TEST: BMW 630d xDrive Gran Turismo

Pisalo se je leto 2008, kakšno leto gor ali dol, ko je BMW začel na trg pošiljati pregovorno nesmiselna vozila. Kljub mnogim pridevnikom, ki so jih bili modeli X6, X4, 5GT, 3GT, itd., deležni, pa se je zanje odločilo sila veliko kupcev.

Tekom let se je obilka posameznih izpeljak izpilila ter postala precej všečna. To, ali pa so enostavno druge znamke pričele konkurirati s podobnimi vozili v podobnih segmentih. Vsekakor pa me je, poleg nove X4, ki z zadkom serije 8 deluje fantastično, pritegnila nova serija Gran Turismo – tokrat v družbi šestic, saj kot Bavarci pravijo, je tako stvar bolj pregledna.

Še ne dolgo nazaj je bil takšen avto malenkost nepotreben, vendar če so ti limuzine preveč klasične, kupeji neuporabni, športni terenci preveč šovinistični in ker nisi ravno ‘copata’, ti ne pride v poštev niti karavan. In konec koncev ti ne preostane drugega kot da v propelerski paleti posežeš po izvedbi Gran Turismo, ki združuje nekaj od vseh naštetih različic.


Šmarje proti Olimpiji

Razlika med generacijama ni samo v začetni številki. Če bi ju primerjal, je to tako, kot bi primerjal NK Šmarje proti NK Olimpiji. Neee..kot Olimpijo z Juventusom, recimo.

Po novem torej 6ka bazira na aktualni petici in ne več na sedmici, vendar glede na skupne modularne zasnove, to niti več ni pomembno. Dejstvo pa je, da je novo podvozje prineslo aluminijasto zasnovo prepleteno s karbonom. Posledično to pomeni manj kilogramov in precej izboljšano vozno dinamiko. K slednji pripomore sistem xDrive, ki poleg štirikolesnega pogona, nudi tudi štirikolesno krmiljenje. V praksi to pomeni, da je obračalni krog serije 6 Gran Turismo primerljiv s serijo 3 ali celo serijo 1.


Testno ladjo je poganjal 3,0-litrski dizelski stroj, ki se odlično poda karakterju vozila. Zaradi šestvaljne zasnove pa tudi nima tistega značinega ropotajočega zvoka, ki bi lahko pokvaril vtis avtomobila. Prej omenjena shujševalna kura je prinesla boljše pospeške kot tudi zglednejšo porabo goriva, ki je za kakšen liter nižja kot pri prvi generaciji z enakim pogonskim sklopom.

Velik preskok se je zgodil tudi v notranjosti, ki se oblikovno nanaša na hišne modele – serija 5 in serija 7. Tako se pred voznikom nahaja velika digitalna instrumentna plošča, desno ‘’štrleči’’ zaslon, katerega funkcije se uporavljajo preko vrtljivega gumba kot tudi z gestami. Za doplačilo je na voljo mnogo varnostnih elementov, ki so združeni pod domeno ‘’Varnostni ščit’’. Opozorilo pred naletom, zaznavanje mrtvega kota, opozorilo o zapostitvi voznega pasu s korekcijo, radarski tempomat ter posledično že polavtonomna vožnja – volan je še potrebno držati.

Najbolj smiseln BMW?

Večina dodatkov v seriji 6 Gran Turismo opremljeni z M-Paketom je poznanih iz ostalih predstavnikov belo-modrega kroga. Ozvočenje Bowers&Wilkins, adaptivno podvozje s prilagojenimi voznimi programi, projecirni zaslon, panoramska streha, 360°kamera s parkirno asistenco, gretje/hlajenje sedežev…vse našteto zelo suverno pristavlja evre k končni ceni avtomobila.

A bolj kot to, me je begalo vprašanje, ali je to trenutno najbolj smiseln ‘’dražji’’ BMW? Namreč v seriji 6 GT se na zadnjih sedežih bistveno bolje sedi, saj je več prostora kot v seriji 5 ali seriji 7, tako za noge kot glavo. Prav tako je zaradi, khm petih vrat, olajšan dostop do sorazmerno praktičnega prtljažnika. Plus, sedi se nekoliko višje kot v klasični limuzini, a ne terensko previsoko. In ker je takšna šestica še precej redka, je v bistvu v tem pregovornem nesmislu precej veliko smisla.

Specifikacije – BMW 630d xDrive Gran Turismo

Vrsta motorja: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.998 ccm
Moč motorja: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 620 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 6,0 s
Poraba na testu: 6,4 l/100 km
Mere vozila: 5.091 mm x 1,902 mm x 1.540 mm
Medosna razdalja: 3.070 mm
Prostornina prtljažnika: 610-1.800 l
Rezervoar: 66 l
Masa vozila: 1.825 kg
Cena osnovnega modela: 79.550 €
Cena testnega modela: 119.756 €

Ali je to resnično najboljši koktajl? – BMW 530d GT xDrive

Ravno prav – BMW 530d xDrive

Ostaja najboljši. Tudi na dolgi rok! – BMW 530d xDrive Touring