Znanilec novega obdobja – Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive Xcellence

To, da Seat svoje avtomobile imenuje po španskih krajih, verjetno že veste. Najverjetneje že tudi veste, da je Ateca Seatov pionirski športni terenec.

Vendar, ali veste, da je Ateca kraj s približno dva tisoč prebivalci, ki leži med Madridom in Zaragozo ter se lahko pohvali z lepim slapom in gradom?

Ne bom več solil pameti z uporabo Wikipedije. Edina Ateca, ki nas trenutno zanima je tale z naslovne fotografije, ki ponuja skoraj vse, kar lahko Seat trenutno ponudi v svojih avtomobilih. Čisto nič se ne bom zlagal, če zapišem, da je Ateca španska različica Volkswagen Tiguana, kar sam štejem v plus, saj pomeni, da nosi dobre gene. Povrhu pa vso to preverjeno tehnologijo začinijo dinamične linije vozila z markantno masko, ki izhaja iz Leonovega oblikovalskega jezika.

Seatov značilen dinamičen pristop se nadaljuje tudi v notranjost vozila, kjer Ateca navdušuje s svojo prostorno kabino. Zadnja klop je pomična za 18 centimetrov, kar pomeni, da lahko s seboj vzamete tudi nekoliko višje sopotnike in ne bodo imeli težav kam pospraviti noge. Klop pa lahko pomaknete popolnoma naprej in tako prtljažni prostor povečate iz 476 litrov na kar 615 litrov.

Prostor je Atecina vrlina!

V prtljažnem prostoru je prostora več kot dovolj. Poleg praktičnega dvojnega dna, je v ”kufru” še polno kaveljčkov in pritrditvenih mest, kamor lahko varno spravimo prtljago. Kadar pa vam tale prostornina ni dovolj, pa z enostavnim potegom vzvodov v prtljažniku povečate volumen na 1.655 litrov. Bogato založena Ateca je omogočala tudi, da s polnimi rokami vrečk preprosto z nogo “pomigamo” pod pokrovom prtljažnika in le ta se bo samodejno odprl.

Ob prehodu v voznikovo delovno okolje prepoznamo klasično germansko urejenost. Sedi se ravno prav visoko, tako da imamo na vidiku vse kar se dogaja okoli nas. Na dosegu roke so vsi pomembni gumbi in stikala, kar omogoča lahko upravljanje. Volan je odlično postavljen in nudi vse funkcije, ki jih potrebujete med samo vožnjo. Na sredini je 8 palčni zaslon na dotik, kateri s svojo odzivnostjo in uporabnostjo daje vtis visoko cenovnega vozila.

Vsi vemo, da se varnostni standardi iz dneva v dan krepko višajo. Nobeno presenečenje ni, da ob izbiri opreme xCelence, najdemo cel kup asistenčnih sistemov. Sistem Front assist je sposoben preprečiti nalet pri nižjih hitrostih, deluje celo do popolne zaustavitve in zaznava pešce. Kadar se podate na avtocesto boste z veseljem uporabili aktivni radarski tempomat in Lane assist, ki vam dajeta občutek, kot da bi imeli avtopilota. Med asistenčne sisteme spada še kamera za vzvratno vožnjo, za katero je zgolj škoda, da jo niso skrili pod Seatov emblem. To je hkrati tudi rešitev, da se kamera ne umaže tako hitro, saj se pri vožnji po umazani podlagi na njej zlahka nabere umazanija in lahko občasno postane manj uporabna. Vsaj dokler si ne vzamemo časa in jo očistimo.

Zavidljive vozne lastnosti.

Na asfaltu se Ateca dobro znajde. Že matični Volkswagen je odlično ˝naštudiral˝ podvozje, katerega so pri Seatu pametno prenesli na Ateco. Nagiba karoserije je zelo malo, tudi malo bolj dinamična vožnja skozi ovinke mu ne dela preglavic. Preko volana dobi voznik dovolj informacij, kaj se dogaja pod kolesi. Za še nekoliko boljši občutek v vožnji mu pomaga elektronsko prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC), kjer so na voljo trije vozni profili, lahko pa si ga vsak voznik posebej priredi zase.

Pogonski sklop ostaja klasičen. Dvolitrski dizelski agregat s 140 kW (190 KM) Ateci daje odlične zmogljivosti ter je prožen za vsakodnevno uporabo. Takšna Ateca je zelo rada v mestu, še raje pa morda izven mesta in najraje na kakšni odmaknjeni cesti, ki je lahko tudi makadamska. Njen 4Drive je štirikolesni pogon, ki se prilagaja stanju pod kolesi s pomočjo v zadnji diferencial postavljene sklopke in elektronskega nadzora. Takšen pogon je zelo univerzalen in ne zahteva nikakršnega predznanja voznika.

Prav tako pa ponuja še dodatne programe znotraj sistema za nastavitev vozne dinamike. Programa Offroad in Snow med drugim omogočata tudi izklop stabilizacijskega sistema, kar je tu in tam v slabih voznih pogojih (blato, sneg) ključnega pomena za nadaljevanje poti. Ker pa marsikateri športni terenec štirikolesnega pogona sploh nima, je ta ena izmed Atecinih prednosti.

Ostale prednosti sta sigurno dober izgled, kar pri izbiri športnega terenca še kako šteje ter ugodna cenovna pozicija osnovnih izvedenk. Če tako kot mene, prepriča še vas, pa se le postavite v vrsto.

5 stvari, ki jih moraš vedeti o novem zapeljivem Seat Leonu

Seat Ateca odslej na voljo z najbolj zaželeno opremo – FR!

Seat Leon X-perience