Stara dobra. – BMW 320d

Dosežen uspeh je težko ponovno doseči, še težje ga je preseči. Glasbeniki največkrat govorijo o eni skladbi, ki jim je res uspela. Prav tako se o le eni knjigi pogovarjajo pisatelji. Nogometaši nikoli ne pozabijo svojega ‘evrogola’, smučarji skoraj dobljenega globusa in profesionalni vozniki svojih prvih stopničk. Redkim, pa je samega sebe le uspelo preseči. Tini Maze v alpskem smučanju, Petru Prevcu v smučarskih skokih in BMWju pri posodobitvi serije 3.

Na prvi pogled boste težko opazili razliko.

Malce v pomoč so vam lahko vklopljena dnevna LED svetila. Prenova se je dotaknila izgleda sprednjih in zadnjih svetil, ki zdaj svetijo v kompletni LED tehniki. Posodobili so še sprednji odbijač, dodali letvico na zadnjega in razširili izpušno cev.

bmw 320d fl 19

Tudi v notranjosti ni pričakovati sprememb, le zakaj bi jih, saj je bilo že od samega začetka (leto 2012) vse tako kot je treba. Preobrazba za leto 2016 je tako dodala nekaj novih dekorativnih elementov, posodobljen iDrive sistem, predal na sredinski konzoli pri menjalniku z drsnim pokrovom je postal uporaben (prej dva lončka) ter klimatska naprava je dobila nova stikala in displej, ki po novem menja barvo glede na del dneva –dan/noč.

Več novosti je po tehnični strani, s katerimi so prišli zmogljivejši in varčnejši motorji. V osnovno izvedenko je recimo zašel trivaljni benciner, medtem pa sem sam preizkusil posodobljenega dvolitrskega dizla, ki mu je moč narastla iz 184 na 190 ‘konjičev’, pridobil je 20 Nm navora, zmanjšal porabo za 0,5 litra na 100 kilometrov in znižal emisije CO2 za 12 gramov na 100 kilometrov. Obenem so limuzini znižali končno hitrost za 5 km/h in znižali pospešek z mesta do 100 km/h za 0,3 sekunde.

bmw 320d fl 10

V praksi zgoraj naštetih podatkov ne boste tako nazorno občutili.

No mogoče pri dajatvah za izpuhe. Ampak povprečna poraba goriva še vedno znaša 5,5 litra na 100 kilometrov, kar je primerljivo z ne posodobljenim modelom in zelo pohvalno za oba. Udobje med vožnjo ostaja, z doplačljivimi adaptivnimi blažilci, kot jih je imel testni avto, pa se slednje še izboljša. Položaj za volanom bo večini voznikov všeč in si ga bomo enostavno ukrojili na svoje dimenzije. Ergonomija volana, naslonov, postavitve stikal ostaja nespremenjena, kar pomeni odlična. Najbolje se bodo v seriji 3 peljale 4 osebe, petemu potniku pa zna na daljših turah ponagajati visok sredinski greben, ki pa je težava vseh predstavnikov tega segmenta. Pohvaliti moram še širino prtljažne odprtine, ki sprejme tudi daljše predmete ter izboljšavo vibracij motorja, saj se ob hladnih jutrih ne trese kot prestrašen zajec.

In zakaj sem ‘trojko’ enačil s Črnjanko ter ‘Mišico’? Ker je s posodobitvijo izboljšal kritične detajle s katerimi je izboljšal prejšnjo različico in tako presegel visoko kotiran uspeh. Pa čeprav le za besedo, noto, gol ali točko.

 

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.995 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4.000/min, 400 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,8/3,6/4,0 l/100 km. CO2: 106 g/km.

Prenos moči

Pogon na zadnji kolesi. Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume: 235/45 R18 (Pirelli M+S).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,633 m, širina 1,811 m, višina 1,429 m. Medosna razdalja 2,810 m. Prtljažnik (normno) 480 l. Rezervoar: 57 l. Mase: prazno vozilo 1.425 kg, največja dovoljena masa 2.030 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 230

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,6

 

Osnovni model (BMW 316i): 32.600 EUR

Testno vozilo (BMW 320d): 59.414 EUR