Hribolazec med meščani. – Jeep Renegade 2.0 Multijet 140 AUT AWD

Ikonska ameriška terenska znamka je k dolgemu seznamu mestnih terencev dodala svoj pečat. Jeep še nikoli do zdaj ni nastopil v tako nizkem segmentu vozil, zato želi z novim Renegadom doprinesti odlične terenske sposobnosti med ‘plahe’ privzdignjene meščane.

Robustna škatlasta zunanjost daje vedeti, da gre za Jeepa. Sprednja maska s sedmimi režami, ki se na Jeepih pojavlja vse od leta 1941, velike okrogle luči povzete po legendarnem Willysu in visoka oddaljenost od tal. Vendar v bistvu Renegade ni povsem Jeep, saj se sestavlja na istem traku kot Fiat 500X. S tem pa je Renegade prvo vozilo znake Jeep, ki je narejeno zunaj meja Severne Amerike.

jeep renegade 10

Če odmislim zgodovino in geografijo, je Renegade prav šikan avtomobil. Zasnovi črke X, ki se uporablja v ameriški vojski, so se pridružili še velikonočni jajčki. Ja, očitno ima Renegade premalo jajc, da potrebuje še jajčka. Maska vgravirana v naslonjalo sedeža, podobno na vratnem zvočniku, stari Willys na vetrobranskem steklo, par oznak Since 1941 ter blato na instrumentni plošči. Manjka le še podatkovni ključek s pesmijo Renegade. Serijsko. Na ponavljanje.

Z zmogljivostmi štirikolesnega pogona in dvolitskega dizelskega agregata se počutite kot pravi Renegade v pravem Jeepu. Brez strahu zapeljete na polje, čez grbino, v vodo, blato…pametni računalnik štirikolesnega pogona vas bo vedno rešil iz ‘dreka’. Le idealen program je treba izbrati. In malo poguma, z jajci.

jeep renegade 18

Ostalo?

Prostor je na voljo petim osebam, za njihove glave in kolena. Malce šepa volumen prtljažnega prostora v primeru, da pet ljudi odide na morje. Avtocestne hitrosti niso najbolj pisane Renegadu na pločevino, saj zaradi kockaste oblike postne nevšečno hrupen. Dvolitrski dizel je zmogljiv in obenem postreže s solidno porabo goriva. Prav tako Renegade vsebuje elemente aktivne in pasivne varnosti. V tejle visoki opremi niso manjkali priboljški kot so ogrevani sedeži, ogrevan volan, zaslon na dotik s podporo navigacije, prostoročnega telefoniranja in drugih možnosti povezav preko USB, AUX…

Dobro se je izkazal tudi opcijski 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki pa ima za moj okus kakšno stopnjo preveč. Res da mogoče zaradi tega spije manj ‘zlatega olja’, vendar se na momente med vožnjo ne zna odločiti katera prestava je najbolj smiselna.

Vendar, kdor bo želel imeti Jeepa se ne bo oziral na nekoliko višjo ceno glede na tekmece, še manj pa na moje kritike, saj vse terenska zmogljivost pretehta šum v potniški kabini ter za kakšen liter premajhen prtljažnik.

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.956 ccm, 103 kW (140 KM) pri 4.000/min, 350 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,7/5,1/5,7 l/100 km. CO2: 150 g/km.

Prenos moči

Pogon na vsa štiri kolesa. Devetstopenjski samodejni menjalnik. Gume: 225/55 R18 (Bridgestone M+S).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,255 m, širina 1,805 m, višina 1,697 m. Medosna razdalja 2,570 m. Prtljažnik (normno) 351 – 1.297 l. Rezervoar: 48 l. Mase: prazno vozilo 1.605 kg, največja dovoljena masa 2.100 kg. Maksimalna vlečna masa z zavorami / brez zavor: 1.500 kg / 400 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 182

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,2

 

Osnovni model (Renegade 1.6 E-TorQ 16v): 19.990 EUR

Testno vozilo (Renegade 2.0 Multijet 140 AWD AUT): 32.890 EUR