Praktičnost družinske elegance. – Renault Clio Grandtour dCi 90 Limited

Mnogim voznikom je želja imeti praktičen avtomobil. Vendar, kaj točno je praktičen avtomobil? Sam bi rekel, da je praktičen avtomobil tisti, ki zapolnjuje večino potreb današnjih kupcev.

Torej ima prostor za 3 ali 4 osebe (statistika slovenskih družin), za njihovo prtljago in ne predstavlja nekega velikega stroška družinskemu proračunu.

Clio Grandtour je definitivno to praktično vozilo in še malenkost več. V dolžino meri 4,2 metra, kar pomeni, da bo z njim enostavno ovinkariti po mestnih ulicah, še lažje pa parkirati. Hkrati nudi Grandtour cel kup prilagodljivosti. Zadnja klop lahko prevaža tri odrasle osebe. Mogoče ji je namestit otroške sedeže, saj ponuja ISOFIX sidrišča. Za prevoz blaga je možno naslon klopi podreti v razmerju 60:40 in tako povečati prostor na kar 1.380 litrov. Ob zloženem sovoznikovem sedežu pa lahko Clio prepelje tudi do 3 m dolge predmete.

clio-gt-2


Poleg uporabnosti v sebi skriva tehniko velikih avtomobilov.

V testnem primeru različice Limited so to avtomatska klimatska naprava, senzor padavin, samodejni vklop in izklop luči, multifunkcijski volan, tempomat z omejevalnikom hitrosti, potovalni računalnik, sredinski naslon za roko, elektrificirana stekla, parkirni senzorji…ne manjka niti sodobna zabavna elektronika na 7-palčnem zaslonu na dotik. Vmesnik R-Link razpolaga s povezljivostjo telefona preko ”modrega zoba” za telefoniranje ali USB priključka za predvajanje skladb. V meniju najdemo še navigacijo in vrsto aplikacij s katerimi lahko poslušamo spletne radie ter spreminjamo zvok motorja.

Hkrati je dobro poskrbljeno za varnost. ESP z vsemi podsistemi je serijski. Sistem za preprečitev naleta in 6 zračnih blazin. Za ugoden prevoz je skrbel 1,5-litrski turbodizelski agregat, ki z 66 kW (90 KM) ustvarja dovolj moči za premagovanje tudi daljših poti. Kljub petstopenjskemu menjalniku so razmerja prestav dobro razporejena, tako, da tudi na avtocestah Clio ni preveč glasen. Poraba goriva je izjemno nizka, saj je karavan v povprečju porabil dobrih pet litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. Na našem ECO krogu pa se je dokazal kot izjemno varčen. Preizkus je zahteval dobre 4 litre goriva na 100 kilometrov.

clio-gt-5


Karavanski Clio se dobro pelje.

Zaradi svoje veličine in težine dosti bolje kot »navadi« Clio. Vozilo je zelo stabilno pri višjih hitrostih. Ovinkaste ceste mu niso prav nič tuje. Z lahkim sprednjim koncem in poskočnim motorjem se lahko tu in tam s Cliom prav luštno pozabavate na vijugastih odsekih.

Clio mi je že ob nekdaj všeč. No, ne samo Clio, tudi Renault 5, na katerem sem odpeljal svoje prve cestne kilometre, mi je ostal v spominu. Renault 4, ki je imel najboljšo postavitev menjalnika v zgodovini avtomobilizma. Vsak Renaultov model ima eno posebno lastnost in tale Clio, zadnji pred posodobitvijo modela, napoveduje vrnitev proizvodnje Clia v novomeški Revoz.

Tehnični podatki – Renault Clio Grandtour dCi 90 Limited
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.461 ccm
Moč motorja: 66 kW (90 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 12,0 s
Poraba na testu (eko krog): 5,1 (4,0) l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 4.267 mm x 1.732 mm x 1.445 mm
Medosna razdalja: 2.589 mm
Masa vozila: 1.260 kg
Prostornina prtljažnika: 443-1.380 l
Cena osnovnega modela: 11.990 €
Cena testnega modela: 16.780 €

Clio je ‘naš’!

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce