRDI Impression

Zgodovina se ponavlja tudi na avtomobilističnem področju. Stvari, ki so nekdaj že bile predstavljene, se danes znova predstavljajo. Sistemi, ki so nekoč preprosto delovali, se danes v kompleksnejši obliki vgrajujejo v ‘moderna’ vozila.

Kot kaže se v preteklost radi vračamo tudi po imena. Eno takšnih je Tuscon, ki si je pri Hyundaiju ustvarilo svojevrsten renome. Ime je predstavljalo vzdržljivega, zmogljivega, gospodarenega tereneca, ki ni poznal jamranja. Zgodba o uspehu je bila hitro zaključena, saj je Hyundai predstavil novo poimenovanje vozil.

Prišel, videl, odšel.

Model ix35 je ekspresno prišel na tržišče kompaktnih terenecev oziroma križancev. Dostopno robustno vozilo, ki ni nujno bilo opremljeno s potratnim štirikolesnim pogon. Z drugimi besedami, za par tisočakov ceneje, si lahko kupil nastopaško trendovsko vozilo. Ix35 je prepričal z izgledom, višjim položajem sedenja, pregledno vožnjo, lažjih vstopanjem in izstopanjem, bogato opremo, dobro cenovno pozicijo in zanesljivostjo. Mogoče ni bil narejen ravno po receptu tipičnih SUV konkurentov, ki mejijo na športnost. Za razliko od množice SUV vozil, je Hyundai z ix35 nudil udobno vožnjo, racionalne motorje in spodobno vodljivost. Celota za strice s klobuki, načeloma.

Razlog za umik imena ni pogojen s prodajo, saj so se korejski terenčki dobro prodajali. Ne verjamem pa, da so bivši lastniki podpisali peticijo za zamenjano imena. Kakorkoli zgodovina se ponavlja.


hyundai tuscon 9

Križarski booom!

Športna terenska vozila se predstavljajo na dnevni bazi. V Evropi se vrši SUV mrzlica, saj avtomobili razsajajo v vseh segmentih. Tuscon se je vključil v segment, kjer nastopa pionir ali bolje rečeno začetnik križancev, Nissan Qashqai. Sledijo mu Jeep Renegade, Fiat 500X, Kia Sportage, Renault Kadjar, Mazda CX-5, Toyota RAV4…spisku ni konca, saj se kmalu pridružita še Škoda in Seat s svojima terenskima predstavnikoma.

V bistvu čaka Hyundai težka naloga, ki pa jo bo po preizkušenem z lahkoto opravil. Definitivno bo kupce prepričal zunanji videz, saj je daleč najbolj skladen, predvsem pa daje občutek, da je terenc iz višjega cenovnega razreda. Notranjost je skrojena po evropskem okusu. Prijetni materiali, oblilo prostora za potnike in dobra ergonomija. Občasno tišino prebije šum vetra in hrup motorja.


Dejstvo je, da Tuscon ni več zgolj ‘delovni konj’, ampak je postal resen avtomobil, primeren tako za družino, kot tudi za poslovneže. Vsebuje vse zadnje tehnološke žavbe, ki skrbijo tako za varnost kot za zabavo potnikov v vozilu. 8-palčni zaslon je bliskovito odziven in tako omogoča odlično uporabniško izkušnjo. Pohvalno je tudi to, da se svetilnost instrumentne plošče in zaslona uravnava hkrati ter da je v sredinski konzoli kar nekaj prostora za odlaganje.
hyundai tuscon 14

Prvi v mestu, a na rodno vas ni pozabil.

Robusten izgled in tone tehnologije pa vseeno ni ustvarilo lenega meščana. Kljub modnim 19-palčnim litim platiščim, se štirikolesno gnani Tuscon dobro kosa s slabšimi podlagami. Mogoče znajo neprehodne poti terenca ustaviti zaradi nižje oddaljenosti od tal, ampak v večini primerov se Tuscon suvereno odreže. Konec koncev je varnost prvi namen štirikolesnega pogona.

Testni primerek je poganjal dvolitrski dizelski motor z močjo 136 kW (185 KM) in 400 Nm navora. Moč se je na kolesa prenašala preko 6-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki svoje delo opravlja dobro, a še vedno ne dovolj konkurenčno, zato voznika večkrat preide občutek, da avtomobil enostavno ne ‘potegne’ kot bi moral. Rezultat je kar ‘lepa’ poraba goriva, ki se je s težavo spustila pod 9 litrsko povprečje.

Prioritete.

Takšen Hyundai Tuscon definitivno ni poceni. Z vsemi dodatki je presegel ceno 40 tisoč evrov. Že res, da vsebuje vso možno tehnologijo, ki jo Hyundai trenutno premore, vendar si je potrebno pred nakupom postaviti prioritete. Ali želimo imeti vzdržljivega gospodarnega terenca ali zadnji modni krik.

 

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.995 ccm, 136 kW (185 KM) pri 4.000/min, 400 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 8,0/5,6/6,5 l/100 km. CO2: 170 g/km.

Prenos moči

Pogon na vsa štiri kolesa. Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume: 245/45 R19 (Bridgestone M+S).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,475 m, širina 1,850 m, višina 1,645 m. Medosna razdalja 2,670 m. Prtljažnik (normno) 488 – 1.478 l. Rezervoar: 54 l. Mase: prazno vozilo 1.690 kg, največja dovoljena masa 2.300 kg. Maksimalna vlečna masa z zavorami / brez zavor: 1.200 kg / 500 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 201

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,8

 

Osnovni model (Hyundai Tuscon 1.6 GDI Trend): 22.490 EUR

Testno vozilo (Hyundai Tuscon 2.0 CRDI Impression): 41.580 EUR