The Italian Job – Abarth 500 1.4 T-Jet 16v 160 595 Turismo MTA

Se spomnite tega filma? Ne tistega originalnega iz leta 69, ampak tistega novejšega z Donaldom Sutherlandom v glavni vlogi. Načeloma imam rad stare stvari, ampak filmi, za razliko od avto, včasih niso izgledali tako lepo.

Najpomembnejši del filma zgleda nekako tako: Američani so se z angleškimi avti preganjali po ulicah mesta s španskim nazivom. Morali pa bi se, vsaj po naslovu sodeč, s temle fičkom. Pardon Abarthom.abarth 500 10

Ampak zakaj se niso? Ker je film izšel 4 leta pred Abarthom in ker je originalen film iz leta 1969 vključeval Minije, 500-tka pa je bila takrat malenkost prepočasna za njihove potrebe. Tudi če bi film snemali danes, na žalost ne bi mogli izbrati Abartha. Tokrat ne zaradi hitrosti, ampak ker je preprosto preveč opazen, preveč kričeč in bi imeli preveč prič, ki bi prepoznale avtomobil.

Bi pa seveda Abarth dimenzijsko bolj ustrezal potrebam njihove akcije. Mini je imel preveliko lakoto in je edini ‘mini’ del avta, napis Mini. Fičko pa je ostal, sorazmerno vsaj, zvest svojim genskim koreninam. Toliko konjev v tako majhnem avtu pa boste drugje težko našli.


Če se za trenutek zresnimo in verjamem, da bo to v Abarthu težko, naj omenim še, da boste z njim težko peljali svojo babico v trgovino. Težko se bo z utrujeno hrbtenico najprej usedla v Sabeltove sedeže, nato pa z velikim straho-začudenjem spraševala, zakaj avto nima menjalnika. Tega se starejšim ne trudite razlagati.

abarth 500 20

Ima menjalnik, seveda, ampak deluje na gumbke. Tako kot v Ferrariju. Manjka le napis za sovoznika, da naj ima prste pri sebi. Ker si ne predstavljam katastrofe, ki bi sledila tistemu radovednemu pritisku na gumb R pred tem, ko na semaforju demonstrirate pospešek avta.


Ob omembi sovoznika pa bodite seveda pozorni, da tako kot vi nima prevelike riti. Sicer bo tarnal nad tem, da je sedež preozek. Priporočam, da imate v predalu pospravljeno darilno kartico lokalnega fitnes centra.

Za konec naj dodam še, da je Abarth pravi italijanski posel, vsekakor avto za navdušence. Kot sem že nekajkrat omenil sem sam karakterno preveč v letih, da bi po cesti divjal, Abarthov škorpijonček pa želi ravno to. Ne vem le, a bi dirkačem raje svetoval ročnega?

Tehnični podatki – Abarth 500 1.4 T-Jet 16v 160 595 Turismo MTA
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.369 ccm
Moč motorja: 118 kW (160 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 209 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu (eko krog): 7,6 (6,2) l/100 km
Posoda za gorivo: 35 l
Mere vozila: 3.571 mm x 1.627 mm x 1.488 mm
Medosna razdalja: 2.300 mm
Masa vozila: 1.110 kg
Prostornina prtljažnika: 185 l
Cena osnovnega modela: 18.490 €
Cena testnega modela: 26.570 €