Že od otroštva je francoski mestni šarmer moja šibka točka. Preprosto mi je všeč. Deluje ravno pravšnje vozilo za slehernega Slovenca. Ja, je tudi aktualen slovenski avto leta. In trikratni finalist izbora. Še izdelujejo ga v Novem mestu. Torej, čisto pravi slovenski avto!

Slovenskost novega Clia se s tem ne konča. Pri razvoju produkta je sodelovala slovenka, Jelka Kurnik. In glede na to, da tako vi kot jaz poznate nekoga, ki si lasti Clia, si lahko mislite kam ta zgodba pelje. Stvar je jasna, Clio je in bo krojil usodo slovenskega voznega parka. Peta generacija še toliko bolj prepričljivo.

Priredba.

S prevzemnega pulta vzamem pametno kartico in jo pospravim v žep. Na parkirišču me Clio v simpatični modri barvi na daleč pozdravi z utripalkami. Dotik kljuke odklene avtomobil. Nobel, brez gumbov ali drugih cenenih trikov. Skočim v notranjost in predno se poglobim v novo zasnovo, odlične materiale ali modne varnostne dodatke, si hipoma nastavim idealen položaj udobnih sedežev ter odpeljem.

Po nekaj sto metrih začutim, da je Clio odrasel. Deluje zrelejše, resno. Tako kot študent, ki po razuzdani dodiplomski stopnji vpiše magisterij in strmi še po nadaljnji doktrini. Razen širine ostaja enakih dimenzij. 6 cm v širino je tistih, ki Clia loči od fantiča. Oblikovno kot tudi vozniško, saj je podvozje precej bolje uglašeno.


Udobno in dinamično hkrati. Da razložim. Do zdaj je športen Clio (razen RS) pomenil večja platišča, ne pa nujno takšne vožnje. Ta je največkrat bila neprijetna zaradi nesoglasja med gumami, vzmetenjem in karoserijo. Zdaj je stvar harmonizirana, in podvozje odlično (beri udobno in dinamično) deluje tudi z 18-palčnimi platišči.

Dizel v malčku?

V času, ko bencin poganja skoraj vse, je dizel že bogokleten. Predvsem v tako malem avtomobilu. Vendar, takšen novi Renaultov dizelski motor, ki iz prostornine 1,5-litra razvije 85 kilovatov ali raje recimo 115 laičnih ‘konjičev’, je res dober. Poskočen, varčen in z zelo nizkimi emisijami. V kombinaciji s 6-stopnejskim ročnim menjalnikom je vožnja na željo voznika tudi zabavna. Ja v francoskem dizelskem malčku.

Volan je odziven, podvozje sem predstavil višje, kulisa pa je ob izbranem profilu Sport precej pristna. Za večje športne ambicije pa je v ponudbi še paket opreme RS Line. In seveda bencinski motor. A naj le omenim, da se poraba giblje med 4 in 5 litri na 100 prevoženih kilometrov.

Ambient de la creme

Clia sem se veselil ravno zaradi nove zasnove notranjosti. Najprej seveda pade v oči velik pokončno postavljen zaslon multimedijskega sistema, ki v diagonalo meri 24 centimetrov. Posodobljen in preimenovan operacijski sistem Easy Link se dobro oprijema poimenovanja. Je enostaven, smiseln ter deluje.

Všečna je organizacija menijev. Varnostno asistenčni sistemi so grafično prikazani ob sliki vozila. V podmenijih lahko spreminjamo ambientalno osvetlitev notranjosti, sheme prikaza sistema, oblike ter barve instrumentne plošče, navigacijo, radijske postaje, … Možno je vzpostaviti svoj profil ter ustvariti domačo postavitev zaslona.

Celokupno pa se je izboljšala kvaliteta materialov ter izdelave. Prisotni so bonbončki kot je ogrevan volan, prostor za telefon z indukcijskim polnjenjem, 360 stopinjska kamera, pomoč pri parkiranju, radarski tempomat, …

Clio pete generacije prepriča na vseh področjih mestnega avtomobila. Všečna oblika, dober ambient ter prepričljiva tehnologija. Recept, da nadaljuje 25. letno tradicijo najbolje prodajanega avtomobila na slovenskih tleh.

Specifikacije – Renault Clio Blue dCi 115 Edition One

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.461 ccm
Moč motorja: 82 kW (115 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: ročn, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 197 km/h
Pospešek: 9,9 s
Poraba na testu: 4,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 39 l
Mere vozila: 4.050 mm x 1.798 mm x 1.440 mm
Medosna razdalja: 2.583 mm
Masa vozila: 1.277 kg
Prostornina prtljažnika: 366 l
Cena osnovnega modela: 10.990 €
Cena testnega modela: 20.575 €