Obleka, ki pristane le nekaterim! – Maserati Levante 3.0 V6 diesel 275 Q4 Granlusso

To športno-terensko famo sam s težavo razumem. Nek dan se je pač nekdo odločil, da bodo sedlasti avtomobili z nekaj plastike nora atrakcija naslednjih 10 let, ker naj bi bili bolj praktični in bolj udobni kot emmm…”navadni” avtomobili? In ker ljudje delujejo po učinku drobnice, je danes slika slovenskih cest že pretežno terenska.

Morda se popravila cestišč ravno iz tega naslova godijo tako po polžje. Saj ima večina voznikov dandanes terence, se bodo že nekako prebili čez državo. Le kdo bi jih razumel. Sodelavec je rekel, da potrebuje ”suva” in si ga tudi kupil, njegova sodelavka ga je kupila že 4 mesece prej. Od sodelavke šef pa ga pridno vozi že celo leto. Opazite vzorec?

Vsem trem sodelavcem je skupno to, da potrebujejo večji, bolj uporaben avtomobil, v katerega se lažje vstopa in je ta povrhu še varen oziroma daje s svojo robustnostjo občutek varnosti. No, s tem se lastniki največkrat tolažijo ter zagovarjajo svoj nakup pred sogovorniki. Vendar, dejstvo je čisto enostavno. Želijo si biti IN, del tega pompa…izstopati.


A žal moram pripomniti, da so vsi trije z nakupom zgrešili. Mislim, to da je avtomobil zgolj ogromen ter obmetan s kupom plastike pa res ni dovolj za nastopaštvo. Tudi tisti gospod s parkirišča podjetja, ki si je nedavno omislil Audija Q7, je bil pozabljen kot lanski sneg, ko sem se pripeljal z novim Masaratijem Levante. V načinu sport, seveda.

Bencinska opera iz dizelskega srca.

Stvari, ki jih pri Italijanih obožujem so občutek za estetiko, kulinariko in njihova pojava z nastopom, naj si bo človek ali zgolj predmet. Tako ima Levante v izpušnem sistemu nameščene zvočnike, kateri predvajajo simfonijo bencinskega V8 motorja v prvi stopnji programa sport. Všečkam, pa čeprav je zvok zlagan, saj se pod pokrovom nahaja 3.0-litrski dizelski V6 stroj, ki pravzaprav niti ni od Masaratija, ampak je sposojen od neke druge firme.


Vendar, ker je avto italijanski (beri izredno lep) me to ne moti. Niti me ne moti dejstvo, da je Levante težek 2,3 tone, da za pospešek z mesta do 100 km/h, kljub 275 ”konjem” ter 600 Nm navora, potrebuje okoli 7 sekund in da se ob dolžini 5-ih metrov ne more ravno pohvaliti s prostorom v kabini.

Avto, ki ti mora pristajati!

Njegova zajetna maska s trizobom, zašiljeni žarometi, trije elegantni zračniki na blatniku, velika platišča, rdeče zavorne čeljusti, napihnjeni boki ter kupejevski zadek. Vse našteto je oblikovalski oh in sploh, temu se segmenti tekmeci niti ne približajo.

V kabini pozdravijo skrbno izbrani materiali. Praktično sleherna panela je odeta v nek material, naj si bo usnje, alkantara, velur…Ekskluzivno je za stropno oblogo poskrbel studio Ermenegildo Zegna (nežnejši sploh bo znamko v hipu prepoznal), tokratna barvna kombinacija rdečo-sive-črne notranjosti pa je poskrbela za piko na i.

In ne mislite, da so Italijani pozabili na tehniko. Levante zmore s pomočjo radarjev in senzorjev peljati ”skoraj” že sam, vozni programi poskrbijo za najboljši izkoristek zmogljivosti glede na vreme ter letni čas, velik zaslon na dotik omogoča upravljanje z številnimi funkcijami udobja ter zabave. Obenem pa so ”makaronarji”, znani po ne najbolj smiselnih stvaritvah, naredili nekaj izjemnih potez. Tako se gumb za zapiranje elektrificiranih prtljažnih vrat nahaja na boku prtljažnega prostora, tempomat je ponujen v funkciji z ali brez radarskega nadzora, športni zvok pa je možno vklopiti brez, da bi terencu odvzeli udobje.

Levante mi je zlezel pod kožo, saj ne prenese racionalnih pogovorov o prostornosti in uporabnosti, kaj šele porabi goriva. Ne želi ugajati in to je njegov čar. To je Maserati Levante. Avtomobil, ki ga oblečeš in ne le voziš.

Specifikacije – Maserati Levante 3.0 V6 diesel 275 Q4 Granlusso

Vrsta motorja: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.987 ccm
Moč motorja: 202 kW (275 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 600 Nm pri 2.000  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 6,9 s
Poraba na testu: 8,4 l/100 km
Mere vozila: 5.003 mm x 1,968 mm x 1.679 mm
Medosna razdalja: 3.004 mm
Prostornina prtljažnika: 580 l
Cena osnovnega modela: 86.900 EUR
Cena testnega modela: 113.190 EUR

5 stvari, ki jih morate vedeti o luksuznem Maserati Levate

Maserati Ghibli

Olepšan Maseratijev štirivratnež