Američan. – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Impression

Morda se sliši nekoliko neverjetno, a težko bi sklepali, da gre pri Hyundaiu Grand Santa Fe za avtomobil, katerega poreklo leži v Južni Koreji. Kakorkoli ga pogledaš, postane jasno, da je to avtomobil, ki bi ga prej pričakoval na ameriškem tržišču.

Že zgolj dimenzije avtomobila nakazujejo, da gre za pravo potovalno ladjo. Nič čudnega ni, da se bo znotraj, v relativnem udobju peljalo vse do 7 oseb. Kljub primanjkljaju tistega premium pridiha (značke na nosu), ki ga morda ima kakšen konkurent v razredu, tega vsaj na zunaj ne bomo opazili. Linije so elegantne in celota ne bo izpadla podcenjena na parkirišču vašega podjetja. Pravzaprav je v tem segmentu Grand Santa Fe eden izmed redkih konkurentov, ki na nosu nima značke, ki bi ga podražila za nekaj deset tisočakov.

Tudi znotraj boste presenečeni nad kakovostjo izdelave in samim izgledom. Bež usnjeni sedeži z električno nastavljivostjo so zagotovo nekaj, kar doda k celotnemu vtisu. Hlajenje le teh, pa je nekaj kar tudi pri marsikaterem dražjem konkurentu ponavadi pogrešam. Ja, kakšna plastika na odročnih mestih je nekoliko trša, a to počnejo tudi drugi. Boste pa imeli vse potrebne komande na dosegu rok in tudi tisti, ki sedijo zadaj-zadaj, bodo deležni svežega zraka ter individualne nastavitve klimatske naprave. Pohvalno!


Pri vožnji moramo vedeti, da to ni dirkalno vozilo. Ko se tega zavedamo postane vse skupaj presenetljivo udobno. Verjemite mi, da se pelje dosti bolje kot večina terencev nižjih razredov, ki imajo nemalokrat na etiketi višjo številko. Predvsem je vse skupaj naravnano na udobje v vožnji, kar je morda v času vsega športnega postalo že prava redkost. Osebno pa se mi to zdi ena izmed boljših lastnosti ameriške logike.

Marsikdo bo rekel, da v Ameriko to zdrži, ker imajo ravne ceste. A bodimo realni, da imamo pri nas čez vse vijuge tako nizke omejitve, da bo vse skupaj šlo popolnoma dovolj dinamično. Imamo pa seveda tudi ogromno ovir v prometu ter ogromno lukenj. Tako da bom sam 6 dni v tednu raje izbral udobje.

Seveda niso pozabili na vse varnostne sisteme.

Poleg opozorilnika za vozila v mrtvem kotu in radarskega tempomata, imamo na voljo tudi asistenta za samodejno parkiranje in 360 stopinjsko kamero, kar bo olajšalo naš vsakdan. Pogrešal sem zgolj aktivno asistenco za ohranjanje voznega pasu (na voljo zgolj opozorilo), ter projekcijski zaslon na vetrobranskem steklu.


Pogonski sklop tako kot celota ni športen in ga ne razganja od moči, a bo ponudil dovolj da slabi dve toni težkega terenca drži v tempu prometa. Tudi zgolj šeststopenjski menjalnik deluje povsem spodobno in opravlja svoje delo zelo dobro. Glede na težo vozila niti ni pretirana poraba, ki se je na testu ustavila na okroglih 9ih litrih.

Takšen Grand Santa Fe ponuja presenetljivo veliko za dobrih 55 tisočakov. Vsekakor ni poceni, a bi za konkurenčen avtomobil kje drugje odšteli precej več.

Specifikacije – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Impression
Mere: 4,900m x 1,890m x 1,700m
Medosna razdalja: 2,800 m
Masa: 1.981 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 2.199 ccm3
Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt./min.
Navor: 440 Nm pri 1.750 vrt./min.
Pogon: štirikolesni pogon
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 201 km/h
Pospešek: 10,3 s
Poraba na testu: 9 l/100km
Cena osnovnega vozila: 48.600 EUR
Cena testnega vozila: 54.870 EUR

Terenski pomp! – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Impression

Hyundai i30 Wagon – 600 litrov prostora za na pot

Hyundai i30N: korejski bombnik napada Evropo!