Temperamentna sorodnica slovenskega avta leta! – Seat Ibiza 1.0 TSI 85 kW Xcellence

Naj se sliši še tako klišejsko, a zdajšnji mesti avtomobili vsebujejo vse, kar ponujajo več deset tisočakov dražje limuzine. Seveda je s tem povezana tudi cena, a če boš avtomobil opisal po telefonu, bo sogovornik ostal odprtih ust.

Pozorno poslušaj! Moj avtomobil se ponaša s pametnimi LED svetili, ki samodejno uravnavajo dolžino in smer snopa, aktivnim tempomatom, sistemom za zaviranje v sili in še mnogo pomagal kot so senzorji za zaznavo mrtvega kota, zadrževanje vozila v voznem pasu, zaznava prečnega prometa s pomočjo vzvratne kamere. A to še ni vse. Sistem ponuja vzpostavitev povezave z mobilnim telefonom, DAB+ in ostale multimedijske povezljivostne funkcije…gretje sedežev, avtomatska klimatska naprava…

In čeprav na tejle testni izvedbi še manjka kakšen kos ali dva dodatne opreme, bo sogovornik pred hišo najmanj pričakoval luštkano Seat Ibizo odeto v barvo, ki brhke mladenke spomni na izvedbo pametnega telefona. Znano je, da se tehnologija eksponentno prenaša na nižje razrede, a dejstvo, da je Ibiza dobila na tržišču prednost pred ljudskem Polu, je nekoliko nenavadno.

Kakorkoli, Ibiza stavi na emocije, katere bi lahko bile malenkost bolje izražene. Mogoče še največji kontrast predstavlja notranjost, kjer armaturna plošča nič kaj razburljiva. Je prečiščena, moderna ter organizacijsko smiselna, le šarm ni našel prostora. Ambient nekoliko popestrijo letvice v barvi zunanjosti. Vse ostalo je mogoče preveč germansko. Za moj okus. Po drugi strani, pa ima takšna zasnova dolgoročno uporabnost, kar pomeni, da pri nakupu ne boste dobili ”čričkov”.

Adut Ibize se skriva pod motornim pokrovom. Litrski trivaljnik s pomočjo turbopuhala razvije 115 živahnih konjičev, kar pa sploh ni več tako punčkasto. Pospeševanja so suverena, prav tako pa se tako motoriziran avtomobil dobro obnese tudi na avtocesti. Lahko bi rekel, da so dizli že skoraj lanski sneg, saj je poraba goriva mamljivo nizka. Med 5 in 6 litri na 100 prevoženih kilometrov.


Sicer pa kakšna poraba. Ibiza je narejena strastnežem in s takšnim motorjem bodo vozniki definitivno raje odkrivali njeno drugo plat. Suvereno lego ter zabavno dinamiko. Res pa je, da se takšnale po ceni spogleduje z večjimi predstavniki. Vendar kot pravi, ne tako stari, rek; bolje kupiti manj in imeti več, kot pa kupiti več in imeti manj.

Specifikacije – Seat Ibiza 1.0 TSI 85 kW Xcellence

Mere vozila: 4.059 mm x 1.780 mm x 1.444 mm
Medosna razdalja: 2.564 mm
Masa vozila: 1.065 kg
Prostornina prtljažnika: 355-1.165 l
Motor: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina: 999 ccm
Moč: 85 kW (115 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji
Največja hitrost: 195 km/h
Pospešek: 9,3 s
Poraba na testu: 5,7 l/100 km
Rezervoar: 40 l
Cena osnovnega modela: 16.428 EUR
Cena testnega modela: 20.258 EUR

Seat Ibiza – Nekoliko krajša, a bolj posebna in zavidljivo opremljena

Slovenska premiera: Seat Arona

Ali ste vedeli, da lahko glede na vozilo določimo starost voznika?