Liter veselja! – Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis

Brez dvoma je Audijev model A3 eden izmed boljših “hečbekov” na tržišču. To, da je predstavnik premium dela svojega segmenta, pa bo hitro opravičil.

Ne samo, da je dizajn eleganten in odraža pripadnost znamki, temu brez težav sledi izdelava notranjosti. In ravno tako, kot se v kabini večjih Audijev počutiš kot doma in je vse podrejeno vozniku, je enak občutek v modelu A3.

Pričakovali bi, da se dober relacijski avtomobil, namenjen premagovanju daljših tudi avtocestnih razdalj, začne pri modelu A4. A tukaj bi se krepko zmotili. Tišina in stabilnost bosta poskrbeli, da se boste tudi v nekoliko manjšem modelu A3 lahko odpravili na dolgo pot. Pravzaprav se v času, ko se nas večina vozi samih v avtomobilu, izkaže kot idealen potovalnik, ki je zmožen poti tudi pri “unbegrencanih” hitrostih nemškega Autobahna.

Samo 1.0?

Okej, ker je to prva izjava, ki bo sledila vprašanju o prostornini vašega A3, sem za vas pripravil citat, s katerim boste lahko sogovorniku spremenili mišljenje: “Poglej, _________(vstavi poljubno ime nevernega prijatelja/znanca), večina avtomobilov tega segmenta ima vgrajen 1,6-litrski turbodizelski agregat, ki ima 105 konjskih moči, v prvi generaciji se je kot dovolj izkazal tudi 1,6-litrski atmosferski bencinski motor. Le ta je proizvedel 101-ega konja pri 5.800 obratih in zgolj 145 Nm navora pri 3.800 obratih. In ta se je sklepal za nekaj čisto zadovoljivega. Novi litrski turbobencinski motor pa proizvede 115 konjev polnih 800 obratov nižje, ter 55 Nm navora več pri 1.800 obratih manj. Vidiš, moči ima več kot primerljivi 1,6-litrski benciner ali dizel. Torej,_________(ponovno vstavi poljubno ime nevernega prijatelja/znanca). Kaj je težje, kilogram svinca, ali kilogram slame?”

Vam pa povem, da ima trivaljnik še eno posebnost, ki vas bo zagotovo razveselila. Vsaj mene je. Karakter, ki ga daje agregat, je posebno zabavna točka sama po sebi. Trivaljni motor ima sekvenco prižiga valjev podobno tistemu v šestvaljnikih. To pomeni poseben, meni osebno zelo všečen zvok in motor ki se zelo rad vrti. Vsekakor ne skrbite, moči je dovolj tudi za bolj dinamično vožnjo in presenečeni boste, kako je lahko le ta zabavna.

Menjalnik in podvozje. Odlično 5.

Za prenos moči, kot vedno skrbi odličen 6 stopenjski ročni menjalnik. Ker je prestavljanje res odlično bi se tokrat vprašal, če sploh potrebujem samodejni S-tronic.

Vozne lastnosti so tudi ob hitreje odpeljanih ovinkih, kar brez problema zmore ta litrski trivalnjik, odlične. Morda je zaradi kombinacije športnega podvozja in velikih 18 palčnih koles vožnja kdaj malenkost trša, kot bi si želel, a boste to opazili le na kakšnem redkem odseku ceste.

Sam bi nekoliko drugače, kot je bilo to storjeno pri testnemu modelu, odkljukal zgolj seznam opreme. Namesto parkirnega asistenta, ki je sam po sebi super in parkira v vse smeri, ki si jih lahko zamislite (a ga resnično ne potrebujete), bi odkljukal tempomat in potovalni računalnik. Audi Drive Select pa bi v tem primeru raje zamenjal z navigacijskim sistemom. Športni sedeži? A-a teh pa nebi dal proč za noben denar, kot tudi ne odličnega izgleda kombinacije alkantare.

Bi raje izbral litrskega bencinerja, kot večjega dizla? Vsekakor!

Tehnični podatki – Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 85 kW (115 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 206 km/h
Pospešek: 9,9 s
Poraba na testu (eko krog): 5,3 (4,6) l/100 km
Posoda za gorivo: 50 l
Mere vozila: 4.313 mm x 1.785 mm x 1.426 mm
Medosna razdalja: 2.637 mm
Masa vozila: 1.180 kg
Prostornina prtljažnika: 380-1-220 l
Cena osnovnega modela: 24.270 €
Cena testnega modela: 35.794 €

5 stvari, ki jih morate vedeti o novem Audiju Q2 – PREMIERA

Premierno: Novi Audi A5 Coupe

Audi A4, A4 Avant