Ohranjanje korenin – Citroën C4 1,6 BlueHdi 120

Prvi avtomobil z imenom C4 so pri Citroënu naredili že leta 1928 in jih do leta 1932 prodali 121.000. Leta 2004 so ime obudili, nato do leta 2010 prodali 2,4 milijona »c-štiric«, nadaljevali z drugo generacijo s 450.000 primerki in jo sedaj prenovili.

Novosti tokrat ni prav veliko, so pa vidne predvsem v obliki novih žarometov in nekaj več elektronike (zaslon na dotik) v notranjosti. Nekaj je novega oblazinjenja in dve barvi zunanjosti.

Osvežitev C4 tako prinaša prednja žarometa  z vgrajenimi LED dnevnimi lučmi, zadnje luči pa so dobile globinski, oziroma 3D učinek. C4 se še vedno lahko pohvali z veliko steklenimi površinami, vključno s stekleno panoramsko streho, prostornim prtljažnikom (408 do 1180 litrov), dobršno mero udobja in pomagali kot so na primer pomoč pri speljevanju na klancu ali opozorilo na dogajanje v mrtvem kotu.

IMG_6844


V osnovnem paketu opreme velikega zaslona na dotik sicer še ni, zato pa prek njega lahko v višjih nivojih upravljamo vse glavne funkcije in nastavitve v avtomobilu (od navigacije, radia, telefona…). Za vzpostavljanje internetne povezave skrbi enota Citroën Connect Box.

Za dobro počutje v notranjosti poleg prostornosti in dobrih voznih lastnosti poskrbijo dobra zvočna izolacija, udobni sedeži, masažni prednji sedeži in velika panoramska steklena streha z električno pomičnim senčnikom.

IMG_6796


Novost pa se skriva tudi pod motornim pokrovom.

Močnejši in varčni motorji. Testno vozilo je imelo na voljo 120 ‘konjičev’, ki se v praksi odlično izkažejo, niso nič kaj dosti hrupni ali tresoči med delovanjem sistema Start&Stop. Motor je odziven že pri zelo nizkih vrtljajih, okoli 1300.

Hkrati je motor bolj na ekonomični strani pogonskih agregatov, saj sem na testu v kombiniranem ciklu porabil vsega 5,7 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, medtem, ko je na EKO krogu porabil 4,6 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

Za ceno 24 tisočakov in še nekaj stotakov dobimo zelo solidno vozilo, ki je za nameček še atraktivno in ob poplavi avtomobilov z dizajnom zlatega reza (ja tistega dolgočasnega) poskrbi za popestritev časa v zastoju na severni ljubljanski obvoznici.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3.500/min, 300 Nm pri 1.750/min. CO2: 94 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. 225/45 R17

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,329 m, širina 1,789 m, višina 1,491 m. Medosna razdalja 2,608 m. Prtljažnik (normno) 408 (385) – 1.180 l. Rezervoar: 60 l. Mase: prazno vozilo 1.280 kg, največja dovoljena masa 1770 kg, dovoljena obtežba 530 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: 1400/615 kg.

Največja hitrost (km/h): 197

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,7

Osnovni model: 14.990 EUR

Testno vozilo: 24.250 EUR