Vrata. – Ford Grand C-Max 1.5 EcoBoost Titanium

Enostavna stvar je dobila nepredstavljivo razsežnost. Vrata, ki služijo kot ločitev oziroma zaprtje določenega prostora, danes nimajo skoraj nič več skupnega z lesenimi vrati, veliko kljuko in še večjo ključavnico skozi katero smo kot otroci kukali v prostor.

V poslovnih stavbah in nakupovalnih centrih so vrata s stekleno zasnovo. Elektrificirana. Drsna in rotirajoča v stilu revolverja. Občasno tudi kakšnega proizvajalca avtomobilov zanese in eksperimentira s postavitvijo ter načinom odpiranja vrat. Vendar zakaj bi tako preprost patent spreminjal in si z njim zagrenil življenje. Kaj je lažjega kot položiti roko na kljuko in odpreti vrata ter jih potem zapreti? S surovo človeško močjo?ford gand c-max 17

V avtomobilskih vodah smo videli že nekaj poskusov namestitve vrat ter načina odpiranja le teh, vendar obdržalo se je bore malo ‘inovacij’. Najbolj priljubljena vrata so tista s klasično postavitvijo po par na bok in odpiranjem vstran, vse do pravega kota. Takšna vrata imajo načeloma minus, saj zahtevajo prostor, ki ga danes povsod primanjkuje.

Drsenje v prostor.

Eden bolj prepoznavnih enoprostorcev pa je definitivno C-Max, ki v svoji ‘veliki’ izvedbi privablja kupce z drsnimi vrati. Osebno so mi že od nekdaj všeč drsna vrata. Omogočajo lažje vstopanje v avtomobil, odpreš jih lahko na zelo ozkem parkirnem mestu, skozi njih enostavno naložiš stvari ali pa namestiš otroka v sedež. V bistvu minusa ni, saj se je s tehniko zapiral izničila tudi njihova višja masa, zato jih zdaj lahko zapre tudi moja 80-letna babica.ford gand c-max 21


In če so vas zapeljala samo vrata, naj zapišem, da je Grand C-Max odličen tudi kot celota. Prenovljen videz sprednjega dela je enoprostorca pomladil in ga hkrati obdelal z zadnjo tehnologijo v stilu LED dnevnih luči ter adaptivnih žarometov. Spremembe so se dotaknite tudi notranjosti, kjer se zdaj nahaja večji osrednji zaslon na dotik s sistemom SYNC3 in ozvočenjem Sony. V testnem vozilu niso manjkali dodatki kot so avtomatske luči, senzor padavin, dvopodročna klimatska naprava, gretje sedežev, gretje vetrobranskega stekla, multifunkcijske tipke, povezljivost s telofonom, USB, navigacija…

Od dva- do sedem-sedežnika.

Bolj kot oprema je v ‘velikem Maksu’ interesantna postavitev sedežev. V osnovi imamo pet sedežev. Za večji komfort lahko srednjega v drugi vrsti pospravimo pod desni sedež in tako dobimo prostor za kakšno torbico ali prehod do zadnje vrste, za katero je možno naročiti še šesti in sedmi sedež. Za potrebe prevoza blaga pa lahko vse sedeže odstranimo iz vozila. Praktično, ni kaj, tako v teoriji kot v praksi, kar je danes že redkost. Edino potniku na sredini druge vrste ne bo najbolj udobno na daljših poteh, saj se sedalni del dokaj ozek.

ford gand c-max 26


Še bolj redka kot resnica, je izbira bencinskega motorja v enoprostorcu. Testnega je poganjal 1,6-litrski turbobencinski motor s 110 kW (150 KM) moči v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesni par. Motor odlično sovpada z dinamičnim karakterjem vozila. Navor je prisoten že v nizkih obratih in nudi lagodno križarjenje po avtocestah in podeželskih cestah. V mestih pa bo EcoBoost navdušil s poskočnostjo ter prožnostjo. Benciner v enoprostorcu ni več bav bav, saj je Grand C-Max v povprečju porabil dobrih 8 litrov neosvinčenega goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Gledano s stališča drsnih vrat Grand C-Max nima neposrednega konkurenta. Večina enoprostorcev je prešla na klasična vrata in s izgubila precejšnjo mero uporabnosti. Tako na izbiro ostanejo le osebni ‘dostavniki’ in dražji večji kombiji, ki pa ne zmorejo ponuditi celostnega paketa družinskega vozila.

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 6.000/min, 240 Nm pri 1.600/min. Poraba goriva (EU) 8,1/5,2/6,3 l/100 km. CO2: 144 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 215/50 R17 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,519 m, širina 1,858 m, višina 1,642 m. Medosna razdalja 2,778 m. Prtljažnik (normno) 520/1.867 l. Rezervoar: 60 l. Mase: prazno vozilo 1.473 kg, največja dovoljena masa 2.195 kg.

Največja hitrost (km/h): 202

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,4

 

Osnovni model (Ford Grand C-Max 1.0 EcoBoost Trend): 20.360 EUR

Testno vozilo (Ford Grand C-Max 1.5 EcoBoost Titanium): 30.230 EUR