Škornji, klobuk in motorna žaga v kesonu! – Nissan Navara 2.3 dCi 4×4

Ne vem zakaj, ampak moja prva asociacija, ko na cesti zagledam pick-upa, je oseba s klobukom in škornji.”Hribovc”, človek s katerim ne gre češenj zobati.

Mogoče sem to prispodobo dobil iz filmov, kjer razni Hill Billyi vozijo stare ameriške pick upe, kaj veš. Je pa res, da se ne glede na izrečeno, izredno rad zapeljem s pick upom. Pa ne zato, ker bi oboževal stil oblačenja skupine Villige People.

Enostavno so ta prevozna sredstva huda, ker se jih zaradi enormne velikosti ostali udeleženci v cestnem prometu izogibajo. Tudi kolesarji ne izsiljujejo tako kot imajo navado izsiljevati avtomobile. Luknje slovenskih razpadajočih cest in visoki mestni robniki so mačji kašelj, parkiranje pet metrov velike zverine pa zaradi kupa tehnologije ne predstavlja večjih težav, načeloma.

nissan-navara-2-3dci-2

Čez drn in strn!

Terenske sposobnosti pick up-ov največkrat ostanejo neokušene, saj so meje mogočega postavljene precej višje kot voznikove sposobnosti. Slednje se občasno subjektivno precenijo, zato so pogovorno za kasnejše posledice krivi ”nezmogljivi” avtomobili. No, če opravljamo z offroaderjem razumno, nikoli ne bomo obtičali, tudi če se bomo gonili čez hudiča in pol. S 23 centimetrsko oddaljenostjo od tal, vstopnim kotom 30,4°, izstopnim kotom 25,6° ter kotom prevoja 22,2°, lahko plezamo kjer nam srce poželi. Še potopimo se lahko do globine 60 centimetrov.

Za takšne in drugačne podvige je zaslužen pogon. Nissan Navara ima v osnovi pogon speljan na zadnji kolesni par, ki ga s pomočjo vrtljivega gumba na armaturni plošči preklapljamo glede na vozne pogoje. Za zanesljiv oprijem v vseh razmerah poskrbijo štirikolesni pogon, reduktor, elektronsko krmiljeni sredinski diferencial z omejenim zdrsom, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzor spusta po klancu in elektronska zapora zadnjega diferenciala.

nissan-navara-2-3dci-3

V Nissan Navaro cement, seno, gnoj, les, pesek…kaj pa pes?

Seveda pa vsa našteta pomagala brez prave motorizacije brez pomena. Nissan Navaro poganja 2,3-litrski dizelski agregat s 190 konjskimi močmi, kar je dovolj, da se 2 toni težak pick up konkretno premakne, tudi če nanj naložimo 42 vreč cementa, 2,2 kubičnega metra lesa ali dobrih tisoč litrov vode.

Vse je odvisno kako si prilagodimo keson. Odprta kripa, razen določenim gradbincem in kmetovalcem, ne bo koristila nikomur. Tale kovinski rolo je bolj zasilno pokrivalo, ker ni vodotesen in s tem odpadejo razna družinska vikend potepanja. Torej nam ostane le opcija plastičnega pokrova oziroma kabine.

nissan-navara-2-3dci-13

Z novo generacijo se je Nissan Navara v notranjosti približala osebnim avtomobilom. V usnjeno notranjost vstopamo s pametnim ključem. Kabina je dvopodročno klimatizirana, sprednja sedeža sta ogrevana, ne manjka niti strešno okno. Prešite usnjene površine zaidejo od sedežev tudi med vratne obloge. Armaturna plošča je sodobna, poznana iz hišnih modelov. Na njej se nahaja sistem Nissan Connect s sedempalčnim zaslonom za zrcaljenje naloženih vsebin s pametnega telefona, navigacijo, avdiosistem, Bluetooth in kamero za vzvratno vožnjo.

Ob dodelani notranjosti ne zaostaja niti zunanjost. Ta v najvišjem paketu opreme želi delovati nastopaško, pozersko…tako mestno. Prav nič delovno ali garaško. LED dnevna svetila, kromirani detajli, še več kromiranih detajlov. Vse lepo in prav, le skrbi me za hribovce, da bodo kmalu zgubili svoj avtomobil.

Bojim se, da jim bodo pick upe s časoma prevzeli mestni hipsterji. 😉

15 najbolj bizarnih popravil avtomobila vseh časov!

Danijel Šmid – Danny: Od luninih men do prestižnih avtomobilov!

10+ najbolj čudnih in smešnih Google Street View posnetkov!