Emanuel – Renault Clio Grandtour TCe 120 EDC GT Line

Slovenci smo zanimiv narod. Vse radi počnemo sami. Sami gradimo hiše, sami kosimo travo, še celo na dopustu raje kampiramo in vse naredimo sami, kot da bi odšli na all inclusive razvajanje. Prepričan sem, da če bi lahko v trgovini sami zamesili in spekli svoj kruh, bi to raje storili, kot ga kupili. Pa naj stane kar hoče!

Podobna zgodba je pri avtomobilih. Ponosno govorimo, da je samodejni menjalnik za Američane, za ženske; hja, za ljudi, ki ne znajo voziti avtomobila. Pa je to res? Modreci ponavadi trdijo, da je dolgčas med vožnjo, če nimaš v roki prestavne ročice. Če upoštevamo modrece, potem samodejni menjalnik nima kaj početi v avtomobilu, sploh pa ne v mestnem, kot je ta Clio.

Pa še kako se motijo. Zakaj bi se morali med mestno vožnjo truditi s pritiskanjem sklopke, če ni potrebe, zakaj bi se ukvarjali s prestavno ročico, če lahko pritiskamo samo “gas in bremzo”. Pri mestni vožnji se bo takšen pripomoček še kako poznal. Zadnje čase pa samodejni menjalniki niti ne porabijo več goriva kot tisti z ročnimi.


Bolje bi bilo, če bi vsi tisti modreci namesto menjalne ročke in neizmerne zabave, ki jo le-ta ponuja v roko poprijeli tisto ob-volansko za smernike, ter pogled ter zbranost usmerili na cesto.

Clio v kombinaciji bencinskega motorja s 120 konjskimi silami z samodejnim menjalnikom s šestimi stopnjami ponuja presenetljivo veliko. Motor je dovolj živahen, da prižene tudi nekaj občutkov modela RS, vsekakor pa dovolj pospeškov za vključevanja v promet in prehitevanja. Športen značaj pa dopolnjujejo tudi sedeži s povečano bočno oporo, ki pripadajo opremi GT Line.

Vsekakor pa poleg športnosti pri testnem primerku prejmete tudi zadostno količino udobja in opreme, katere smo ponavadi vajeni v večjih avtomobilih. Zvočni sistem Bose bo v kombinaciji z zaslonom na dotik poskrbel za multimedijske vsebine, samodejna klimatska naprava za prijetno temperaturo, prej omenjeni menjalnik pa za več udobja!


Najverjetneje si pred časom ne bi mislili, da bodo lahko samodejni menjalniki v takšni meri prisotni tudi v segmentu manjših avtomobilov. A če potegnemo črto lahko hitro ugotovimo, da prinašajo veliko prednosti.

Tehnični podatki – Renault Clio Grandtour dCi 90 Limited
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.197 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 4.200 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 190 km/h
Pospešek: 10,5 s
Poraba na testu: 6,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 4.467 mm x 1.732 mm x 1.445 mm
Medosna razdalja: 2.589 mm
Masa vozila: 1.260 kg
Prostornina prtljažnika: 480-1.580 l
Cena osnovnega modela: 11.990 €
Cena testnega modela: 17.880 €

Borec ”križarske” vojne! – Renault Clio dCi 110 Intens

Praktičnost družinske elegance. – Renault Clio Grandtour dCi 90 Limited

Zgornji predal. – Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy