‘Nanika’ – Ford S-Max 2.0 TDCi 154 kW Powershift Titanium

Kot otrok sem ob sebi vedno imel plišasto igračko, nemškega ovčarja Reksa, ki je z mano prepotoval pretežni del Jadranske obale, sosednje Avstrije, pa vse tja do Pirenejskega polotoka. Podnevi mi je delal družbo, ponoči pa je prevzel vlogo ‘nanike’, neke vrste varuške za boljši spanec.

Kljub mojemu malemu Abrahamu, je Reks še zmeraj ob meni, doma, v moji sobi, na posebnem prostorčku. Dvomim, da ga bo kdaj izgubil.ford s-max 10

Uvod je z namenom takšen, saj imata Reks in Fordov S-Max skupno lastnost. Oba sta ena velika ‘nanika’, s čemer želim povedati, da je S-Max prvi avtomobil v katerem mi je uspelo zaspati, po tistem, ko sem pred vstopom v najstniško obdobje Reksa postavil na regal zraven glasbenega stolpa. Resno. Do zdaj nisem nikoli zatisnil očesa v avtomobilu. V S-Maxu pa sem spal na zadnjem desnem sedežu in na sovoznikovem na poti nazaj.

 


Ta enoprostorec obožuje avtocestna križarjenja, vožnjo na dolge razdalje.

No, bolj kot avto, takšno vožnjo obožujemo potniki, saj je ta ‘hiša’ noro udobna, tiha ter razvaja s prostorom na slehernem sedežu vozila. V bistvu je to redek avtomobil v katerem se lahko pelje sedem takšnih oseb, kot jih je v renesansi zarisal Leonardo da Vinci.

Na drugi strani prostorskih zahtev, se S-Max izkaže kot mini ‘dostavnik’, saj zmore pripeljati več kot 2 kubična metra materiala. Ravno prav za manjšo selitev, večji piknik ali dopust na Jadranu. Kot v tistem oglasu, kjer na koncu povedo, da ima prtljažnik še prostor za psa. Tak opis pripada prtljažniku Fordovega enoprostorca.

ford s-max 16


Moje prepričanje je ponovno bilo napačno. Namreč, Fordov načrt globalizacije modelov me je malo skrbel, saj je nemogoče naredili avtomobil, ki bi ustrezal slehernemu bitju na tem planetu. Enostavno ne gre. S-Maxu se globalizacija ni ekstra dotaknila. Res, da bi lahko imel lepšo notranjost (v predhodniku bolj skladna) in večjo športno ostrino podvozja, vendar, če pogledam s strani vsakodnevne uporabe avtomobila, ni ta pristop popolnoma nič napačen.

Armaturna plošča ima dobro razporeditev. Zgoraj zaslon na dotik s podporo navigacije, povezljivosti s telefonom ter ostalimi zunanjimi mediji za predvajanje skladb ter filmov. Nižje so glavni ukazni gumbi za upravljanje z radiem ter klimatsko napravo. Voznik ima pred sabo instrumentno ploščo, kombinirano z analognim števcem in digitalnim prikazovalnikom o stanju vozila. Različica Titanium prinese še cel kup opreme za zabavo, razvajanje in nenazadnje varnost. Opozorilo pred naletom, sistem za zapustitev voznega pasu, senzor za mrtvi kot so le nekateri varnosti dodatki, ki jih dopolnjujejo še aplikacije za razbremenitev vožnje v stilu kamer za pomoč pri manevriranju in parkirni pomočnik, ki zdaj tudi samodejno šofira iz parkirnega prostora.

ford s-max 20

Še beseda o pogonskem sklopu.

S-Max ‘vaga’ okoli 1.700 kilogramov, kar je že precej težko premakniti. Tale ‘Ruby rdečko’ je imel pod pokrovom dvolitrski dizelski motor s 210 konji. Mnogi boste rekli precej, vendar se jih hitro navadiš. Motor spojen z 6-stopenjsko avtomatiko ustvari dobro predstavo tako na podeželskih vijugah kot na avtocesti. Menjalnik z odliko opravlja svoje delo in je vedno ustrežljiv na voznikovo zahtevo. Glede na to, da sem vedno bil zagovornik večje ‘konjušnice’, vam toplo priporočam tako motoriziranega S-Maxa ali pa vsaj tistega s 180 ‘konji’.

Čeprav je danes na trgu dosti avtomobilov, ki ponujajo sedem sedežev in so povrhu še dosti cenejši kot S-Max, nisem prepričan, da lahko kdorkoli izmed njih ujame S-Maxov val. In ravno zaradi tega, si je S-Max v meni izboril posebno mesto.

6 stvari, ki jih morate vedeti o novi Ford Kugi

Zlata Ilka Štuhec novim uspehom naproti s Fordom S-Max!

Rešitev za konservativce – Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanuim