Kombinacija sedanjosti in prihodnosti! – BMW 225xe

Zgleda, da je BMW spet zadel v polno. Enoprostorci serije 2 se prodajajo kot za šalo. Zanje se odločajo predvsem kupci srednjih let, ki si prej BMW-ja zaradi subjektivnih okvirjev niso lastili.

Recept je uspel, a prostor za nadgradnjo ostaja. Hibrid, elektrika, vodik. Lepo po vrsti. Najprej kombinacija sedanjosti in prihodnosti, za katero sem sumil, da bo eni osebi še posebej pisana na kožo.

Poklical sem mamo, da si rezervira popoldan za preizkus njenega ”bodočega” vozila. Trenutno vsako jutro sede za volan limuzinske BMW serije 5 z dizelskim Ocvrt sir s tatarsko omako – BMW 330e iPerformance v nosu. Sliši se kulsko, a le še vprašanje časa je, kako dolgo bo zakonodaja evropske unije dopuščala takšnim strojem voziti po cestah. Po drugi strani, pa Active Tourer ponuja malce višje nameščen sedež, kar pomeni lažje vstopanje in izstopanje. Bolj priročen in višji dostop do prtljažnika ter na dolgi rok, dostopnejše in posamične sedeže za lažje nameščanje ”vnukov” na zadnje sedeže.

bmw-225-xe-23


Barva, oprema in propeler na nosu!

To, da bo mamin naslednji avto na pokrovu motorja imel propeler je jasno že nekaj let. Enostavno v drugih avtomobilih najde preveč napak, v BMW-ju pa se zdi nekako povezana z avtomobilom. Na provokacijo, da je to prvi BMW s sprednjim pogonom in da ne sovpada najbolj z zgodovino znamke, mi je hladno odvrnila: »Gredo pač s trendi naprej. Nosi BMW znak, zgleda kot BMW in v njem se počutiš kot v BMW-ju. Kaj še hočeš več?«

In v bistvu ima prav. Na hitro sem razložil delovanje pogona, ki sestoji iz 1,5-litrskega trivaljenga stroja in elektromotorja, ki skupaj zmoreta razvijeta 225 konjskih moči. Posledično to pomeni, da enoprostorec z mesta do 100 km/h pospeši v 6,3 sekunde. Baterija s pa zdrži dobrih 30 kilometrov, kar je ravno dovolj, da se mama z enim polnjenjem pripelje do službe.

bmw-225-xe-8


Konec teorije, gremo na pot!

V praksi so vse stvari lažje in tudi mama je hitro skapirala delovanje programov in kdaj je priporočljivo kakšnega uporabiti. S tem gumbom spreminjaš nastavitve avtomobila ter bencisnkega motorja, z drugim pa delovanje elektromotorja. Slednji lahko deluje avtomatično, da od sebe najboljši izkoristek, ali pa z regeneracijo shranjuje energijo v baterijo.

»Zgleda pa zelo dobro. Modra barva, bež usnjena notranjost, pestra armaturna plošča z gumbi in velikim zaslonom. Pa leseni in aluminijasti detajli. Tako kot v petki! Pa še lažje ga parkiram (smeh)«

bmw-225-xe-4

O bočnem parkiranju bi lahka rekla kakšno, ampak sem jo raje podžgal s pametnim štirikolesnim pogonom. »Ja? Za zimo je to super. Saj veš, da so naši plugi bolj na počas!« Čeprav to ni xDrive z diferenciali, pa sinhronizacija pogonov omogoča odličen izkoristek oprijema na mokrih in zasneženih podlagah.

Črpalka, ki polni dlje!

Debato o pogonu, opremi, kvaliteti izdelave prekine opozorilo za prazno baterijo. Zapeljeva do polnilnice in priklop avtomobila na polnilnico prepustim mami. Opravi z odliko, verjetno ji je znano iz kuhinje in priklopa gospodinjskih aparatov. » In koliko traja?«, me vpraša. »Do štiri ure«, odvrnem. BMW 225xe nima opcije hitrega polnjena, zato traja nekoliko dlje. »Čeprav, če ga polnim doma in nato v službi, in nato spet doma, bi šlo. Vmes pač malo na bencin.«

bmw-225-xe-13

Vsaj 30 kilometrov tišine…  

Od doma do službe ima mama dobrih 30 kilometrov regionalne ceste in glede na preizkušeno bi jih enostavno vsako jutro opravila v popolni tišini in brez emisij. Če ne štejemo izvora elektrike, seveda. Potem bi avtomobil na elektriko priklopila v službi in domov zopet pripeljala v stilu Star Treka.

Torej, če bi na elektriko opravljala zgolj polovico dnevne poti (30 km), bi v povprečju na 100 kilometrov porabila 3 litre goriva in eno napolnjeno baterijo. Strošek vožnje za 100 prevoženih  kilometrov v kombiniranem načinu je 4,5 evra.bmw-225-xe-18

Ko se enkrat avta navadimo in smo vešči s funkcijami je možno na elektriko prevoziti tudi 40 kilometrov in več. Po drugi strani pa nam elektro-tehnologija omogoča nastavitve predhodnega ogrevanja oziroma hlajenja vozila. Programska oprema nudi tudi časovno nastavitev polnjena avtomobila v domačem omrežju, da le tega izvedemo takrat, ko je cena elektrike najnižja.

Več subvencij, več polnilnic

Infrastruktura polnilnic se v Sloveniji povečuje, le med izvajalci manjka skupen jezik, glede enotnega sistema registracije oziroma plačevanja polnjena. Ko se bo to uredilo, bo tudi veliko lažje z električnim vozilom potovati po Sloveniji, brez, da bi več dni vnaprej preračunaval razdaljo in domet vozila.

bmw-225-xe-25

Na koncu prilagam zanimivo trditev mame, ki pravi, da se bo v naslednjih letih splačalo kupiti električno ali hibridno vozilo, saj bodo ti primerki še kvalitetno izdelani. S povečanjem proizvodnje pa bo kvaliteta nižja. Glede na to, da deluje na področju kakovosti, ji gre verjeti na besedo. 😉

Vstopnica v najhitrejši svet!

BMW serija 5 (G30)

BMW 320d Touring xDrive