Čas za spremembo! – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super

Občasno je dobro uvesti kakšno novost. Piti drugo kavo, recimo.

Moja ”kufetarska” manija sega v osnovnošolska leta, ko sem v 7.razredu ob popoldnevih že pridno pil kavo z babico in dedkom. Kava iz ”džezve”, skoraj vedno Barcaffe. Od začetka sem jo pil z mlekom, kasneje brez. Z leti sem se odvadil še sladkanja. V srednji šoli in kasneje na faksu sem v kafičih preizkusil mnogo kavnih zvrsti na vse mogoče načine. Seveda je tradicija kave iz ”đžezve” ostala, vendar pri gostincih sem na koncu pristal na dolgi ali pa ekspresso varianti, če je doza kofeina nujno potrebna.

Z leti pa sem postal izbirčen glede kavnih znamk. Ne, da ostalih ne spijem, vendar enostavno nimajo istega učinka. Zato so trenutno na mojem radarju Julius Meinl, Illy in Lavazza. Nedavno pa mi je Žiga predstavil še eno znamko, ki naj bi po njegovih mnogih izračunih in statistikah, bila najboljša med vsemi kavami. Seveda, ker besedi nisem verjel, sem poizkusil sicer meni že malenkost poznano kavo, Segafredo. In priznati moram, da je bila dobra. No…res je, bila… vrhunska!

In točno ta kava me je navezala na trenutno najbolj zapeljivo italijansko limuzino na tržišču. Alfa Romeo Giulia. Ime, ki se po 40. letih ponovno vrača na avtomobilistično sceno, veliko obeta. Pogon, ki je po 25. letih ponovno speljan na zadnji kolesni par, nagovarja na obilo užitkov v vožnji. Še preden pa sem vse to izkusil, sem moral priti mimo zunanjosti, katera je pravi magnet za oči.

Ko sem končno snel oči z mamljivega globokega izreza v sprednji maski in prenehal ponavljati kako simpatične so Alfe z registrsko tablico na levi strani, sem odprl vrata in sedel v voznikovo delovno okolje. To je mimogrede, zelo dobro zasnovano. Ergonomsko, natančno, premišljeno in kvalitetno. Besede, ki bi jih pripisali kakšnemu nemškemu predstavniku. Je to dobro? Da. Je zato dolgočasno? Kje pa. Armaturna plošča je ena lepših v zadnjih letih. Eleganca s pridihom dinamike, vsaj v mojem primeru. In končno, končno je osrednji zaslon našel mesto v armaturni plošči.

Lepota vse opraviči!

Giulia je opremljena z vsemi trendovskimi dodatki, ki jih mora vozilo takšnega kova imeti. Dvopodročna klimatska naprava, navigacija, povezljivost s pametnim telefonom, opozorilo pred naletom, nadzor mrtvega kota, opozorilo za zapustitev voznega pasu. No, mogoče sem ob mrzlih zimskih dneh pogrešal gretje sedežev, preklopno zadnjo klop za prevoz smuči in možnost izklopa stabilnosti ter zdrsa. Mislim, saj vsi vemo čemu služi zadnji pogon, ane?

Kljub temu, da se je v testni različici vrtel 2,2-litrski dizelski stroj s 180 konjskimi močni, bi izklopljen ESP poskrbel za dodaten nasmešek na obrazu. Čeprav je možno brez tega tudi uživati. Podvozje je dinamično uglašeno, dizelski motor se z veseljem zavrti, natančni ter kratki hodi menjalnika pa poskrbijo za odlično celostno podobo pogonskega sklopa. Ob vsej dinamiki, pa udobje ni postavljeno na stranski tir, kar pa je Alfina značilnost že od nekdaj.

In če te še zmeraj bega, čemu sem v uvodu razpredal o kavi, bom zdaj na hitro pojasnil. Zadnja leta sem prisegal na Bavarce, pa čeprav je globoko v meni skrita otroška ljubezen – Alfa Romeo. Torej, če povem drugače. Moja do zdaj najljubša kava je bil Julius Meinl, ki pa se je z leti razpasla. Res, da je dobra, a s komercialnostjo se izgublja ekskluziva. Na drugi strani pa je moja nova najljubša kava Segafredo, ki jo strežejo le v dotičnih lokalih, kjer se natakarji spoznajo na kuho ta prave kave. Razumljivo?

Tehnični podatki – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Sport
Vrsta motorja:
 Turbodizelski
Prostornina motorja: 2.143 ccm
Moč motorja: 132 kW (180 KM) pri 3.3750 vrt./min
Navor: 380 Nm pri 1.750  vrt./min
Pogon / Menjalnik: Zadaj / Ročni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 7,2 s
Poraba na testu: 6,5 l/100 km
Rezervoar: 52 l
Masa vozila: 1.449 kg
Mere vozila: 4.643 mm x 1.860 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.820 mm
Prostornina prtljažnika: 480 l
Cena osnovnega modela: 29.900 €
Cena testnega modela: 49.670 €

10 najdražjih avtomobilov, ki smo jih Slovenci kupili v letu 2016!

5 stvari, ki jih prinaša nova Alfa Romeo Stelvio

https://www.avtofotomarket.si/testi/2014/10/12/alfa-romeo-giulietta-1-6-jtdm/