‘Mali’? Resno? – MINI Cooper 5D SD JCW
Za domače sem bil, sem in očitno še vedno bom ‘mali’. Čeprav sem velik 186 centimetrov in tehtam približno toliko kot kenguru, me oče še vedno kliče ‘mali’.
Ni videti, da bi se ta vzdevek kaj kmalu opustil, vendar po drugi strani tudi MINI ni opustil svoje znamke, ko je začel delati nova, večja vozila.
Kultni avtomobil, ki ga je Michael Caine divje vozil po mestnih uličicah in Dolomitih, v katerem je Mr. Bean špičil vse mogoče neumnosti, je zrasel. Iz generacije v generacijo je pridobival v dolžino, kar pa je še vedno bolje kot ljudje, ki v večini primerov pridobivamo v širino. In ravno zaradi potrebe nakupovanja je MINI izdelal bolj priročnega MINIja s petimi vrati.
Tehnično gledano je sestavljen na terenskem MINIju, le da ima ‘normalno’ oddaljenost od tal. Oblikovno se navezuje na trivratnega bratranca in po njem povzema tudi notranjost. Spremenjen je le zadnji del, ki je daljši, ima dodaten par vrat in zato pogoltne v prtljažnik kakšno stvar več. Zadaj sedeča potnika ne bosta ravno kraljevala nad prostorom, vendar krajša vožnja do 100 kilometrov bo povsem vzdržna. Bolje pa se bodo zadaj počutili otroci v otroških sedežih za katere je bil ta avto med drugim tudi lansiran. No, za njihove mamice.
Slednje bo kupil šarm. Trenutno mi ne pade na pamet vozilo, ki bi bilo bolj prikupno in imelo toliko karakterja. Čeprav je MINI kot model že čisto moderniziran, ohranja veliko pristnosti iz originalnega modela. Velik okrogel števec na sredini armaturne plošče, ki zdaj v isti obliki nadomešča velik zaslon, nižje se nahajajo stikala za klimatsko napravo in ostali pripomočki za vožnjo. Tale model je imel izbrano dodatno opremo JCW, ki prinese izdatno odebeljen volanski obroč, športne sedeže odete v alkantaro, karbonske in aluminijaste dodatke v potniški kabini.
Zunaj MINI 5D s paketom izgleda John Cooper Works deluje agresivno, sploh v tej živo rdeči barvi. Zajetne reže za hlajenje na sprednjem odbijaču, odprtina na pokrovu motorja za zajem zraka, široki stranski pragovi, črna platišča in na zadku velik strešni spojler ter odbijač s sredinsko nameščenim izpuhom. Paket je vstopnica za v svet adrenalina. Kljub daljši karoseriji, večji masi in z dizelskim motorjem v nos, MINI ostaja pravcata raketa.
Pelje se kot po tirnicah in voznik ima preko volana fenomenalen občutek informacij s cestišča. 170 vrancev je poskočnih in ne preveč žejnih. V kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom je porabil 6-7 litrov dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Predvidevam, da bi poraba goriva še nižja, če bi vozilo bilo opremljeno z izbiro voznih programov (Eco, Mid, Sport) ali imelo novejšo izvedbo samodejnega menjalnika.
Vsekakor MINI ostaja kulten in čeprav so modeli večji, uspešno ohranjajo svoje poreklo. In mogoče ravno zaradi porekla in ohranjanja neke skupne lastnosti, bom kljub mojim pritožbam za domače vedno ‘mali’. Priznam, da mi je potihoma, kar malo všeč.
Tehnični podatki – MINI Cooper 5D SD JCW
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 125 kW (170 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 225 km/h
Pospešek: 7,5 s
Poraba na testu (eko krog): 6,8 (5,3) l/100 km
Mere vozila: 4.005 mm x 1,727 mm x 1.425 mm
Medosna razdalja: 2.567 mm
Prostornina prtljažnika: 278 l
Cena osnovnega modela: 24.250 €
Cena testnega modela: 41.438 €
Najbolj vroča ‘frizerja’ v mestu! – Mazda MX-5 vs. MINI Coopes S Cabrio