Terenski pomp! – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Impression

Če kdo, smo Slovenci tisti, ki smo vsaj malce obsedeni s poreklom. Hrana, oblačila, modni dodatki, avtomobili…Če ni naše, ali skoraj naše, torej severneje od nas, ni dobro. Pa je v današnjem svetu še potrebno izražanje nezaupanja?

Načeloma ne, le pri izbiri živil sam ne eksperimentiram prav preveč. Vse ostale stvari so bolj ali manj postale globalen produkt. Nemški avto ni nujno izdelan v Nemčiji, zato nekoč priznana ”kakovost” nemških avtomobilov, ni več tako izrazita. Po drugi strani pa se azijski konkurentje z napredkom tehnologije bliskovito bližajo ”švabskim standardom”, tako hitro, da so v času mojega šolanja od osnovne šole do zaključenega magisterija na fakulteti z ne najbolj všečnega Ponya prišli na mikave kombilimuzine ter športne terence.

Eden teh je Santa Fe, ki je malo pred časom prejel osvežitev v stilu spremenjenih odbijačev, dodane kromirane maske in LED dnevnih luči. Dimenzijsko še vedno ostaja na enakih temeljih. V dolžino meri 4,7 metra, širok je 1,88 metra, visok 1,67 metra, medosna razdalja meri natanko 270 cm, kar obenem prinaša tudi dovolj prostora v notranjosti.

Prtljažna vrata, ki se s pomočjo elekrike dvignejo s pritiskom na gumb, odprejo 584-litrski prtljažnik. V kolikor potrebujete vseh 1680 litrov, je to stvar nekaj potez. Meddrugim se zmore zadnja klop vzdolž pomikati za nekaj centimetrov. Udobno potniški kabino pri izbiri najdražje različice podkrepijo še pomična panoramska streha, ki v notranjost prinaša še več svetlobe, Infinity ozvočenje za primerno zvočno sliko med vožnjo in kamera na zadku za lažjo vzvratno vožnjo.

Testni avto je bil na račun paketa opreme Impression obogaten z električno nastavljivimi ogrevanimi ter hlajenimi usnjenimi sedeži, ogrevano zadnjo klopjo ter ogrevanim volanskim obročem. Na sredinski konzoli 8-palčni zaslon na dotik s kopico gumbov za upravljanje multimedijskega sistema, ki premore Bluetooth, WiFi, navigacijo, DAB…Manjkala ni niti varnostna nota ter pripomočki za lajžanje vožnje.

Santa Feja je poganjal 2,2-litrski dizelski motor s 147 kw (200 KM) in 440 Nm navora, ki se je na testu suvereno izkazal. V kombinaciji s 6-stopnejskim avtomatikom odlično sodeluje ter omogoča prijento vožnjo ob dobrih osmimi litri porabe goriva. Pokaže se kot izjemno udoben avto ali pa kot urbani plezalec, ki se s pomočjo stalnega štirikolesnega pogona, zapore diferenciala in sistema za pomoč pri vožnji po strmini, brez težav zapodi tudi po nekoliko bolj zahtevnem terenu.

Za 50 tisočakov se pri Hyundaiju dobi spodobnega in konkurenčnega SUV predstavnika, ki je bogato serijsko opremljen, evropskemu oblikovnemu okusu izjemno všečen in založen z najnaprednejšimi varnostnimi sistemi. Aja, seveda. Poreklo. Izdelujejo ga v Koreji, ZDA, Egiptu, Maleziji, Rusiji, Alžiriji ter na Kitajskem. Je bil pa globalno zasnovan v evropi, natančneje v Nemčiji, kar je severneje od nas. Torej je naš?

Specifikacije – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Impression

Mere: 4,890m x 1,880m x 1,680m
Medosna razdalja: 2,700 m
Masa: 1.782 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 2.199 ccm3
Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt./min.
Navor: 440 Nm pri 1.750 vrt./min.
Pogon: štirikolesni pogon
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 203 km/h
Pospešek: 10 s
Poraba na testu: 9 l/100km
Cena osnovnega vozila: 28.900 EUR
Cena testnega vozila: 48.570 EUR

5 stvari, ki jih morate vedeti o novem Hyundaiju i30

Ali potrebuješ več kot to? – Hyundai Elantra 1.6 Style

Hyundai i30N: korejski bombnik napada Evropo!