Na meji mogočega. – Peugeot 308 GTi

Nabrite kombilimuzine so od nekdaj kovale imidž ‘navadnim’ različicam avtomobilov. »Moj model avta nastopa v reliju, definitivno je hitrejši kot tvoj.« ali »Če bi imel 100 konjev več, bi se lahko kosal z Loebom.« Takšne in drugačne zgodbe se tvorijo v barih, a prakse in tehtnih dejstev je bore malo. Največkrat ostanejo le besede in sklepanja na podlagi številk.

Najmočnejši, najhitrejši…vendar za koliko?

Tekmovalnost lastnikov avtomobilov izhaja iz otroštva, ko s(m)o v otroških letih igrali karte s sličicami avtomobilov in njihovimi specifikacijami. Tisti z najboljšo ‘mašino’ je po navadi zmagal, saj je imel največ ‘konjičev’, največji navor, dosegel najvišjo hitrost in imel največjo prostornino motorja. Le redek ga je premagal z nizko letnico oldtimerja.

Od tukaj pa izhaja prepričanje, da je več in vedno več, boljše. Dvajset let nazaj je model 206 GTi nudil 105 oziroma 130 ‘konjev’ moči. Z leti so se številke večale, vendar zadnji model 208 GTi je postregel z 200 konji. Dovolj, če so le ti pravilno vpreženi z dobrimi nastavitvami podvozja. Model serije 300 je zaspal za konkurenco. Ford RS, Megane RS, Leon Cupra, Golf R, Astra OPC. Manija vročih kombilimuzin se je stopnjevala do te mere, da so nekateri proizvajalci prešli na štirikolesni pogon ,saj sprednji ni zmogel prenašati nore moči.

Peugeot je naredil velik prihod na bojišče. 308, ki je meni osebno eden bolj simpatičnih predstavnikov B segmenta, je dobil različico GTi z 250 KM ali kar 270 KM. In vse to iz 1,6-litrskega turbo motorja. Številke obljubljajo odlično zabavo.

pugi 308 gti 10

Hiter na stezi, prehiter na regionalni cesti.

GTi voznika nikoli ne bo postil ravnodušnega. Tudi na krajših dnevnih vožnjah ne. Navit motor nudi dobre pospeške s katerimi hitro ujamemo zeleni val. Še hitreje pa prekoračimo omejitev hitrosti na Tržaški cesti. Ob vsej brutalnosti je 308 GTi čisto spodobno vozilo za vsakdan, saj je v njem prostora za 5 oseb tako kot v ‘civilni’ različici in prtljažni prostor pogoltne isto količino prtljage. Vožnja na nizkopresečnih gumah s trdo nastavljenimi blažilniki je presenetljivo udobna, sukanje volana pa podobno tistemu na otroških ‘pogajalčkih’.

S pritiskom gumba Sport se volan otrdi, stopalka za plin postane bolj odzivna in ozvočenje prične predvajati zvok izpušnega sistema. Ja, prav ste prebrali. Zvok motorja in izpuha je računalniško prirejen, kar malo pokvari vzdušje.

Vendar nič zato, saj meni 308 GTi deluje bolj kot vozilo, ki se občasno prelevi v besno zverino, večino časa pa se z njim držimo hitrostnih omejitev (saj se jih vedno, ne). Na to dejstvo narekuje bogata oprema, ki zajema športne sedeže z dobro bočno oporo, 7-palčni zaslon na dotik SMEG, ozvočenje Denon, LED luči, parkirni senzorji s funkcijo samodejnega parkiranje…je pa motor bil povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, kar je balzam za sladokusce dinamične vožnje.

Peugeot ima na tem področju močno konkurenco, vendar bo marsikoga prepričal s šarmom ter ugodno ceno, ki je konec koncev odločilna pri nakupu avtomobila.

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 200 kW (270 KM) pri 6.000/min, 330 Nm pri 1.900/min. Poraba goriva (EU) 8,1/4,9/6,0 l/100 km. CO2: 139 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 235/35 R19 (Michelin Super Sport).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,253 m, širina 1,804 m, višina 1,446 m. Medosna razdalja 2,620 m. Prtljažnik (normno) 470 (385) – 1.309 l. Rezervoar: 53 l. Mase: prazno vozilo 1205 kg, največja dovoljena masa 1770 kg, dovoljena obtežba 530 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: 1400/615 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 250

Pospešek 0-100 km/h (s): 6,0

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,8

Osnovni model (308 1,2 VTi 82 Acces): 14.990 EUR

Testno vozilo (308 1,6 THP 270 GTi): 29.499 EUR (akcijska cena)