Kvaliteta pred kvantiteto! – Volvo XC90 D5 AWD R-Design

Prijatelj kupuje računalniško miško za katero bi lahko rekel, da je postala čisto vsakodnevna zadeva na policah trgovin. Kot kruh. Ali pametni telefon. Celo avtomobil.

Čisto samoumevno je, da miško kupiš na najbližjem bencinskem servisu. Vendar prijatelja ne zanima takšna za 9,90 evra.  Zanima se za posebno ”miš”, takšno, ki stane 110 evrov. Se sprašujete zakaj? Zato, ker mu je prejšnja, ki je prav tako stala čez 100 evrov zdržala celih 12 let in še vedno deluje, le tu pa tam malce ponagaja.

Računalniška miška pa me je pripeljala do avtomobilske dirke tekočih trakov. Vse hitrejša proizvodnja, pospešeno menjavanje in lansiranje modelov, postavljanje kvantitete pred kvaliteto. V bistvu je nakup avtomobila postal tako hladnokrvno dejanje, da je pred nakupom avtomobila vznemirjenje bližnjih podobno vznemirjenju ob nakupu čistilne gobice. Nično. Vendar ostajajo izjeme. In ena prihaja iz države, kjer je kvaliteta doma.

volvo xc90 6


Volvo je po več kot desetletju ujel pravi veter.

Poklopila se je vsaka sleherna stvar in nastal je novi XC90, ki ga je možno opisati s tremi besedami – najboljši športni terenec. Izgleda fantastično. Mehke, elegantne linije ustvarijo mogočno pojavo na cesti. Kvaliteta materialov in izdelave je dovršena do zadnjega šiva. Tehnologija sega v epske razsežnosti. Samodejna vožnja je že skoraj stvar tega momenta. Ergonomija v vozilu je citirana iz ergonomskih standardov, motorizacija je krik zadnje mode in sedmim osebam je udobneje v Volvu XC90 kot pa na domači sedežni garnituri v dnevni sobi.

In ker že ravno omenjam občutek dnevne sobe, moram omeniti še ozvočenje, za katerega je v Volvu poskrbel Bowers&Wilkins. Kolega, pisec iz drugega uredništva, je en večer celo preživel v avtomobilu na parkirišču ter poslušal perfekcijo ozvočenja. Baje je bilo celo možno kupiti vstopnice. Kakorkoli, dejstvo je, da so redka ozvočenja, ki se lahko približajo tako visokim standardom. Zgleda pa, da ti visoki standardi niso zgolj naključje. Na področju varnosti so Švedi pionirji, pa naj si gre za avtomobilsko ali katero koli drugo vejo varnosti. Očitno znajo in vedo kako se stvari streže. Mimogrede, pred kratkim so uvedli šesturni delovnik.

volvo-xc90-8


Nazaj na XC90, ki je ena sama varnostna kletka opremljena z aktivnimi in pasivnimi varnostnimi sistemi. Volvov plan je, da se po letu 2020 ne bi nihče več smrtno ponesrečil v njihovih vozilih. Trditev v katero sem po testu celo začel verjeti, saj na momente sistem prehiti človeško reakcijo. Jo predvidi. Ustavitev pred naletom, vzdrževanje varnostne razdalje, recimo sistem tudi ne pust zapeljati na drugi pas, brez uporabe smerokaza. Z roko v roki pa z varnostnimi sistemi delujejo tudi sistemi za razbremenitev vožnje. To so radarski tempomat, pomočnik za vožnjo v koloni in kamera za prepoznavanje prometnih znakov, po katerih lahko Volvo na željo voznika tudi sam vozi. Najboljša in meni najljubša stvar pa je, da ti sistemi nikoli ne zamočijo.

Visok renome, ane, Nemci?

Zadnja, a ne poslednja vrhunska stvar, ki jo premore novi XC90 pa je osrednji zaslon na dotik. Je velik in ponuja neskončno (ker najverjetneje nisem odkril vseh) funkcij, a je hkrati sistem dovolj jedrnat, razumljiv ter bliskovito odziven. Spominja na res hud pametni telefon. In tudi, ko se na tej veliki flehi naberejo prstni odtisi, so Švedi pripravili asa v rokavu. Krpica za čiščenje z navodili za uporabo na krpici. Briljantno. S tem odličnim zaslonom na dotik pa tudi pade moje prepričanje, da morajo vozila za upravljanje imeti stikala ali sledilno miško.

volvo-xc90-18

Toliko je stvari, da pozabiš, da voziš športnega terenca s štirikolesnim pogonom in dizelskim motorjem D5. Slednji ni več famozni petvaljnik, ampak je moderen štirivaljni stroj, ki razvije spodobnih 225 konjev. Tale testni model je dodatno imel še zračno vzmetenje, paket R-Design, mamljivo modro barvo in še mnogo, mnogo sladkorčkov. Kljub premium in oh in sploh vzdušju, pa je cena pravzaprav realna. Ko sem se usedel v avtomobil sem rekel da je ”sto jurjev”. Ni, je 99.980 evrov, kar je dobra popotnica za prodajo.

In če dobro pomislim je zamuda Volva bila upravičena. Iz gramofona so presedlali na bliskoviti pomnilnik. Kvaliteto so predstavili pred kvantiteto in kot pravi moj sosed je bolje petdeset dobrih, kot sto slabih!

Tehnični podatki – Volvo XC90 D5 AWD R-Design
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.969 ccm
Moč motorja: 165 kW (225 KM) pri 4.250 vrt./min
Navor: 470 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 8,7 s
Poraba na testu (eko krog): 7,7 (6,4) l/100 km
Mere vozila: 4.950 mm x 1,931 mm x 1.775 mm
Medosna razdalja: 2.984 mm
Prostornina prtljažnika: 310-1.868 l
Cena osnovnega modela: 56.515 €
Cena testnega modela: 99.980 €

Volvo V90 Cross Country

Volvo XC60 D5 Summum

Volvo V60 D4 R-Design