Čez decembrske praznike sem za nekaj dni v roke dobil prenovljeni Audi A4 Avant. Kolega z drugega uredništva je odštel na dopust, jaz pa sem popazil na vozilo. In ker je karavan, črne barve z dizelskim motorjem in štirimi krogi precej zaželena zadeva, sem se odločil, da strnem misli v kratkem testu.

Najprej fotografije. Zapeljem se do nakupovalnega centra z enobarvnimi panelami. To deluje precej nemško. Ravne linije, tako kot jih ima Audi A4 Avant. S prenovo se je spremenilo več kot 80-odstotkov površin. Toliko o podobnih si Audijih. Skratka, novost spredaj so opcijska matrična LED svetila, pompoznejše reže S-line odbijača ter tri odprtine v maski kot spomin na legendarnega Quattra. Slednji prenaša tudi svoja visoka ramena ali boke. Zadaj pa poleg zaključkov izpuha, izstopajo svetila in njihov podpis pri odklepu oziroma zaklepu vozila.

Dimenzijsko je karavan nespremenjen. Prostora je dovolj za štiričlansko družino, tako v kabini kot 495 litrskem prtljažniku. Ta vsebuje dvojno dno, priročne stranske predale ter se enostavno poveča z deljivo klopjo v razmerju 40:20:40. Predno se posvetim voznikovemu prostoru še poved o drugi vrsti. Prostora je za tri osebe, ki si lahko regulirajo tretje področje klimatske naprave in polnijo ‘novodobne’ naprave preko 12V vtičnice. Prostor za drobnarije pa se nahaja v vratih, mrežah za sedeži ter v sredinskem grebenu.

Voznikovo delovno okolje je brez napake. Nastavitev idealnega položaja za volanom je mala malica in ker ergonomija štima je vse tam, kjer se nekako pričakuje. Virtualni prikazovalnik ponuja številne informacije o vožnji kot tudi navigacijo ter ostale zabavne funkcije. Na osrednjem zaslonu so vse sistemske funkcije poglobljene, a po novem se zaslon uporablja z dotiki. Ena lepših kreacij je konzola klimatske naprave. Le dobro si jo oglejte!

Tako kot zunanjost je tudi notranjost oplemenitena z dodatki S-Line. Športni sedeži, prisekan volan in še kakšna stvar pride s tem paketom, ki ga z veseljem priporočim. Vsaj znotraj, da imate vi nekaj od plačanega. Ne smem pozabiti še najrazličnejše dodatke kot so sistem za nadzor zapustitve voznega pasu s korekcijo, nadzor mrtvega kota, vzvratna kamera, tempomat, gretje sedežev, brezžično polnjenje telefona, …

40 TDI?

Malce zmede še povzroča novo poimenovanje. 40 TDI. Pri Audi A4 Avant to pomeni, da ga poganja dvolitrski motor s 190 konjiči. V testnem primeru je bil sparjen z menjalnikom S-Tronic, pogon pa speljan na vsa štiri kolesa. Kombinacija, ki se zgleda vse pogosteje pojavlja, saj pogon Quattro ne zahteva več toliko goriva in vzdrževanja kot nekoč.

Moč je spodobna in potrebe po več enostavno ni. Vožnja je nenaporna in predvsem tiha. To je Audijev zaščitni znak. Tihe potniške kabine. Seveda so tudi udobne. Kljub velikim platiščem avtomobil dobro prenaša cestne neravnine, zahvaljujoč prilagodljivim blažilnikom. Še zadnji postanek, poraba goriva. Okoli 6 ali 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Ne bom veliko zgrešil, če zapišem, da je to najbolj zaželen paket Audija A4 v Sloveniji. Glede na preizkušeno ga definitivno priporočam, če vam le proračun to dopušča. To je eden redkih avtomobilov, pri katerem ne najdem šibke točke.

Specifikacije – Audi A4 Avant 40 TDI S-Line

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.968 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.762 mm x 1.847 mm x 1.435 mm
Medosna razdalja: 2.820 mm
Prostornina prtljažnika: 495 l
Rezervoar: 58 l
Masa vozila: 1.700 kg
Cena osnovnega modela: 36.500 EUR
Cena testnega modela: 66.630 EUR