Več kot dovolj! – Seat Ateca 1.0 TSI Ecomotive Style

Seat je tokrat premierno zaplul v vode cestnih križancev in lahkih terenskih vozil. No, če izključimo špansko poosebitev modela Panda z imenom Marbella davnega leta 1980. A tokrat je zgodba popolnoma drugačna.

Lahko bi rekli da združuje najboljše, kar premore nemška tehnologija v razredu, z zdaj že tradicionalnim španskim temperamentom. Temperament se zagotovo pozna na prvi pogled. Linije močno spominjajo na tiste, upodobljene na uspešnem Leonu. Z njimi ta križanec odraža bistvo besede športno in jih na prefinjen način združuje v podobi višjega vozila.

Osnovni elementi, vključno z vso tehnologijo, so v večini že poznani z nekoliko nižjega Leona. Na nosu boste tako imeli LED žaromete, enaka tehnologija bo tudi v zadnjih svetilih in prav tako boste v notranjosti opazili veliko skupnega. Predstavlja torej odlično kombinacijo za vse tiste, ki jim je bil Leon všeč, a raje sedijo višje.

Kljub višjemu sedenju se njegove športne linije nadaljujejo v sami vožnji. Podvozje je ravno prav uravnoteženo in v kombinaciji z ne-prevelikimi kolesi, nameščenimi na testno vozilo, ponuja odlično kombinacijo vozne dinamike in udobja. Vsekakor pričakovano, saj je tehnologija plod skupnega razvoja skupine VAG in je preverjena že v drugih modelih koncerna. Tukaj zagotovo ne boste prikrajšani za vozne lastnosti napram sestrskemu, ali bratskemu, modelu Tiguan.

Morda je nekoliko drugačna zgodba znotraj.

Še vedno je izdelava odlična, ravno tako so zelo dobri tudi materiali, a sam pogrešam nekoliko več španskega temperamenta. Notranjost je precej konzervativna in bo verjetno večini všeč, ne bo pa priskrbela takšnih pogledov, kot jih sama zunanjost. Vsekakor pa bi se to izboljšalo z izbiro višjega paketa opreme, ki bi poskrbel tudi za drugačne vzorce sedežev.

Pogonski sklop je poglavje zase. Ne zaradi same zmogljivosti, ampak zaradi skeptikov, ki ga še niso preizkusili. Ravno me je nekdo, ki je bil občutno navdušen nad avtomobilom, sploh nad njegovim izgledom, povprašal o pogonskem sredstvu. Pri omembi zgolj litra prostornine me je nekoliko začudeno, če ne celo malenkost prestrašeno pogledal. Tako njemu, kot tudi vam, bom ob 1.0 TSI bencinskemu motorju s 115 konjskimi silami vedno zatrdil isto.

Odličen agregat je več kot dovolj zmogljiv tudi za vozilo te velikosti. Popolnoma nič mu ne manjka. Navora je zahvaljujoč turbopuhalu ogromno in celo poskrbi za dinamičen pospešek. Tisti bolj pedantni boste opazili zgolj malenkost vibracij pri močnejšem pospeševanju pri okrog 2.000 obratih. A nič takšnega, kar bi pokvarilo zabavno noto trivaljnega motorja.

V kombinaciji z odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, kateri ima ravno prav izračunana prestavna razmerja, pa bo presenetljivo nizka tudi poraba. Le ta se bo ob relacijskih vožnjah spustila krepko pod šest litrov, po mestu pa ne bo drastično presegla porabe sedmih litrov goriva. Sam sem prepričan, da se zgodba tudi v kombinaciji s samodejnim DSG (če bi bil na voljo pri tem motorju) nebi spremenila. Le pri različici s štirikolesnim pogonom bi predlagal izbiro močnejšega motorja. Tokrat pa lahko zagovarjam ustreznost bencinskega pred (v Sloveniji) precenjenim dizelskim.

Seat Ateca je tokrat na zanimiv način zapakirala športnega terenca, ki preverjeno iz prve roke požema na cesti in parkirišču veliko zanimanje. Vse skupaj pa ne bo preveč oskubilo denarnice. Navkljub bogatemu paketu opreme, ki med drugim zajema tudi radarski tempomat, navigacijski sistem, vzvratno kamero in LED žaromete je cena testnega primerka zgolj nekaj malega več kot 27 tisočakov.

Seat Ibiza – Nekoliko krajša, a bolj posebna in zavidljivo opremljena

Seat Ateca odslej na voljo z najbolj zaželeno opremo – FR!

Seat Ibiza – Nekoliko krajša, a bolj posebna in zavidljivo opremljena