Ali je potreba po več res nujna? – Mazda2 G75 Attraction

Avtomobilska matematika je načeloma dokaj preprosta. Terenski avtomobili v hribe, enoprostorci pred šole, dostavniki na gradbišča, limuzine pred hotele, karavani na komercialno pot v tujino in mali avtomobili v mesta.

Kaj pa če mali avtomobil gre preko hribov in mimo šol, čez nekaj gradbišč (slovenske ceste) na dolgo pot? Potem to ni več 1 plus 1, ampak je zapletena formula. Je Mazda2 na poti iz okraja severovzhodne Slovenije do Benetk.

Na majhne avtomobile enostavno prevečkrat pozabimo. Prevečkrat jih mečemo v en in isti koš, češ, da so premalo uporabni in so namenjeni le tistim prebivalcem v večjih mestih. No, če smo odkriti, v Sloveniji nimamo ravno ”večjih” mest. Največ kar premoremo šteje malo več kot 200.000 prebivalcev in ko zapeljemo mimo obvoznice tega ”najlepšega” mesta na svetu, smo že na vasi. Po tej logiki pri nas ne pridejo v poštev mali avtomobili. Ali pač?

mazda2 g75 6


Mali z opremo velikih!

Z leti, so se tile miniaturci okrepili, dobili boljša podvozja, postali bolj tehnološki in pametni. Premiki klopi, zlaganje sedežev, vozni programi, nasloni za roke, multifunkcijski volan, aktivni in pasivni varnostni sistemi…še navigacijo imajo, kar je definitivno razlog, da zmorejo in so željni peljati dlje, kot do soseda Franceta. In ravno dejstvo, da mali avti niso nič več mali, sem želel dokazati z Mazdo2 na poti do Benetk.

Seveda, staršema nisem izdal, v kakšni ”mrcini” se bomo tokrat peljali. Ob odhodu sta se Mazdici nasmehnila, vendar se nista niti malo pritoževala. Prtljažnik je z lahkoto pospravil oba kufra in že smo bili v akciji. Dobrih 35 kilometrov nas loči do priključka na avtocesto. Kilometri minejo v hipu.

mazda2 g75 2


Nikakršnega nagibanja v ovinkih, neprijetnih tresljajev razpadajočih cest ali pritoževanja nad pomanjkanjem prostora. Švignemo na avtocesto. Pospeševanje niti ni trajalo tako dolgo. V bistvu sem na vozni pas pospešil hitreje, kot je nekdo vozil po prehitevalnem pasu. Čudno.

Radio je igral, vsi trije smo razločno razumeli sicer neuspelo šalo voditelja, a dobra stvar je, da kljub avtocestni hitrosti v notranjosti ni bilo nadležnega hrupa. Že na Primorki. Čas za kavo, bore malo časa za postanek. Lončki za kavo so našli mesto v Mazdi2. Tudi čokoladica in dve pollitrski plastenki vode.

mazda2 g90 11

Nova poslovna ideja?

Po padski nižini so se raztezali prvi sončni žarki in za malo osvežitve se je prilegla klimatska naprava. Ob prižigu smo še vedno lahko peljali 130 km/h. Nikakršnega znaka o podhranjenosti. Čez dobro uro pa smo že bili na letališču. Vsi celi, brez zaležanin in bolečin od prisilnih drž. Sedeži so torej dovolj udobni in prostora je zgleda tudi dovolj. In ne, poraba ni bila 9 litrov. Bila je 19,3 litra na 350 prevoženih kilometrov.

Med potjo domov sem tuhtal čemu kupujemo (pre)velike avtomobile oziroma, zakaj zmeraj kupujemo avtomobile namenjene tedenskemu dopustu z družino na morju. Da potem ostalih 355 dni vozimo s sabo prazen prostor in imamo stroške z gorivom ter vzdrževanjem? Ali je samo stvar sosedove zavisti? Pot iz Benetk je bila prekratka, da bi se dokopal do razloga. Sem pa prišel na zanimivo idejo. Recimo, kupiš Mazdo2 in dobiš bon za 14-dnevno uporabno Mazde CX-5 ali Mazde6 karavan, enkrat na leto. Za dopust, ostale dni, pa voziš razumno. Bi podpisal?

Tehnični podatki – Mazda2 G75 Attraction
Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.496 ccm
Moč motorja: 55 kW (75 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 135 Nm pri 3.800  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 171 km/h
Pospešek: 12,1 s
Poraba na testu (eko krog): 5,4 (4,4) l/100 km
Mere vozila: 4.060 mm x 1,695 mm x 1.495 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Prostornina prtljažnika: 280-950 l
Cena osnovnega modela: 11.490 €
Cena testnega modela: 13.690 €

To so razlogi, zakaj je prenovljena Mazda3 ponovno vroča!

Mazda2 G90 Revolution

Nova Mazda CX-5 pripravljena na premiero