Zreduciran davek na luksuzna vozila je dodobra oklestil cene številnih vozil z najvišjih polic. Popusti so poslovneže vzpodbudili k nakupu, a izbira v tem segmentu je vse prej kot lahka. Kaj torej kupiti, če želiš za konjička odšteti šestmestno številko?

Zagovorniki trenda se bodo nedvomno odločili za nakup luksuznega terenskega vozila. V dometu so še različni športni avtomobili kakor tudi vse bolj aktualni električarji. Za tiste, ki razmišljajo nekoliko širše ter obenem ne želijo izstopati na prvo žogo, a hkrati ohraniti luksuz prestižnih limuzin, se pri Bavarski znamki najde trenutno še edina serija 6.

Gran Turismo odločno stoji za svojim imenom. Poslanstvo je jasno. Zagotoviti potovalno udobje za vseh pet potnikov. Posledično je ”šestica” mnogo bolj prostorna kakor serija 5 na kateri temelji, kot tudi v prostorskem izobilju prekaša številčno višjo serijo 7. Serija 6 Gran Turismo je nekakšen osvežujoč koktajl različnih segmentov. Udobje limuzine, prostornost karavana ter višja, za doplačilo še prilagodljiva, oddaljenost od tal z višjo pozicijo sedenja.


V letošnjem letu je šestica prejela medgeneracijski treatma, ki je prinesel izpiljen zunanji izgled, dovršenost v potniški kabini ter večjo učinkovitost na pogonskem področju. Testni model je poganjal osvežen 3,0-litrski dizelski stroj, ki se odlično poda karakterju vozila. Zaradi šestvaljne ima še vedno značilen zvok, kljub temu da je podprt z 48V blago hibridno tehnologijo. Ta zmanjša izpuste CO2, nekoliko botruje k nižji porabi goriva ter na odprtih cestah avtomobil kot tudi voznika napeljuje k izkoriščanju kinetične energije 2 toni težkega vozila – jadranje.

Vožnja iz fotelja

Zavoljo zračnega vzmetenja se voznik počuti, kot bi vozilo upravljal kar iz fotelja dnevne sobe. Še vedno se občuti tisti ”Freude am Fahren”, vendar je globoko skrit v mehaniko, ki jo malce podoživimo z vklopom programa Sport. Definitivno je namen vse prej kot športen, zato kraljeva nastavitev vozila več kot sovpada s pojavo ter karakterjem. Tako se poveže celotna slika s ”povštri” vzglavnikov, ki se lahko kosajo s tistimi iz prvega letalskega razreda.

S prenovo so se določene komponente zamenjale z boljšimi materiali in dodala se je tehnologija zadnje mode. Večji je osrednji zaslon z novim vmesnikom, katerega funkcije se upravljajo preko vrtljivega gumba kot tudi z gestami. Za doplačilo je na voljo mnogo varnostnih elementov, ki so združeni pod domeno ‘’Varnostni ščit’’. Opozorilo pred naletom, zaznavanje mrtvega kota, opozorilo o zapustitvi voznega pasu s korekcijo, radarski tempomat ter posledično že pol-avtonomna vožnja – volan je še potrebno držati.

Voznik zdaj gleda na popolnoma digitaliziran števec, gumbi klimatske naprave so imitacija kovine, sredinski greben pa je obdan s klavirskim lakom. Umirjenost se nadaljuje zunaj, kjer so se spredaj razširile ledvičke ter zožili žarometa. Celota deluje umirjeno in elegantno, pretežno zaradi izbire paketa Luxury Line, ki doda ravno pravo mero finosti.

BMW 630d xDrive Gran Turismo Luxury Line je kot nalašč za nekoga, ki daje prednost udobju ter prostornosti, brez da bi se odrekel premijski kvaliteti. Vsekakor so v tem cenovnem dometu že številni postavljaški ter hitrejši avtomobili, vendar ”šestica” čaka na drugačne lastnike – takšne, ki se raje peljejo z avtomobilom kot letalom, raje vozijo kot so voženi in ta čas delijo z bližnjimi.

Specifikacije – BMW 630d xDrive Gran Turismo Luxury Line

Vrsta motorja: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.993 ccm
Moč motorja: 210 kW (286 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 650 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,9 s
Poraba na testu: 6,4 l/100 km
Mere vozila: 5.091 mm x 1,902 mm x 1.540 mm
Medosna razdalja: 3.070 mm
Prostornina prtljažnika: 610-1.800 l
Rezervoar: 66 l
Masa vozila: 2.065 kg
Cena osnovnega modela: 74.949 €
Cena testnega modela: 106.925 €

BMW 630d xDrive Gran Turismo