Perfekcija! – Mazda MX-5 G160 Revolution Top

Odkrito povedano, je to edina beseda, ki lahko opiše japonskega roadsterja. Res bi se besedi rad izognil, a drugega izraza po petih minutah vožnje ne najdem. Nova generacija MX-5 je manjša od prejšnje, a še kako boljša.

Predvsem zato, ker v prejšnji, s svojimi 190-imi centimetri, nisem uspel kulturno obračati volana. Tukaj lahko! Prostora sicer ni veliko, a ga je dovolj, da lahko uživam za volanom.

Ravno prav, je druga beseda, ki opisuje Mazdo. Ravno prav velik motor, ravno prav glasna nota izpuha, ravno pravšnja moč. 160 konjev se sicer morda sliši malo, a ob dejstvu, da tehta toliko kot pero malce bolj rejenega goloba (1000 kg) zadostuje za izrisovanje nasmeška ob pritisku na živahno stopalko. Le razvajen fantek, ki vozi očkovega “švaba”, se bo zavistno zmrdoval, da je moči premalo.

mx-5 g160 3


Pristen občutek vožnje.

Špera je popačenka, ki zagotovo vsakemu avtomobilistu še kakšen dan odmeva po ušesih. Ja, tudi zaporo diferenciala MX-5 ima, in občutek, ko mehanika zaklene zadnji kolesi je neprimerljiv z vsemi modernimi nadomestki, ki jih dandanes vgrajujejo v avtomobile. Bolj pristnega občutka od tega, ki ga dobite v novi Miati, skoraj garantirano ne boste našli nikjer. Približa se ji lahko le GT86, ampak tista ima streho.

Uravnoteženost vozila me je sprva zavedla, saj je roadster dajal občutek, da konstantno nekam plava. Po nekaj kilometrih sem ugotovil, da lahko ob vsakem pritisku na stopalko za plin občutimo prenos teže in da je to občutek, ki ga težji in večji avtomobili posrkajo vase. Fenomenalen občutek, ko veš, da si dejansko kljub elektroniki ti tisti, ki odloča in ki izve popolnoma vse, kar se z avtom dogaja. Morda je le volan malenkost preveč zadušen, ampak občutek je še vedno pravi. In če boste kupili to Mazdo, si ne drznite vzeti samodejnega menjalnika! Ročni je s svojo natančnostjo in obteženostjo užitek sam po sebi.

mx-5 g160 15


Notranjost je zelo dobro sestavljena, opreme pa ima več kot jo sploh potrebujete. Vendar branil se nisem nobenega bombončka. Pomagala kot je sistem za ohranjanje voznega pasu, senzor mrtvega kota in samozatemnitveno ogledalo so pač kul in varna. Aja, pa tudi navigacijo boste potrebovali, ker se boste s porabo dobrih šestih litrov z njim pač veliko vozili. Verjemite mi!

Sloves, da je avto za frizerje boste hitro odmislili.

Dejansko je bila oblika edina lastnost, nad katero se je pritoževal tudi siloviti Top Gir. No, glede na to, da so se pritoževali tudi nad Clarksonom, mislim da nimajo pojma. Če je njim Evans všeč, meni ni. Mi je pa Mazda hudo lepa!

mx-5 g160 12

V tem trenutku na mlečni cesti ni boljšega novega avtomobila, ki bi stal manj kot 150.000 evrov. Dražjih žal še nisem vozil. Zakaj je tako popolna? Ker je perfektna zaradi tega, ker je vse na njej ravno prav in daje občutek perfekcije retro roadsterja in ne modernega avtomobila.

Če ste torej visoki 190 cm ali manj, nimate več kot 100 kg in kupujete avto, pojdite po MX-5, čeprav si želite kupiti smiselnega karavana. Žena itak ne bo razumela, tisti ki niste mahnjeni na avtomobile tudi verjetno ne, ostali pa boste vedeli o čem govorim.

Tehnični podatki – Mazda MX-5 G160 Revolution Top
Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 118 kW (160 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 4.600 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: zadnji pogon
Največja hitrost: 214 km/h
Pospešek: 7,3 s
Poraba na testu (eko krog): 6,6 (5,0) l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 3.915 mm x 1.734 mm x 1.230 mm
Medosna razdalja: 2.310 mm
Masa vozila: 1.090 kg
Prostornina prtljažnika: 130 l
Cena osnovnega modela: 23.990 €
Cena testnega modela: 32.060 €

Najbolj vroča ‘frizerja’ v mestu! – Mazda MX-5 vs. MINI Coopes S Cabrio

To so razlogi, zakaj je prenovljena Mazda3 ponovno vroča!

Nova Mazda CX-5 pripravljena na premiero