KRIVICA! -Subaru XV 2.0D Unlimited

Kar boste zdaj prebrali, je ena izmed največjih krivic v slovenskem avtomobilističnem prostoru! Zakaj je pri nas tako malo Subarujev, ko pa so tako dobri avti? Kdaj ste nazadnje videli, slišali ali prebrali reklamo znamke Subaru?

Se mi je zdelo! Ne spomnite se. Morda ste nazadnje naleteli na to znamko mimogrede, ko se je odvijala kakšna debata med oktanskimi kolegi, ki so razlagali in polagali karte na mizo, ali je boljša Micka EVO ali Skubi WRX STi. Sam pa lahko razlog najdem zgolj pri pomanjkanju oglaševanja in prisotnosti prodajalcev na našem tržišču.

Subaru je več kot le vozilo, ki nosi oznake WRX STi. Tudi tiste popolnoma civilne različice so vrhunski izdelki, ki pa imajo nekaj svojih pomanjkljivosti. Največkrat se zatakne pri kakšnem uporabniškem vmesniku, kateri je morda nekoliko premalo učinkovit, pa kakšen pogrešljiv elektronski pripomoček manjka. Tukaj pa se seznam pomanjkljivosti zaključi. Garantiram vam, da boste na vse to pozabili v naslednjem odstavku.

Če Subaru ni več vozilo na svetovnih reli prvenstvih, še to ne pomeni, da je pozabil svoje poslanstvo. Avto, ki je doma na cesti in kraljuje na brezpotjih.

V dobi športnih terencev pozabljamo na to, da le-ti niso ne športni, ne terenci. So bolj pozerji, ki so nepotrebno povišani, na cesti nekoliko pretrdi, na brezpotju pa večina zaradi dvokolesnega pogona, zgolj pogojno uporabni. XV ni športni terenec, vsaj ne takšen, kot si športnega terenca dan danes predstavljamo. Je čistokrvni ”offroader”, ki bo čez ovinke za seboj pustil popolnoma vse mestne križance. Vozne lastnosti težko primerjamo z drugimi in ga zato tudi težko umestim in primerjam s katerim drugim avtom. To je SUBARU!


Bokser (ne, ne govorim o pasmi psov)

Naštel vam bom zgolj dva meni znana vozila, poleg Subaruja, ki danes uporabljata bokser zasnovo motorja. Vi pa si po tihem odgovorite, ali bi ju z veseljem imeli ali ne. Porsche 911 in BMW 1200 GS.

Ker vem, da je bil vaš odgovor pritrdilen vam povem, da imate popolnoma prav. Ravno tako kot v Porscheju ter ultimativnem motorju za brezpotja, se bokserski motor odlično obnese v Subaruju XV. Tudi kot dizel! Izjemno nizko težišče, poseben bokserski prizvok in visoko vrtenje ustvarijo prijeten in zabaven agregat. Vseeno pa poraba, simetričnemu štirikolesnemu pogonu navkljub, ne preseže 6-ih litrov. Pospeški pa so, kljub relativno nizki nazivni moči 148 “konjev”, več kot odlični.


Pravzaprav je tista edina pomanjkljivost pomanjkanje imidža, ki bo zagotovil vaš ”kul” faktor, ko ga boste parkirali. Čeprav bodo vsi, ki ga bodo peljali v trenutku ugotovili, da je ”kul”. Več ljudi, kot ga bo peljalo, več jih ga bo cenilo in posledično ga bo več ljudi peljalo, če ga bodo večkrat opazili na cesti in na “televiziji”.

Če iščete relativno majhen, prostoren, terensko zmogljiv ter nekoliko višji avto, si vzemite čas, poiščite Subarujev salon, pa čeprav so le-ti redki kot diamanti, in ga pojdite preizkusit! Menim, da si znamka Subaru, zgolj zaradi voznih lastnosti zasluži, da ji date priložnost in ugotovite, da je KUL!

Tehnični podatki – Subaru XV 2.0D Unlimited
Vrsta motorja: Turbodizelski, bokser
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 108 kW (148 KM) pri 3.600 vrt./min
Navor: 350 Nm pri 1.600  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon, stalni
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 9,3 s
Poraba na testu: 6,0 l/100 km
Mere vozila: 4.450 mm x 1.780 mm x 1.570 mm
Medosna razdalja: 2.635 mm
Prostornina prtljažnika: 380 l
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 33.600 €

Video: Subaru Outback 2.0D

Subaru Levorg

Subaru Forester 2.0D Exclusive