Najboljša postala še boljša! – Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST Line

Lance Armstrong, Tiger Woods in Barry Bonds, so trije vrhunski športniki, ki bi Fordu lahko podali dobro učno lekcijo. Biti na vrhuncu kariere nujno ne zagotavlja dolgoročnega uspeha, tudi če si proizvajalec kakršen je Ford, ki se lahko pohvali s kar nekaj prvenci ter osupljivimi prodajnimi številkami.

Vendar pa je po odkritju nove Fieste v lanskem letu verjetno varno reči, da Ford ne potrebuje nasvetov teh športnikov. Z vrsto novih motorjev, revidirano tehnologijo v avtomobilu in prenovljeno zasnovo tako znotraj kot zunaj, Ford očitno ne prinaša možnosti zamenjave na domačem terenu ”hečbekov”.

Serija Fiesta je danes zaokrožena s tem modelom ST-Line, ki ima nižje športno vzmetenje, športne sedeže, dinamično prirezan spodnji del volana, ostra 17-litrska aluminijasta platišča in številne majhne aerodinamične nadgradnje. Samo zato, ker se malo navezuje na prejšnjo še ne pomeni, da ni videti mična. Slike pravzaprav niso pravi pokazatelj lepote. Namreč, v rdečo barvani kovini je veliko zanimivih kotov in gub, ki jih prinese paket ST Line – odbijača, pragova, zadnji spojler ter večja platišča so zagotovo dodatki, ki vzbujajo kupce.

Moderna oblika, oplemenitena kakovost.

Notranjost je precej izboljšana napram staremu avtomobilu. Kjer je bilo nekoč veliko gumbov je zdaj 8-palčni zaslon na dotik (6,5 kot standard na večini modelov, le osnovni avtomobili pridejo brez takšne čarovnije) s sistemom Ford Sync 3 in nekaj gumbov za kontrolo klimatske naprave.

Zaslon deluje dovolj dobro ter omogoča nabor bistvenih oziroma po želji voznika nastavljivih informacij na osnovnem zaslonu. Navigacija, mediji ter povezljivost s telefonom. Če pa želite življenje brez stresa vam mogoče Sync ne bo najbolj po godu, saj lahko precej zmede, če niste seznanjeni s to novodobno tehnologijo. Ford je s partnerjem z Bang & Olufsen Play ponudil razvajanje ušes z dobrim ozvočenjem, kakršen je bil nameščen tudi v testnem avtomobilu. Vsekakor oprema vredna doplačila.

Ford ima ugled, kar se tiče ponudbe zabavnih malih avtomobilov, ki rišejo nasmeške na obraz. Modeli ST Line imajo čvrstejše vzmetenje za tiste, ki želijo v svojem življenju košček dirkača. Dobra stvar je, da to ni preveč ostro ali neudobno na gnusnih državnih cestah, vendar je avto stabilen in udoben na cesti. Krmilni sistem ponuja odlične povratne informacije, ne da bi bil preveč težek za uporabo ali imel preveliko ‘’elektronske’’ pomoči, kot je to mogoče zaslediti v nekaterih mestnih avtomobilih.

1.0-litrski turbobencinski tri-valjni Ecoboost motor je všečna stvar. V svoji najostrejši različici s 140 KM je izjemno impresiven motor. Ta (po uradnih podatkih) ne pije preveč goriva, vendar ponuja dostojno moč v vsaki prestavi. Medtem, ko je čas od 0 do 100 kilometrov na uro znaša 9 sekund in se sliši dokaj počasno, se izza volana izkušnja udi veliko hitrejša.

Na splošno je nova Fiesta bolj odrasla različica starega avtomobila. Edini razlog, zakaj bi čakali z nakupom je prihod strupene različice ST naslednje leto. Če pa medtem želite imeti spodoben hiter avtomobil za vsakdan, bo to nalogo Ford Fiesta verjetno opravila najbolje za vas.

Specifikacije – Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST Line

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 180 Nm pri 1.400  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 202 km/h
Pospešek: 9,0 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Mere vozila: 4.040 mm x 1,734 mm x 1.476 mm
Medosna razdalja: 2.490 mm
Prostornina prtljažnika: 292 l
Cena osnovnega modela: 19.950 EUR
Cena testnega modela: 24.180 EUR

Ali je nov avtomobil sploh lahko še poceni? – Ford Ka+ 1.2 Ti VCT Trend

Slovenska premiera: Ford EcoSport

Novi Ford Focus vrgel rokavico predstavnikom ”golfovega” razreda!