Spremembe so ključne! – Mazda6 SPC CD175 Revolution Top SD

Najbrž vam je ”jabolčni” izdelek zelo poznan. Če si ga ravno ne lastite, ste definitivno zasledili, da je zdaj na voljo že njegova sedma generacija, ki je bolj zmogljiva, preprosta in po trditvah mnogih tudi lepša, čeprav zgleda identično že zadnjih sedem generacij.

Vendar bistvo ni v ohišju. Jedro je tisto, ki prepriča, kljub temu, da se ob vsakem lansiranju telefona zdi, kot da smo to že enkrat slišali. V bistvu smo, a nobena od drugih firm ne uspe tehnologije zapakirati v telefon kot Apple. Iz generacije v generacijo izboljšuje izdelek in se približuje perfekciji.mazda6-fl-5

Iskanje popolnosti pa me je pripeljalo na Mazdo6. Leta 2012 so jo predstavili in z dizajnom ”duše gibanja” je prevzela skoraj vse avtomobilske navdušence. Poleg dizajna so izstopali še odlična kvaliteta izdelave in izbrani materiali, saj je Mazda edina japonska znamka, ki je odstranila nagravžne plastike. Vendar kritiki smo našli napake. Preveč zapleten multimedijski vmesnik, instrumentna plošča z nepotrebnimi podatki, ki so za povrh bili še razmetani po paneli, osvetljenost je bilo potrebno manjšati za vsako diodo posebej in tako naprej…

V letu 2015 je na ceste zapeljala prenovljena šestica. Izboljšali so multimedijski vmesnik HMI, ki se zdaj opravlja preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli, jakost osvetlitve je združena pod enim gumbom in instrumentna plošča je dobila večji displej, kjer so se prikazovali podatki kot so povprečna poraba goriva, domet, tempomat… Ob prenovi je gumb za zagon motorja dobil super pozicijo, dodani so bili novi motorji, LED žarometi spredaj in zadaj ter štirikolesni pogon.mazda6-fl-9


Kljub temu, pa je ostalo nekaj motečih dejavnikov. Že od samega začetka je nad hitrostjo 120 km/h pričelo neprijetno bobneti okoli zunanjih vzvratnih ogledal, koloteki so ustvarjali veliko hrupa, podvozje je bilo mogoče za malenkost pretrdo in projekcijski zaslon v enobarvni zasnovi je deloval precej ceneno. ”Bom pač moral počakati na naslednjo generacijo”, sem si večkrat ponavljal.

Pred nekaj tedni pa je Mazda posodobila model 6 z namenom odprave napak.

In veste kaj, prenova je bila uspešna! Nadležen hrup pri višjih hitrostih izza vzvratnih ogledal in kolotekov je odstranjen. Projekcijski zaslon je dobil barve in po novem prikazuje tudi prometne znake in vozilo v mrtvem kotu. To pa še ni vse. Namreč, Japonci so obdelali tudi stvari, ki jih kritiki nismo opazili.

Šestica se zdaj ponaša s sistemom G-Vectoring, ki uravnava nevtralnost vozila in s tem izboljšuje vozno dinamiko. Obenem je več udobja, neravnine požira bolje, zato je vožnja na premijskem nivoju. Optimizirali so še motor(je), ki zdaj pri nižjih vrtljajih nudi malce več navora, kar pa posledično vpliva na nižjo porabo goriva.


mazda6-fl-11

Popredalčkali pa so še notranjost, kjer je nekdanji gumb za parkirne senzorje nadomestila funkcija ogrevanega volanskega obroča. Parkirne senzorje pa so prestavili levo od volana, kjer se nahajajo ostali pripomočki za vožnjo. Volanski obroč ima zdaj manjšo sredico ter malce spominja na tistega iz MX-5. Razuma je postavitev multifunkcijskih stikal na volanu. Skrajno desni števec na instrumentni plošči je postal popolnoma digitalen, in zdaj so tam strnjeni pomembni podatki za vožnjo. Sem kaj pozabil? Ogledala se samodejno zložijo, ko zapustimo vozilo (v kolikor tako nastavimo stikalo), šestica se tudi sama zaklene, če gremo par korakov stran in sistem za prepoznavanje utrujenosti deluje, saj mi je po napornem vikendu sugeriral naj se že ustavim ter popijem kavo.

Posodobljena Mazda6 za modelno leto 2017 je z majhnimi popravki naredila ogromen korak naprej, saj je popravila točno tiste stvari, ki so ji prej zmanjkale pri konkuriranju najboljšim. In čeprav bodo te spremembe laiki težko opazili, bodo nad njimi poznavalci več kot navdušeni. Najdete podobnost s ”pametnjakovičem” iz Silicijeve doline?

Tehnični podatki – Mazda6 SPC CD175 Revolution Top SD
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 2.191 ccm
Moč motorja: 129 kW (175 KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 420 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 209 km/h
Pospešek: 8,0 s
Poraba na testu (eko krog): 6,0 (5,2) l/100 km
Mere vozila: 4.805 mm x 1,840 mm x 1.457 mm
Medosna razdalja: 2.750 mm
Prostornina prtljažnika: 522 l
Cena osnovnega modela: 23.990 €
Cena testnega modela: 34.420 €

Mazda6 SPC CD175 AWD AT Revolution Top SD

Mazda6 SPC CD175 AWD

Mazda6 CD150 Revolution